0

رمزنگاری سرتاسری متا به مسنجر می‌آید

رمزنگاری سرتاسری متا به مسنجر می‌آید
بازدید 110


پس از دردسرهای ایجاد شده برای یک شهروند آمریکایی به دلیل دسترسی پلیس به پیام‌های او، رمزنگاری سرتاسری متا در مسنجر فیسبوک هم پیاده‌سازی می‌شود.

آبان تتر

با توجه به فشار شدیدی که از سمت مردم به شرکت متا (مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ) وارد شده، این شرکت تصمیم گرفته  پیاده‌سازی تکنولوژی‌های رمزنگاری سرتاسری متا را در سرویس مسنجر خودش با سرعت بیشتری پیش ببرد. رمزنگاری سرتاسری یک تکنولوژی امنیتی است که از دسترسی هر فردی به غیر از دو شخص در حال گفتگو به محتوای مکالمه جلوگیری می‌کند.

رمزنگاری سرتاسری اولین بار در سال 2016 در واتساپ پیاده‌سازی شد. در واتساپ، این قابلیت در حالت پیش‌فرض فعال است اما در فیسبوک کاربران باید آن را از طریق بخش تنظیمات، فعال کنند.

قرار است تا اواخر سال میلادی جاری این گزینه در حالت پیش‌فرض در مسنجر فیسبوک هم فعال شود. ظرف چند روز آینده، شرکت متا قابلیت ذخیره امن اطلاعات کاربران این اپلیکیشن‌ها بر روی بستر ابری را هم آزمایش می‌کند که تا امروز فقط برای بعضی از کاربران نسخه iOS و اندروید این سرویس وجود داشت.

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]

پیاده‌سازی رمزنگاری سرتاسری متا در مسنجر فیسبوک

رمزنگاری سرتاسری متا به مسنجر می‌آید

متا اعلام کرده که کاربران می‌توانند به راحتی در منسجر تاریخچه پیام‌ها را از روی پشتیبان‌های تهیه شده بازیابی کنند و برای احتیاط بیشتر باید کد را نصب کرده و به صورت مجزا ذخیره کنند. همچنین، کاربران می‌توانند آرشیو پیام‌ها را روی سرویس‌های شخص ثالث هم نصب کنند. کاربران iOS هم می‌توانند در آی‌کلود (iCloud) یک کلید خصوصی (رمز) برای دسترسی به داده‌های مسنجر تعریف کنند.

قابلیت رمزنگاری سرتاسری متن پیام‌ها و تماس‌های صوتی هم که قرار است به صورت پیش‌فرض در منسجر فعال باشد، در هفته‌های پیش رو پیاده‌سازی می‌شود. در ابتدا گروهی از کاربران که خود شرکت متا آنها را انتخاب می‌کند، به صورت آزمایشی به این قابلیت دسترسی خواهند داشت. تاریخچه ارتباطات این افراد در مسنجر با فرمت معمولی در اختیار آنها خواهد بود اما بعد از فعال شدن این قابلیت، همه پیام‌ها و تماس‌های آنها رمزنگاری خواهند شد.

عامل اصلی که انگیزه ایجاد این تغییرات شد، اتفاقی بود که اخیراً در نبراسکای آمریکا رخ داد: نهادهای قانونی این ایالت توانستند با دسترسی به مکالمات شهروندی که زیر سن قانونی بود، او را به سقط خودخواسته جنین متهم کنند. شرکت متا محبور شد به دستور مقامات این ایالت عمل کند اما فعالان اجتماعی معتقدند که اگر قابلیت رمزنگاری سرتاسری وجود داشت، پلیس و شرکت متا امکان خواندن متن پیام‌ها را نداشتند. در هر حال برای فعال کردن رمزنگاری سرتاسری در مسنجر نیز می‌توانید روش زیر را استفاده کنید:

  1. اپلیکیشن مسنجر را باز کرده و روی آیکن پروفایل مخاطب مورد نظر کلیک کنید.
  2. در بالای پنجره مکالمه، یک بار دیگر روی آیکن پروفایل کلیک کنید.
  3. با انتخاب گزینه Go to secret conversation از قسمت More Actions گفتگوی رمزنگاری شده را شروع کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اعمال رمزنگاری سرتاسری متا در مسنجر فیسبوک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: gizchina

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید