0

رونمایی از Nio ET9؛ رقیب مایباخ

تصویر پیدا نشد !
بازدید 31


رقیب مرسدس مایباخ از نوع چینی به نام Nio ET9 رسما رونمایی شد. این خودرو فوق لاکچری قرار است ۲۰۲۵ به قیمت پایه ۱۰۴ هزار یورو راهی بازار شود.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال، این خودرو که بسیار پیشرفته تر از خودروهای کنونی تعریف شده و جدیدترین فناوری‌ها را در خود جای داده، در رخداد موسوم به Nio Day 2023 رونمایی شد تا بتواند رقیب جدی برای مرسدس مایباخ آلمانی باشد که این روزها در بازار لاکچری بازان چین جولان می‌دهد.

خودرو برقی ET9 از این منظر فوق پیشرفته محسوب می‌شود که به تراشه ۵ نانومتری شنژی  مجهز می‌شود که در خود سیستم هوشمند و خودران را جای داده است.

این تراشه جایگزین تراشه انویدیا اورین می‌شود که در حال حاضر روی خودروهای Nio NT 2.0-based نصب است و سیستم پیشرفته‌تری در حوزه خودران را ارائه می‌کند.

به همین خاطر ویلیام لی، موسس و مدیر اجرایی برند Nio در مراسم رونمایی ادعا کرد فناوری بکار رفته در ET9 برترین بوده و باعث می‌شود تا پرچمدار این برند رهبر بلامنازعه این حوزه شود.

موتور ET9 مجهز به یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعت با چگالی 292 wh/kg است که از شارژ سریع خودرویی 5C پشتیبانی کرده و با ۵ دقیقه شارژ اجازه می‌دهد خودرو ۲۵۵ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

ابعاد ET9 شامل ۵۳۲۴ میلیمتر طول، ۲۰۱۶ عرض و ۱۶۲۰ میلیمتر ارتفاع است و فاصله دو محور ۳۲۵۰ میلیمتر بوده که نسبت به پرچمدار قبلی این برند یعنی ET7 کوچکتر ساخته شده است.

یکی از فناوری‌های بکار رفته در ET9 فناوری موسوم به Steer-by-wire است که جزیی محوری برای رانندگی خودران سطح بالا به شمار می‌رود.

همچنین برند Nio با همکاری غول فناوری آلمانی ZF Group توانسته سیستم فرمان چرخ عقب را روی ET9 سوار کند.

{فرمان چرخ عقب برای وسایل نقلیه‌ای بکار گرفته می‌شود که در فضاهای تنگ نیاز به مانور بالا دارند که شامل یک کنترل الکتروهیدرولیک است}

سیستم تعلیق هوشمند این خودرو توسط Nio Capital ClearMotion ارائه شده که با هدف راحتی سرنشین طراحی شده و دمپرها با پمپ الکتروهیدرولیک برای تنظیم سریع ارتفاع ادغام شده و روی سرعت گیر بدون ایجاد مزاحمت، لیوان‌های نوشیدنی نه تکان می‌خورند و نه محتوای آنها ریخته می‌شود.

خودرو ET9 بلندپروازانه‌ترین خودرو برند Nio است که با قیمتی بالا تلاش دارد بهترین‌ها را ارائه کند اما آیا می‌تواند با معتبرترین برندهای لاکچری غربی رقابت کند؟

۱۲ ماه دیگر پاسخ به این سوال مشخص می‌شود و تا آن موقع خریدارانی که امروز این محصول را رزرو کنند از ۵ هزار یوآن تخفیف برخوردار خواهند شد و ۱۰۰ ساعت خدمات انحصاری دریافت خواهند کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید