0

ربات‌های قاتل پلیس در آمریکا آغاز به کار می‌کنند!

ربات‌های قاتل پلیس در آمریکا آغاز به کار می‌کنند!
بازدید 57


بنابر جدیدترین گزارش‌ها، استفاده از ربات‌های قاتل پلیس در آمریکا ایده اداره پلیس سانفرانسیسکو است تا در شرایط خطرناک از ربات‌ها استفاده شود.

اداره پلیس سانفرانسیسکو سیاست جدیدی به مقامات بالا پیشنهاد کرده که به ربات‌های پلیس مجوز قتل می‌دهد. پیش نویس خط مشی که نحوه استفاده پلیس از سلاح‌های سبک نظامی را مشخص می‌کند عنوان کرده که ربات‌ها می‌توانند به عنوان یک گزینه نیروی کشنده در مواقعی که خطر جان باختن اعضای عمومی یا افسران قریب‌الوقوع است و بر هر گزینه دیگری برتری دارد، استفاده شوند.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: اختراع جدید پژوهشگران: ربات‌های چهارپا و ارزان قیمتی که همه‌جا را فتح می‌کنند!

ربات‌های قاتل پلیس در آمریکا آغاز به کار می‌کنند!

اعضای کمیته قوانین شورای نظارت شهر سانفرانسیسکو مدتی است که سیاست استفاده از تجهیزات جدید را بررسی می‌کنند. در نسخه اصلی پیش نویس این طرح هیچ اشاره‌ای به استفاده از ربات‌های قاتل وجود نداشت و حتی آرون پسکین رئیس هیئت نظارت شهر اضافه کرد:

«ربات‌ها نباید به عنوان استفاده از زور علیه هیچ شخصی استفاده شوند».

با این وجود، اداره پلیس سانفرانسیسکو پیش‌نویس را با خط قرمزی برگرداند و آن را با خطی که به روبات‌ها اجازه می‌دهد تا مظنونان را بکشند، جایگزین کرد. به گفته برخی رسانه‌ها، پسکین در نهایت تصمیم گرفت این تغییر را بپذیرد زیرا «ممکن است سناریوهایی وجود داشته باشد که در آن استقرار نیروی کشنده تنها گزینه باشد». کمیته قوانین سانفرانسیسکو هفته گذشته به اتفاق آرا نسخه‌ای از پیش نویس را تصویب کرد که در تاریخ 29 نوامبر با بررسی هیئت ناظران روبرو خواهد شد.

ربات‌های قاتل پلیس در آمریکا آغاز به کار می‌کنند!

همانطور که در خط مشی استفاده از تجهیزات ذکر شده است، اداره پلیس سانفرانسیسکو در حال حاضر دارای 17 ربات کنترل از راه دور است، اما تنها 12 ربات از آن تعداد کار می‌کنند. این پیشنهاد پلیس سانفرانسیسکو علاوه بر اعطای توانایی استفاده از نیروی مرگبار به روبات‌ها، اجازه استفاده در آموزش و شبیه‌سازی، دستگیری جنایی، حوادث بحرانی، شرایط ضروری، اجرای حکم یا در حین ارزیابی دستگاه‌های مشکوک را نیز می‌دهد.

در حالی که بیشتر ربات‌های فهرست‌شده در فهرست اداره پلیس سانفرانسیسکو عمدتا برای خنثی کردن بمب‌ها یا برخورد با مواد خطرناک استفاده می‌شوند، اما مدل‌های جدیدتر Remotec دارای یک سیستم سلاح اختیاری هستند و F5A موجود این بخش دارای ابزاری به نام مختل کننده PAN است که می‌تواند تفنگ ساچمه‌ای 12 گلوله‌ای را بارگیری کند.

این وزارتخانه می‌تواند برای نگهداری سلاح‌های مختلف تغییر یابد. یک نسخه تسلیحاتی از این ربات توسط ارتش ایالات متحده استفاده می‌شود و می‌تواند نارنجک‌انداز، مسلسل یا حتی یک تفنگ ضد کالیبر 50 را مجهز کند. ایو لائوکوانساتیتایا، افسر اداره پلیس سانفرانسیسکو، در بیانیه‌ای که این اداره به خبرگزاری The Verge اعلام کرده ذکر شده که:

«SFPD همیشه توانایی استفاده از نیروی کشنده را داشته است. مخصوصا در زمانی که خطر تلفات جانی برای اعضای عمومی یا افسران قریب الوقوع است و همچنین این ربات در دسترس است. اداره پلیس سانفرانسیسکو هیچ نوع برنامه خاصی برای این موضوع در اختیار ندارد زیرا عملیات غیرمعمول خطرناک یا خود به خودی که در آن اداره پلیس سانفرانسیسکو نیاز به ارسال نیروی مرگبار همچون ربات را داشته باشد، یک شرایط نادر و استثنایی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ربات‌های قاتل پلیس در آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید