0

رونمایی از فناوری 5.5G ده برابر سریعتر از 5G

رونمایی از فناوری 5.5G ده برابر سریعتر از 5G
بازدید 119

[ad_1]

هوآوی در رخداد Global Mobile Forum از فناوری در حال توسعه 5.5G خود پرده برداشت که ده برابر سریعتر از 5G است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از گیزچاینا، به گفته مقامات هوآوی در مجمع جهانی موبایل در بانکوک، با توسعه فناوری 5.5G سرعت دانلود محتوا به 10 گگیابیت بر ثانیه می‌رسد.

در حال حاضر طبق آمار منتشره  بیش از 700 میلیون کاربر 5G در جهان وجود دارد و «کن هو» از اعضای هیئت مدیره هوآوی در این مجمع گوشه‌هایی از فناوری 5.5G را توضیح داد که شبکه‌های نسل بعدی روی آن سوار خواهند شد.

اگر سرعت مذکور درست از آب در آید، شاهد پرشی بزرگ از 2020 بدین سو درباره تکامل نسل جدید خواهیم بود.

تغییرات سریعی که برای دنیای بعدی تعریف شده، از جمله دنیای متاورس، جراحی از راه دور و … نیاز به زیرساخت بسیار قوی و پرسرعت دارد و با 5.5G می‌توان به توسعه آنها امیدوار بود.

در نتیجه اگر چنین امری تحقق یاید به هوش بومی خواهیم رسید.

به گفته دیوید وانگ از مدیران ارشد هوآوی به لطف شبکه 5.5G و سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه شبکه‌ای با 100 میلیارد اتصال و مبتنی بر هوش درون‌زا خواهیم داشت.

هوش درون‌زا در واقع شکل بهبود یافته هوش مصنوعی است که از سخت افزار خاص استفاده می‌کند و با نگاه به آینده باید 5 حوزه را شامل استانداردها، طیف، محصولات، اکوسیستم و برنامه‌ها بازتعریف کرد.

آقای وانگ توضیح داد:” ما باید به طور کامل از منابع زیر 100 گیگاهرتز برای ایجاد پهنای باند فوق العاده بزرگ استفاده کنیم. mmWave یک باند فرکانس کلیدی برای 5.5G است. اپراتورها اگر قرار است تجربیات 10 گیگابیت بر ثانیه را درک کنند، باید بیش از 800 مگاهرتز طیف را از این باند بدست آورند. 6 گیگاهرتز همچنین یک باند فوق عریض بالقوه برای 5.5G است تا به عنوان باند IMT در WRC-23 در دسترس باشد. این احتمال وجود دارد که کشورها طیف 6 گیگاهرتز را به حراج بگذارند. ما همچنین می‌توانیم طیف زیر 6 گیگاهرتز را برای دستیابی به پهنای باند فوق‌العاده بزرگ برای 5.5G دوباره پرورش دهیم.”

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید