0

رونمایی از سیستم عامل iPadOS 16 اپل

رونمایی از سیستم عامل iPadOS 16 اپل
بازدید 207


اپل به طور رسمی از آخرین نسخه‌ی سیستم عامل آیپد خود؛ iPadOS 16 با قابلیت چندوظیفه‌گی ارتقا یافته رونمایی کرد که که اواخر امسال عرضه می‌شود.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از theverge، این سیستم عامل برخی از ویژگی‌های مشترکی با iOS 16 و macOS دارد. یک برنامه جدید آب و هوا و نرم افزار جدید وایت برد نیز در آن به کار گرفته شده که در اواخر امسال در دسترس قرار می‌گیرد.

در این به روزرسانی سیستم عامل iPadOS عملکرد چندوظیفه‌گی بهتری خواهد داشت؛ اما تنها در صورتی که از iPad مجهز به تراشه M1 استفاده می‌کنید.

ویژگی Stage Manager که اپل برای macOS Ventura اعلام کرد به iPadOS 16 می‌آید.

iPadOS 16 می‌تواند از ویژگی‌های صفحه‌نمایش بهبودیافته با یک نمایشگر خارجی با رزولوشن تا 6K پشتیبانی کند. این سیستم عامل می‌تواند اجازه دهد تا حداکثر هشت برنامه به طور همزمان نمایش داده شود؛ که چهار برنامه در خود iPad و چهار برنامه در صفحه نمایش خارجی است.

در بخش ارتباطات و همکاری؛ این سیستم عامل می‌تواند مستقیماً از برگه اشتراک‌گذاری در برنامه‌های آفیس مانند Pages شروع به همکاری کرده و به سایر کاربران اجازه دهد وارد شوند و ویرایش یک سند مرکزی را آغاز کنند.

همچنین یک برنامه وایت برد جدید به نام Freeform وجود دارد که به همکاران اجازه می‌دهد تا در یک صفحه‌ی به اشتراک گذاشته شده مشارکت کنند. این وایت برد از Apple Pencil پشتیبانی می‌کند و می‌تواند انواع فایل‌ها از جمله اسناد PDF، تصاویر و لینک‌های وب را وارد کند.

Freeform اواخر امسال منتشر شود.

از امروز به‌روزرسانی جدید به‌صورت پیش‌نمایش در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و در ماه آینده نسخه بتای عمومی منتشر می‌شود و در پاییز امسال نسخه‌ی نهایی منتشر می‌شود. طبق بیانیه مطبوعاتی اپل، این سیستم عامل برای iPad (نسل ۵ به بعد)، iPad mini (نسل ۵ به بعد)، iPad Air (نسل سوم به بعد) و همه مدل‌های iPad Pro در دسترس خواهد بود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید