0

روش جدید درمان سرطان برای نابودی کامل تومورها!

روش جدید درمان سرطان برای نابودی کامل تومورها!
بازدید 166


دانشمندان اخیرا توانسته‌اند روش جدید درمان سرطان را کشف کنند. این راه تحولی جدید برای مبتلایان به این بیماری صعب العلاج است.

در حیطه درمان سرطان هیچ‌گونه قطعیتی وجود ندارد و نمی‌توان به صورت واضح از درمان قطعی این بیماری صحبت کرد اما اخیرا دانشمندان دانشگاه دوک تحقیقاتی ارائه داده‌اند که حاکی از درمان سرطان است.

درمان سرطان در فرد به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و با رشد علم به صورت روز افزون، روش‌ها و تکنیک‌های جدیدی برای درمان این بیماری توسط محققان کشف می‌شود.

بیشتر بخوانید: درمان سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا ؛ پاندمی به کمک دانشمندان آمد!

روش جدید درمان سرطان

در روش جدیدی که داشندان آن را کشف کرده‌اند، سعی بر ایجاد کم‌ترین خطر برای بیماران است. برای درمان این بیماری دانشمندان از موادی به نام پلی‌پپتیدهای الاستینی در قالب ایمپلنت استفاده می‌کنند.

این مواد در برابر سخت‌ترین شرایط بیماری سرطان واکنش نشان داد‌ه‌اند. محققان دانشگاه دوک این مواد را بر روی یک موش آزمایشگاهی مبتلا به سرطان لوزالمعده آزمایش کرده‌اند و در طی این آزمایش متوجه شدند که یک ایمپلنت رادیواکتیو توانایی از بین بردن تومورها را در جوندگان دارد.

روش جدید درمان سرطان
روش جدید درمان سرطان

راه‌های محتلفی برای مقابله با سرطان لوزالمعده توسط دانشمندان کشف شده است اما هیچ کدام آن‌ها به تنهایی ضامن درمان کامل این بیماری نبوده‌اند.

سلول‌های توموری بسیار فرار و پر از جهش‌اند که در برابر دارو مقاومت نشان می‌دهند. سرطان لوزالمعده، سومین سرطان کشنده در دنیا است که تقریبا 3.2 درصد از کسانی که دچار به سرطان می‌شوند به این گونه از بیماری مبتلا می‌شوند.

از جمله روش‌های مختلفی که دانشمندان و متخصصان برای درمان این بیماری استفاده می‌کنند، نگهداری سلول‌های تومور است. این سلول‌ها در برابر تشعشع آسیب‌پذیر هستند.

استفاده از این روش درمانی، عوارض جانبی شدیدی را برای بیمار در پی دارد. استفاده از ایمپلنت‌ها روش جدیدی است که دانشمندان دانشگاه دوک آن را کشف کرده‌اند. این ایمپلنت‌ها مستقیما در داخل تومور قرار داده می‌شوند، زمانی که این ایمپلنت‌ها وارد بدن می‌شوند از طریق مواد رادیو‌اکتیوی که درون ایمپلنت‌ها قرار دارد به سلول‌های توموری حمله می‌کند.

این روش که باعث آسیب به بافت اطراف تومور می‌شود، توانسته در بسیاری از موارد آزمایشگاهی مثمرثمر واقع شود و در درمان سرطان لوزالمعده موفق بوده است.

سال‌هاست که از ترکیب روش‌های مختلفی برای درمان سرطان استفاده می‌شود که هرکدام به نوبه خود خطرات و آسیب‌های زیادی برای بیمار به همراه دارد.

روش جدید درمان سرطان
درمان سرطان

محقق اصلی این پژوهش از دانشگاه دوک آمریکا، جف شال است که از روش جایگزینی ایمپلنت‌ها استفاده کرده. در این تحقیق از زنجیره‌های مصنوعی اسیدهای آمینه به نام پلی‌پپتیدهای الاستینی استفاده می‌شود.

پلی‌پپتیدهای الاستینی همراه با یک عنصر رادیواکتیو به نام ید 13 به تومورهای موش‌های مبتلا به سرطان لوزالمعده تزریق می‌شود. این روش همچون دیگر راه‌های درمان سرطان با ترکیبی از یک داروی شیمی درمانی رایج به نام پاکلیتاکسل به بدن تزریق می‌شود.

این راه درمانی تقریبا در برابر تمامی موارد آزمایش شده، پاسخ یکسان و قاطعی را به محققان داده است. اما همچنان در دست آزمایش بر دیگر ابعاد بدن است و دانشمندان به دنبال آزمایش بر روی نمونه‌های متفاوت‌ترند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با روش جدید درمان سرطان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید