0

رمزگشایی از زبان شامپانزه‌ها ؛ موفقیتی دیگر برای دانشمندان

رمزگشایی از زبان شامپانزه‌ها ؛ موفقیتی دیگر برای دانشمندان
بازدید 68


دانشمندان برای اولین‌بار موفق به رمزگشایی از زبان شامپانزه‌ها شدند. این موجودات از هوش فوق‌العاده برخوردارند که گاهاً دیده شده معماهای سخت را نیز حل کرده‌اند.

محققین برای اولین‌بار موفق به رمزگشایی از زبان شامپانزه‌ها شدند. این محققان با استفاده از ویژگی‌ها و نوع خاص صحبت و ارتباط برقرار کردن این موجودات باهوش توانستند زبان آنها را ترجمه کنند. به‌عنوان مثال این دانشمندان با مطالعه بسیار بر روی حالات ارتباطی شامپانزه‌ها متوجه شدند که این موجودات در زمان احساس خطر از نوعی شیوه اعلام خطر استفاده می‌کنند یا در مواقع دیگر در زمان آرامش یا مهربانی کردن با هم‌نوعانشان حالت دیگری دارند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: حذف بخشی از ژنوم نقش مهمی در تکامل انسان امروزی داشته است!

رمزگشایی از زبان شامپانزه‌ها محقق شد

زبان و ارتباط پیشرفته شاید مفهومی است که آن را بیشتر متعلق به انسان‌ها می‌دانیم. با این حال، موجوداتی مانند شامپانزه‌ها نیز از زبان مخصوصی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. محققان اکنون توانسته‌اند برخی از نشانه‌ها، صداها و کلمات شامپانزه‌ها را ترجمه کنند.

دانشمندان یک قدم به رمزگشایی از زبان شامپانزه‌ها نزدیک شده‌اند. این موجودات باهوش از صداها، نشانه‌ها و شاید کلماتی خاص برای ارتباط برقرار کردن به یکدیگر استفاده می‌کنند که در برخی موارد از نظر ساختاری می‌توانند به کلمات انسان‌ها شبیه باشند.

محققان داده‌هایی را در مورد صداها یا نشانه‌های تولید شده توسط شامپانزه‌ها در زمان مواجه شدن به حیوانات دیگری مانند مار جمع‌آوری کرده‌اند. برای تست این داده‌ها، صدای شامپانزه‌ها در زمان روبرو شدن به مار ضبط شده و به نظر می‌رسد در زمان برخورد با مار، صدای خاصی توسط این موجودات تولید می‌شود.

رمزگشایی از زبان شامپانزه‌ها محقق شد

طبق مشاهدات محققان، شامپانزه‌ها برای توصیف مفاهیمی مانند خطر یا شگفتی از کلمات خاصی استفاده می‌کنند و برای گفتن «بیا اینجا» هم کلمات خاصی دارند و در زمان مواجهه با مار، ترکیبی از این کلمات را برای خبر دادن به اطرافیان خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

از نتایج چنین تحقیقاتی می‌توان نتیجه گرفت که ترکیب ساختارهای زبانی شاید برای اولین بار در انسان‌ها تکامل نیافته و پایه‌های شناختی آن احتمالاً در دنیای مشترک انسان‌ها و شامپانزه‌ها شکل گرفته است. از همین رو، شبه زبان مورد استفاده شامپانزه‌ها می‌تواند راهنمایی برای درک نحوه تکامل زبان در انسان باشد.

باید نتیجه گرفت که انسان‌ها در ترکیب کلمات و صداها برای رساندن منظور خود به یکدیگر تنها نیستند و احتمالاً ترکیب کلمات، تکامل طولانی‌تری از آنچه پیش‌بینی می‌شد پشت سر گذاشته است. تحقیق در مورد زبان شامپانزه‌ها، در مجله Nature به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رمزگشایی از زبان شامپانزه‌ها توسط دانشمندان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید