0

رواج دوست یابی در اینستاگرام و فیس بوک ؛ تبلیغات روابطی با کمک هوش مصنوعی

رواج دوست یابی در اینستاگرام و فیس بوک ؛ تبلیغات روابطی با کمک هوش مصنوعی
بازدید 18


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دوست یابی در اینستاگرام و فیس بوک با کمک هوش مصنوعی به شدت درحال افزایش است و کاربران تمایل بیشتری به دوستی‌های مجازی پیدا کرده‌اند. آیا هوش مصنوعی مقصر این روابط زودگذر است؟

شرکت متا که مالک شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام و پیام‌رسان های واتساپ و فیس بوک مسنجر است، دست پُری در تکنولوژی هوش مصنوعی داشته و تمامی پلتفرم خود را به این فناوری پیشرفته مجهز کرده است. اگرچه هنوز به طور کلی پای AI در پلتفرم متا خیلی پررنگ نیست اما تبلیغات دوست یابی در اینستاگرام و فیس بوک که دو شبکه اجتماعی پرمخاطب در جهان‌اند به کمک هوش مصنوعی به شدت درحال رشد است.

متا می‌داند که این تبلیغات برخلاف قوانین است، ولی تا به امروز واکنشی خاص از سمت هیچ کشوری به خصوص دولت آمریکا در این خصوص دریافت نکرده است. به نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی ناامن‌تر از قبل شده و ایجاد روابط نیز ساده‌تر. حال چاره کار چیست؟ متا چرا جلوی گسترش دوستی‌های مجازی را نمی‌گیرد؟ در ادامه مطلب با مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 21 صفحه پربازدید اینستاگرامی بسته شد‌؛ قوانین حجاب به شبکه‌های اجتماعی هم رسید

گسترش دوست یابی در اینستاگرام و فیس بوک با کمک هوش مصنوعی

متا سعی دارد هوش مصنوعی را در فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ یکپارچه کند اما اکنون مشخص شده فقط ویژگی‌های هوش مصنوعی این شرکت در پلتفرم‌های آن گسترش نیافته‌اند، بلکه تبلیغات آشکار برای دوست مجازی ایجاد شده با هوش مصنوعی در فیس بوک و اینستاگرام بسیار محبوب شده‌اند.

جستجوهای نشریه ویرد نشان می‌دهد حداقل 29 هزار تبلیغ آشکار برای دوست مجازی در پلتفرم‌های متا منتشر شده است. این نشریه جستجویی در بخش تبلیغات متا نیز انجام داده که تمام آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های آن، تمام تبلیغات منتشر شده در اتحادیه اروپا در سال گذشته، تمام تبلیغات 7 سال گذشته که با انتخابات، سیاست یا موضوعات اجتماعی مرتبط هستند را آشکار کرد.

گسترش دوست یابی در اینستاگرام و فیس بوک با کمک هوش مصنوعی

این تبلیغات آشکارا ناقض قوانین محتوای تبلیغات بزرگسالان متا هستند. طبق این قوانین آگهی‌دهندگان اجازه ندارند آگهی‌های حاوی محتوای هرزنگاری و بزرگسالان یا فعالیت‌های بیش از حد تلقین‌کننده یا تحریک کننده جنسی را ترویج کنند.

در بخش دستورالعمل اینستاگرام و فیس بوک نیز هرزنگاری و هرچیزی که پلتفرم به عنوان خدمات هرزنگاری تلقی کند، ممنوع است. این پلتفرم‌ها هرگونه اغواگری و حتی ایموجی‌های مرتبط با این موضوع را منع کرده‌اند.

هنگامی‌که نشریه ویرد درباره 2700 تبلیغ دوست هوش مصنوعی فعال با متا تماس گرفت، سخنگوی این شرکت اعلام کرد هرگونه تبلیغات در این زمینه ممنوع است و آنها را بررسی می‌کند. با وجود این امر چند روز پس از انتشار گزارش هنوز هزاران نمونه از این تبلیغ در پلتفرم‌های متا فعال هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش دوست‌یابی‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید