0

رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز ؛ یکتانت رسماً وارد حوزه سرمایه‌گذاری کسب و کار شد

رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز ؛ یکتانت رسماً وارد حوزه سرمایه‌گذاری کسب و کار شد
بازدید 39

[ad_1]

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد. ابن غول تبلیغات ایرانی با معرفی یکتاونچرز رسماً به دنیای سرمایه‌گذاری کسب و کار وارد شد.

مدیران پلتفرم یکتانت به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین اعلام کردند که این پلتفرم با رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز رسماً وارد حوزه سرمایه‌گذاری کسب و کار شده است. مدیران یکتانت اعلام کردند که تاکنون با 15 استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده و قصدشان این است که با نام و نشان «یکتانت» در حوزه‌های مختلفی همچون دیجیتال مارکتینگ و دیگر حوزه‌ها سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام دهد.

در این خصوص یکتانت امروز یک نشست خبری با حضور مدیران عامل خود و جمعی از متخصصین برگزار و چندو چون سرمایه‌گذاری و آینده فعالیت‌های یکتاونچرز تحت برند یکتانت را شرح داد.

بیشتر بخوانید: تاکید بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و صنایع خلاق

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد

یکتانت با معرفی «یکتاونچرز» قصد دارد به یک هلدینگ بزرگ تبدیل شود. یکتاونچرز در واقع یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا CVC (Corporate Venture Capital) است. یکنانت با راه‌اندازی صندوق قصد دارد تمامی امور سرمایه‌گذاری هلدینگ خود را تحت این عنوان انجام دهد.

یکتانت تا قبل از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خود تنها در 15 استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده بود و حالا اما حالا قرار است به شمل متمرکزتر و ساختارمندتر به سرمایه‌گذاری‌ها خود ادامه دهد.

یکتانت به طور کلی وارد حوزه‌هایی می‌شود که در زنجیره ارزش هلدینگ خود قرار می‌گیرند. مدل اول سرمایه‌گذاری خطرپذیر، در حوزه تبلیغات و بازاریابی، کسب و کارهای B2B و همچنین رسانه و تولید محتوا می‌شود.

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد

مدل دوم ایجاد و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید با افراد با تجربه کارآفرینی در اکوسیستم است. یکتانت نسبت به سرمایه‌گذاری محدودیت خاصی برای گرفتم سهم قائل نشده و می‌تواند با کسب و کارهای مختلف نسبت به توافقات انجام شده فعالیت کند.

مدل سوم سرمایه‌گذاری نیز به بحث ادغام و تملیک، در همان حوزه‌هایی که سرمایه‌گذاری خطر پذیر انجام می‌شود می‌پردازد. ایران سامانه مثالی از ادغام و تملیک
بحث راه‌اندازی است که مجموعه‌هایی مثل تریبون و جریان نجوا و ادیوری مدل سرمایه‌گذار خطرپذیر، مثل نوین هاب و … است.

یکی دیگر از ارزش‌هایی که یکتا ونچرز به کسب و کارهایی که در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند، اعطا می‌کند، ارزش‌های غیرمالی است.

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد
صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز

تاکنون سرمایه‌گذاری‌های که انجام شده 5 تا 20 میلیارد است گرچه که نگاه این هلدینگ و سرمایه‌گذاران بلندمدت و حداقل تا 5 سال است.

محمدرضا علمی فرد، مدیرعامل یکتا ونچرز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «در بین شرکت‌هایی که کار سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند یکی از چالش‌های مهم مدیریت پرتفوی است زیرا شما با مجموعه‌های مختلفی در ارتباط هستید که آنها منابع و نیازهای مختلفی با شخصیت‌های متفاوتی دارند و مدیریت کردن آنها موضوع مهمی است.»

علمی‌فرد درباره چرایی راه‌اندازی یکتاونچرز گفت: «در سال 1401 نیازی که دیده شد این بود که برای ادامه‌دار کردن سرمایه‌گذاری‌ها نیاز به یک بستر و زیرساخت در شرکت وجود دارد. از این رو یک تیم داخل مجموعه تشکیل دادیم و به بحث مدیریت «پرتفوی» توجه بیشتری داشتیم زیرا تعداد کسب و کارها زیاد شده بود؛ چه کسب و کارهایی که ایجاد کرده بودیم و چه کسب و کارهایی که روی آنها سرمایه‌گذاری کرده بودیم. باید سیستمی طراحی می‌شد که بتواند در مدیریت زیرمجموعه‌ها کمک‌کننده باشد.»

به گفته‌ او، آنها یکی از سریع‌ترین فرآیندهای سرمایه‌گذاری از ابتدای ارزیابی تا انتهای آن با کیفیت بالا را دارند چرا که منابع انسانی خوبی از همه نظر در اختیار دارند: «در حال حاضر دسترسی ما به منابع نقدی و غیرنقدی هم در یکتانت بیشتر است. تصمیم گرفتیم در کنار یکتانت مجموعه‌ای جدایی داشته باشیم که مسئولیت سرمایه‌گذاری گروه یکتانت را به عهده بگیرد.

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد
صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز

مریت‌های رقابتی یکتاونچرز

مزیت‌های رقابتی یکتاونجرز در وهله اول ارزش‌های است که یکنانت می‌توان داشته باشد. دانش انباشته‌ای در حوزه تبلیغات مازاد بر ارتباطات گسترده و منابع انسانی متخصص که در این مجموعه وجود دارند.

مهدی فروغی، مدیرعامل یکتانت در مورد اینکه آیا یکتاونچرز یک برند جدای از یکتانت است گفت:

بله یکتاونچرز ی برندی جدا از یکتانت است اما در زمان کنونی ماهیت حقوقی ندارد و اگر نیاز باشد ماهیت حقوقی آن را نیز جدا خواهیم کرد.

او در ادامه به سوال اینکه چه چیزی باعث جدا شدن این برند از بدنه اصلی یکتانت است، گفت: «در یک کلام موضوع اصلی ما تمرکز است. تمکز اصلی در یکتانت در حوزه‌ دیگری است اما ما می‌خواستیم پاسخگوی نیاز کسب و کارهایی باشیم که در بازه‌های زمانی مختلف به ما اعتماد می‌کنند.»

جالب است بدانید که تاکنون بیش از ۸۰ هزار کسب و کار از یکتانت استفاده کرده و به لحاظ سنجه‌های مختلف چه از نظر رضایت مشتری و نرخ از دست رفتن مشتری می‌بینیم، یک ظرفیت بالقوه‌ای وجود دارد که از سمت مشتری خواهد آمد و ما می‌توانیم به نیازهای مشتری پاسخ بدیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص رونمایی یکتانت از بازوی سرمایه‌گذاری خود تحت عنوان «یکتاونچرز چیست؟لطفاً نقطه نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید