0

ربات های جدید ارتش آمریکا با قلب و سیستم گردش خون بسیار به انسان شبیه هستند

ربات های جدید ارتش آمریکا با قلب و سیستم گردش خون بسیار به انسان شبیه هستند
بازدید 195


ربات های جدید ارتش آمریکا با قلب که با همکاری موسسه تحقیقاتی کرنل و آزمایشگاه ارتش در حال توسعه هستند، شباهت بسیار زیادی به انسان‌ها دارند.

محققان موسسه کرنل با همکاری آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده توانسته‌اند با تکیه بر نیروهای هیدرودینامیکی و مغناطیسی، یک پمپ لاستیکی و تغییرپذیر بسازند. این ابزار جدید که برای تعبیه در بدن ربات‌ها ساخته شده می‌تواند برای ایجاد یک سیستم گردش خون در بدن آن‌ها به کار بسته شود و در واقع به نوعی از زیست‌شناسی حیوانات تقلید کند.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

بیشتر بخوانید: تولید سوخت موشک از باکتری ؛‌ سوختی قدرتمندتر و در عین حال سالم‌تر!

تکنولوژی پیشرفته ربات های جدید ارتش آمریکا

راب شپرد دانشیار مهندسی مکانیک و هوافضا در کالج مهندسی کرنل که تیم تحقیقاتی را رهبری می‌کند می‌گوید:

این پمپ‌های نرم بسیار بیشتر شبیه قلب انسان و شریان‌هایی هستند که خون از آن‌ها منتقل می‌شود. ما پیش از این خون رباتی ساختیم و اکنون قلب‌های رباتی داریم. ترکیب این دو ماشین‌های واقعی‌تر را می‌سازد.

ربات های جدید ارتش آمریکا با قلب و سیستم گردش خون بسیار به انسان شبیه هستند

نتیجه تحقیقات این گروه در مقاله‌ای با عنوان «شناور مغناطیسی هیدرودینامیکی برای پمپ‌های  انعطاف‌پذیر با کارایی بالا» در 11 جولای سال جاری در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متدح منتشر شده است. نویسنده اصلی مقاله، یو او ماتیا، یک محقق با مدرک فوق دکتری است. آزمایشگاه رباتیک شپرد پیش از این کامپوزیت‌های نرم را برای طراحی همه چیز از حشگر قابل کشش گرفته تا نمایشگرهای بریل مبتنی بر احتراق و لباس‌هایی که عملکرد ورزشی را نظارت می‌کنند استفاده کرده بود.

علاوه بر این، آزمایشگاه شپرد مجموعه‌ای از ربات‌های نرم که می‌توانند راه بروند، بخزند، شنا و عرق کنند را نیز با این مواد طراحی کرده است. بسیاری از این ساخته‌های آزمایشگاهی می‌توانند کاربرد‌های عملی بسیاری در زمینه‌های مراقبت از بیمار و توانبخشی ارائه دهند. ربات‌های نرم، مانند حیوانات برای ذخیره انرژی و نیرو بخشیدن به اعضای خود به سیستم گردش خون نیاز دارند. پمپ الاستومری جدید از یک لوله سیلیکونی نرم تشکیل شده است که سیم پیچ‌هایی در اطراف آن قرار گرفته اند. شکاف های بین سیم پیچ‌ها امکان خم شدن و کشش لوله را فراهم می‌کنند.

در داخل لوله، یک آهنربای جامد قرار گرفته است که با مایع مغناطیسی احاطه شده است. این مایع سیال در معرض میدان مغناطیسی محکم شده و هسته آهنربا را در مرکز نگه‌ می‌دارد. بسته به نحوه اعمال میدان مغناطیسی‌، هسته آهنربا را می‌توان مانند پیستون شناور به جلو و عقب حرکت داد تا سیالاتی چون آب و روغن یا ویسکوزیته پایین را با نیروی مداوم و بدون توقف به جلو ببرد. شپرد می‌گوید:

ما با فشار‌ها و نرخ جریانی کار می‌کنیم که ۱۰۰ برابر آن چیزی است که در سایر پمپ‌های نرم به کار رفته است. در مقایسه با پمپ‌های سخت، عملکرد ما هنوز حدود ۱۰ برابر کمتر است.

در حال حاضر محققان در تلاشند تا بتوانند از این سیستم در ربات‌ها با اندازه‌های مختلف استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ربات های جدید ارتش آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید