0

راه دور و دراز متاورس برای جذب کاربران

راه دور و دراز متاورس برای جذب کاربران
بازدید 372

[ad_1]

تجارت مبتنی بر خرید اشتراک، با نتفلیکس شروع شد و اینک بیشتر کمپانی‌ها از آن برای سودآوری ماهانه و سالانه از مشتریان استفاده می‌کنند؛ اما متاورس اینگونه نیست.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، صنعت گیمینگ نیز با PS+ Playstation و Xbox Game Pass مایکروسافت رونق گرفت و اکنون گوگل و فیس بوک با سرویس بازی ابری مبتنی بر خرید اشتراک یک قدم جلوتر رفته‌اند. بنابراین، آیا می‌توان انتظار داشت که متاورس از همین روند پیروی کند؟

اما بهتر است بدانید پیشرفته‌ترین ادعای اجرای متاورس تاکنون، Meta’s Horizon Worlds، یک سرویس اشتراکی نیست. این یک اپ رایگان است که گیمرها می‌توانند روی هدست Oculus خود استفاده کنند.

بنابراین با فرض اینکه بازی مبتنی بر ابری یک روند در صنعت گیمینگ است؛ اما متاورس برخلاف این جریان قدم برداشته است.

بازی‌های ابری اعداد و ارقام را به مراکز داده منتقل می‌کند تا بازی در دستگاه کاربر پخش می‌شود؛ اما دستگاه‌های VR و متاورس به دستگاه‌های مشتری تکیه می‌کنند تا برخی از محاسبات مربوطه را انجام دهند.

اتکا به محاسبات لبه ممکن است پاشنه آشیل متاورز باشد، اما واقعیت پیچیده‌تر است.

درست است که پایگاه VR Gear بزرگ نیست، اما دو راه حل در آن وجود دارد. اولین مورد تکیه بر گوشی‌های هوشمند به عنوان دستگاه‌های لبه‌ای است، زیرا این دستگاه‌ها در حال حاضر قدرت بیشتری دارند و با گذشت زمان قوی‌تر می‌شوند. دومین مورد هدست های واقعیت مجازی که هر روز پیشرفته‌تر می‌شوند.

موفقیت متاورس

اساساً، موفقیت متاورس به دو سؤال بستگی دارد. در متاورس چه کاری می‌توانم انجام داد و متاورز جایگزین چه چیزی است؟

در واقع متاورز باید در مورد “کارهایی که می‌توانید در دنیای واقعی انجام دهید و متاورس می‌تواند آن را بهتر انجام دهد” و “کارهایی که نمی‌توانید در دنیای واقعی انجام دهید؛ اما در متاورس قابل اجرا است ” فعالیت دارد.

به طرز عجیبی، متاورس با هر دو مشکل دارد. در بخش اول، متا ممکن است جلسات کاری VR خود را به رخ بکشد یا چشم انداز آوردن رایانه شخصی خود را به دفتر مجازی مطرح کند، اما شما می‌توانید به راحتی از Zoom و لپ تاپ استفاده کنید.

در مورد دوم، به نظر می‌رسد متا با دادن یک رابط کاربری برای ایجاد تجربیات بهتر، از ابزارهای کدنویسی بصری ساده استفاده می‌کند. اما ارائه یک تجربه واقعی و کامل در حد بازی ویدیویی AAA، به زمان، مهارت و سرمایه‌گذاری زیادی دارد. این به نوبه خود میزان جذابیت Metaverse را محدود می‌کند.

هر چقدر هم که موضوعی داغ باشد، متاورس در شکل کنونی خود چیز زیادی برای ارائه ندارد. صیقل دادن این تجربیات با نرم‌افزار بهتر و سخت‌افزار پیشرفته‌تر تنها نیمی از راه است. برای جذب کاربران روزمره و سرمایه گذاران، این فناوری به شخصیت و تعامل انسان با انسان نیاز دارد.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید