0

رونمایی از برند جدید Snapdragon Sight برای پردازش تصویری

رونمایی از برند جدید Snapdragon Sight برای پردازش تصویری
بازدید 189

[ad_1]

اسنپدراگون 8 نسل 1 از نظر عملکرد و بهره وری انرژی در CPU و GPU پیشرفت‌های زیادی داشته است. بخش سخت افزار دوربین و پردازش تصاویر در تراشه نیز ارتقای زیادی داشته و این پیشرفت به اندازه‌ای است که کوالکوم در حال راه اندازی یک برند جداگانه به نام Snapdragon Sight برای آن است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از gsmarena،  برند Snapdragon Sight نام تجاری برای ISP است که با ویژگی‌های متنوعی عرضه می‌شود.

ISP قادر است 3.2 گیگاپیکسل در ثانیه را پردازش کند که نسبت به SD888 با 2.7 گیگاپیکسل در ثانیه پیشرفت خوبی داشته است.

ISP قادر است ۲۴۰ عکس ۱۲ مگاپیکسلی در ثانیه بگیرد که دو برابر ISP Snapdragon 888 است.

اگر این تکنولوژی در کنار یک سنسور 108 مگاپیکسلی جدید جفت شود، قادر است 30 بار در ثانیه عکس‌هایی با وضوح کامل بگیرد.

کوالکوم این چیپست را با پشتیبانی از تصاویر ١٨ بیتی به جای ١۴ بیتی تولید کرده است. علاوه بر این تراشه توانایی ثبت تصاویر ١٨ بیتی RAW  برای حرفه‌ای‌ ها را در خود جای داده است.

قابلیت ضبط ویدئو  با تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1

ضبط ویدیوی نیز بهبود یافته است و از رزولوشن حداکثر 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این از فیلم برداری HDR (هر دو HDR10 و HDR10+) پشتیبانی می‌کند و قادر است از تثبیت کننده الکترونیکی تصویر بهطور همزمان استفاده کند.

علاوه بر این کاربر قادر است در حین ضبط ویدیویی با کیفیت 8K/30 عکس‌هایی با کیفیت 64 مگاپیکسل بگیرد. علاوه بر این کوالکوم از یک موتور سخت‌افزاری برای رندر کردن بوکه در ویدیوها 4K استفاده کرده است.

Mega Multi-Frame Engine نایت مود را بهبود می‌بخشده و قادر است تا 30 فریم را در یک تصویر ترکیب کند. وضوح تصویر و زوم دیجیتال به شدت ارتقا یافته است.

علاوه بر این کوالکام با برند  لایکا در راستای توسعه نرم‌افزاری همکاری کرده تا از روش لنزهای کلاسیک لایکا استفاده کند. همچنین موتور اختصاص داده شده به سنسور اولتراواید از فیلتری را برای حذف انحراف رنگی بهره می‌برد.

پیش از این هوش مصنوعی برای نوردهی و فوکوس خودکار استفاده می‌شد و اکنون از آن برای تشخیص چهره با سرعت و دقت بیشتر استفاده می‌شود. این فناوری می‌تواند 300 نقطه عطف صورت را ردیابی کند که دوبرابر تراشه قبلی است.

در مقابل ویژگی‌های خوب، نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی در دوربین همیشه روشن وجود دارد و کوالکوم به آن پرداخته است. به طور مثال هیچ داده‌ای از ISP از دستگاه خارج نمی‌شود و با ویژگی‌های امنیتی تراشه اسنپدراگون از آن‌ها محافظت می‌شود.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید