0

رشد سهام تسلا پس از انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر؛ تسلایی‌ها دوباره امیدوار شدند

رشد سهام تسلا پس از انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر؛ تسلایی‌ها دوباره امیدوار شدند
بازدید 278


دلیل رشد سهام تسلا چیست؟ ارزش سهام تسلا پس از اعلام رسمی عقب نشینی ایلان ماسک از قرارداد 44 میلیار دلاری توییتر، رشد کرد. این اقدام ماسک، با واکنش مثبتی از طرف سهام‌داران تسلا روبه‌رو شد.

مستر بلیط

تیم حقوقی ثروتمندترین مرد جهان، روز جمعه نامه‌ای صادر نموده و به طور رسمی تلاش خود برای خروج از قرارداد 44 میلیارد دلاری تصاحب توییتر را آغاز کرد. در طی این خبر، در معاملات ساعات پایانی اداری روز جمعه، ارزش سهام تسلا افزایش یافت.

رشد سهام تسلا پس از انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر

واشینگتن پست به نقل از منابع آگاه پیش‌بینی کرده بود که قرار بین توییتر و ماسک لغو خواهد شد. اعضای تیم حقوقی، در پرونده‌ای که علیه توییتر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت کرده‌اند، گفته‌اند که به دلیل نقض مفاد قرارداد توسط توییتر، ایلان ماسک درخواست فسخ قرارداد با توییتر را دارد.

رشد سهام تسلا پس از انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر

ماسک بارها از توییتر به صورت عمومی انتقاد کرده و گفته بود، مدیران توییتر جزئیات دقیقی درباره تعداد بات‌های این شبکه رسانه‌ای ارائه نداده‌اند. هچنین تیم حقوقی وی در نامه‌‌ای، مدعی شده‌اند که توییتر اطلاعات نادرست را در حین برگزاری مذاکرات بیان کرده است.

در روز گذشته، ارزش هر سهم تسلا با رشد 14.51 درصدی روبه‌رو شد و در معاملات ساعات پایانی به 752.29 دلار رسید. این روند رشد همچنان پس از پایان ساعات اداری ادامه‌دار بود و رشد 3.39 درصدی داشت. هرچند در ساعات پایانی روز ارزش سهام کاهش یافت و در پایان در ساعت 19:48 رشد سهام تسلا به 2.68 درصد رسید.

سهامداران تسلا انتقاد خود از ماسک برای تصاحب شرکت توییتر را بارها بیان کرده و در مورد توانایی ماسک برای مدیریت هم‌زمان تسلا و توییتر نگران بودند. ماسک علاوه بر این شرکت، مدیریت شرکت‌های دیگری مانند اسپیس ایکس، نورالینک و بورینگ کمپانی را بر عهده دارد. با ادامه روند نزولی سهام تسلا، انتقاد آن‌ها به تدریج شدت یافت.

در اوایل آوریل (اواسط فروردین)، زمانی که ماسک 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرد و عنوان بزرگترین سهام‌دار شرکت توییتر را بدست آورد قیمت سهام تسلا 1145.45 دلار بود. قیمت سهام از آن زمان تاکنون بیش از 34 درصد کاهش یافته است.

رشد سهام تسلا پس از انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر

یکی از افت‌های بی‌سابقه سهام تسلا در چند ماه گذشته در 26 آوریل 2022، یک روز پس از موافقت ماسک برای خرید توییتر، رخ داد. سهام تسلا بیش از 12 درصد کاهش یافت و ارزش بازار آن به 906 میلیارد دلار رسید.

سهام توییتر در اوایل آوریل، پس از اعلام خبر خرید سهام شرکت توسط ماسک افزایش یافت، اما طولی نکشید که ارزش سهام افت کرد. از 4 آوریل 2022 (15 فروردین 1401)، ارزش سهام توییتر 26.34 درصد کاهش یافت و ارزش بازار آن به 28.31 میلیارد دلار رسیده است.

مدیران هیئت مدیره توییتر، تمایل زیادی به بستن قرارداد با ایلان ماسک دارند، زیرا این قرارداد 44 میلیارد دلاری سود زیادی برای سهام‌داران دارد و دلیل این امر این است که ایلان ماسک در قرارداد قید کرده بود که به سهام‌داران این شرکت به ازای هر سهمی که دارند، مبلغ 54.20 دلار را خواهد داد. در صورتی که اکنون هر سهم توییتر با قیمت 36.81 دلار در بازار معامله می‌شود.

رئیس هیئت مدیره توییتر، روز جمعه در توییتی بیان کرد که هیئت مدیره توییتر، قصد دارند قرارداد را براساس قیمت و شرایطی که آقای ماسک با آن‌ها موافقت کرده است، ببندند و برای اجرای قرارداد، اقدام قانونی انجام دهند و اطمینان خود در پیروزی در دادگاه ایالت دلاور را اعلام کردند.

سهام‌دارن تسلا از کنار کشیدن ایلان ماسک در مورد خرید توییتر، خوشحال هستند، ولی می‌دانیم که بین ماسک و توییتر، حواشی‌ها به زودی تمام نخواهد شد. احتمال این که قرارداد بین ایلان ماسک و توییتر به یک پرونده حقوقی تبدیل شود، وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رشد سهام تسلا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید