0

رصد ارتباطات دشمن از فاصله 12 هزار متری با هواپیمای جاسوسی جدید آمریکا

رصد ارتباطات دشمن از فاصله 12 هزار متری با هواپیمای جاسوسی جدید آمریکا
بازدید 70

[ad_1]

هواپیمای جاسوسی آرتمیس 2 آمریکا توانایی رصد ارتباطات دشمن از فاصله 12 هزار متری را دارد در حالی که شاید از نظر ظاهری شبیه یک جت تجاری معمولی به‌نظر برسد.

هواپیماهای آرتمیس به عنوان قسمتی از برنامه بلندمدت ارتش آمریکا جهت استفاده از هواپیماهای جاسوسی در پروژه HADES هستند. به نظر این هواپیماها در‌نهایت جایگزین هواپیماهای توربوپراب خواهند شد که در جنگ عراق و افغانستان مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

لازم به ذکر است، شرکت Leidos مالک و مجری پروژه آرتمیس بوده و مسئولیت کامل نگهداری، پیکربندی، تعمیر و تأمین خدمه این هواپیماها را بر عهده گرفته است.

هواپیمای آرتمیس 2 از نظر ظاهری شبیه به یک جت تجاری معمولی به‌نظر می‌رسد، اما اصلاحاتی در داخل آن انجام شده که به این هواپیما اجازه رصد ارتباطات دشمن از فاصله 12 هزار متری را می‌دهد تا مثل یک هواپیمای جاسوسی به ارتش آمریکا خدمت کند.

بیشتر بخوانید: پرتاب ماهواره جاسوسی جدید اسرائیل به فضا ؛ جاسوسی از ایران، اولین اقدام نتانیاهو بعد از تشکیل دولت!

رصد ارتباطات دشمن از فاصله 12 هزار متری با آرتمیس 2

پیش‌تر ارتش آمریکا در جنگ اوکراین از تجهیزات و سرویس‌های اولین هواپیمای آرتمیس جهت رصد ارتباطات روس‌ها بهره گرفته بود. آرتمیس در‌واقع مبتنی بر هواپیمای Bombardier Challenger 650 ساخته شده که قادر به طی مسافت‌های طولانی در ارتفاعات بالا است. این هواپیما توانایی صعود تا ارتفاع 12 هزار متری را داشته و تقریباً 10 ساعت پرواز می‌کند.

رصد ارتباطات دشمن از فاصله 12 هزار متری

همچنین آرتمیس 2 دومین هواپیمایی بوده که شرکت Leidos به منظور اهداف جاسوسی برای ارتش ایالات متحده طراحی می‌کند. اصلاحات داخل این هواپیما، به‌همراه معماری جدید تجهیزات پردازش سیگنال، استفاده از آنتن‌های ماژولار و ارتباطات هوا به زمین آرتمیس 2 را قادر می‌سازد تا هرگونه ارتباط بین نیروهای دشمن را از فواصل دور رمزگشایی و رصد کند. به علت قرارگیری در ارتفاع بسیار زیاد این هواپیما سه برابر بیشتر از سایر هواپیماها توانایی رصد اهداف مدنظر را دارد.

نخستین هواپیمای آرتمیس بیش از 370 مأموریت را به انجام رسانده و تقریباً در هر هفته 6 بار به جاسوسی از نیروهای روسیه در مرز اوکراین پرداخته است. معاون شرکت Leidos در این رابطه می‌گوید: «این هواپیما به‌لطف پروازهای 10 ساعته خود توانسته حجم عظیمی از اطلاعات را به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رصد ارتباطات دشمن از فاصله 12 هزار متری با هواپیمای آرتمیس 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید