0

روش جدید هکرها برای اخاذی با مرورگر مایکروسافت اج ؛ مراقب باشید!

روش جدید هکرها برای اخاذی با مرورگر مایکروسافت اج ؛ مراقب باشید!
بازدید 182


روش جدید هکرها برای اخاذی از مرورگر مایکروسافت اج اخیرا بسیار رایج شده است. در نتیجه باید مراقب اطلاعات خود هنگام استفاده از مرورگر مایکروسافت اج باشید!

اخاذی با مرورگر مایکروسافت اج نیز باب شده و هکرها با روشی کاملا جدید و هوشمندانه، از طریق تبلیغات بدافزار، به اهداف خود می‌رسند. در نتیجه هنگام استفاده از Microsoft Edge خیلی باید مراقب باشید تا کامپیوترتان در معرض خطر قرار نگیرد.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید:‌ هکرها یک آسیب‌پذیری غیرقابل رفع در پلی استیشن 4 و 5 کشف کردند

روش جدید هکرها برای اخاذی با مرورگر مایکروسافت اج

Malwarebytes (شرکتی آمریکایی که نرم افزار‌ی برای شناخت بدافزارها منتشر کرده است) اعلام کرده که:

هکرها با روشی جدید از قابلیت خوراک خبری مایکروسافت اج برای نفوذ به سیستم اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند. این راهکار از ترکیب بدافزار با تبلیغات بهره می‌برد و طبق گزارش‌ها، کمپین آن حداقل از دو ماه قبل آغاز شده است؛ البته فعلاً نمی‌دانیم تاکنون چند نفر تحت‌تأثیر آن گرفته‌اند.

روش جدید هکرها برای اخاذی با مرورگر مایکروسافت اج

کمپین کلاه‌برداری تبلیغاتی‌بدافزاری روی مایکروسافت اج در مقیاس بسیار گسترده اجرا می‌شود. به‌نظر می‌رسد مهاجمان روزانه میان صدها زیردامنه‌ مختلف andigitalocean.app جابه‌جا می‌شوند و هریک از این زیردامنه‌ها به‌منظور کلاه‌برداری از کاربران ناآگاه مرورگر اج، استفاده می‌شوند.

هکرها تبلیغات جذابی را به خوراک خبری مایکروسافت اج تزریق می‌کنند و اگر کاربر روی آن‌ها کلیک کند، مرورگر وی از نظر مکانی و منطقه‌ زمانی بررسی خواهد شد.

اگر مروگر کاربر با نیازهای هکرها مطابقت نداشته باشد، آن‌ها به صفحه‌ای جعلی هدایت خواهند شد و هیچ اتفاق دیگری رخ نخواهد داد. با این‌ حال، اگر کاربر هدف همه‌ شرایط موردنیاز مهاجمان را داشته باشد، به صفحه‌ مخصوص کلاه‌برداری منتقل می‌شود. DigitalTrends در رابطه با این مسئله می‌گوید:

کاربران پس از ورود به صفحه‌ مخصوص کلاه‌برداری، با الگویی شناخته‌شده مواجه خواهند شد که در گذشته بارها مهاجمان از آن سوءاستفاده‌ کرده‌اند. در این صفحه، به کاربر گفته می‌شود که مرکز امنیتی ویندوز دیفندر، تروجان جدیدی را شناسایی و کامپیوتر را به‌دلایل امنیتی قفل کرده است. سپس، شماره‌تلفن به‌ظاهر رایگانی به آن‌ها نمایش داده خواهد شد تا برای بازکردن سیستم خود با آن تماس بگیرند.

روش جدید هکرها برای اخاذی با مرورگر مایکروسافت اج
روش جدید هکرها برای اخاذی با مرورگر مایکروسافت اج

Malwarebytes توضیحی درباره‌ این‌ موضوع نداده است که پس از برقراری تماس با شماره‌ اشاره شده چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ اما مهاجمان در چنین روش‌هایی معمولاً کنترل کامپیوتر هدف را از راه‌ دور در اختیار می‌گیرند و آن را قفل می‌کنند؛ تا بدین‌ترتیب از او اخاذی و پس از پرداخت پول، قفل سیستم وی را باز کنند.

در اکثر مواقع، این روش راهکاری مشروع به‌نظر می‌رسد و بیشتر به‌ نوعی پرداخت در ازای رفع مشکل شباهت دارد. علاوه‌براین، امکان دارد به کاربر پیشنهاد داده شود قراردادی برای پشتیبانی فنی طولانی‌ مدت ثبت کند.

مایکروسافت اج مروگر پیش‌فرض کاربران ویندوز است و مثل برادر بزرگ‌تر خود، یعنی اینترنت اکسپلورر که اکنون منسوخ شده است، بیشتر برای دانلود مرورگرهای دیگر استفاده می‌شود.

Statcounter سهم بازار اج را ۴٫۳ درصد اعلام کرده است که درمقایسه‌ با سهم ۶۵٫۵۲ درصدی گوگل کروم بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسد. گفتنی است که موزیلا فایرفاکس نیز ۳٫۱۶ درصد سهم بازار مرورگرها را از آن خود کرده است.

در نهایت باید اشاره کرد که اگر از مرورگر اج مایکروسافت استفاده می‌کنید، حتما و حتما از بخش خوراک خبری آن استفاده نکنید و جدیدترین اخبار روز جهان را، از وبسایت‌های خبری معتبر پیگیری کنید. تا زمانی که تکلیف هکرها مشخص نشده است، مراقب اطلاعات خود هنگام استفاده از مرورگر مایکروسافت اج باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره روش جدید هکرها برای اخاذی با مرورگر مایکروسافت اج چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید