0

راهکار جدید برای کاهش وزن ؛ بیشتر بخوابید تا لاغر شوید!

راهکار جدید برای کاهش وزن ؛ بیشتر بخوابید تا لاغر شوید!
بازدید 140

[ad_1]

بر اساس مطالعه جدیدی که محققان دانشگاه شیکاگو و ویسکانسین مدیسن انجام دادند، راهکار جدید برای کاهش وزن ارائه شد. بیشتر بخوابید!

مستر بلیط

نتایج شگفت آور مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که راهکار جدید برای کاهش وزن را می‌توان در خوابیدن جستجو کرد. در واقع و طبق این نتایج یک ساعت بیشتر خوابیدن از حد معمول، می‌تواند سبب کاهش وزن انسان تا اندازه 0.87 کیلوگرم در طی 14 روز باشد. این کاهش وزن به طور طبیعی با مصرف کالری کمتر اتفاق می‌افتد. مطالعات محققان نشان می‌دهد که در صورت حداقل یک ساعت بیشتر از حد معمول خوابیدن، به‌طور متوسط در روز 270 کالری کمتر مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: چین از ساخت مدل هوش مصنوعی در مقیاس مغز انسان خبر داد

راهکار جدید برای کاهش وزن

این تحقیقات با جامعه‌ی آماری متشکل از 80 شرکت کننده انجام شد. از این 80 نفر 41 تن مرد و 39 تن زنان بودند. طبق گفته‌ی محققان، شاخص توده‌ی بدنی این افراد (BMI) بین 25 تا 30 بود. شرکت کنندگان این تحقیقات چرخه خواب کمتر از 6.5 ساعت در شبانه‌روز داشتند. در این مطالعه و در یک آزمایش خواب دو هفته‌ای، شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول دسته‌ای بودند که ساعت خواب خود را افزایش دادند و گروه دوم باید طبق عادت همیشگی خود، با همان برنامه خواب پیش می‌رفتند. گفتنی است که در این آزمایش از هیچ رژیم غذایی استفاده نشد و هیچ فعالیت بدنی به برنامه معمول روزانه آن‌ها اضافه نگردید.

راهکار جدید برای کاهش وزن

پس از 2 هفته محققان متوجه شدند که اگر شرکت‌کنندگان در این مطالعه حداقل یک ساعت بیشتر از حد معمول بخوابند، به‌طور متوسط در روز 270 کالری کمتر از حد معمول مصرف می‌کنند. به عبارتی دیگر هر یک ساعت افزایش در طول مدت خواب منجر به کاهش انرژی دریافتی درحدود 162 کیلو کالری در روز خواهد شد. یکی از نکات جالب دیگر این مطالعه آن است که یافته‌های مربوط به دریافت انرژی، مصرف انرژی و وزن پس از تعدیل اثرات جنسی یا چرخه قاعدگی نیز بسیار شبیه به هم بود.

نتایج این مطالعه نشان داد که آن دسته از شرکت‌کنندگانی که خواب طولانی‌تر از حد همیشگی داشتند، به‌طور متوسط چیزی حدود 0.87 کیلوگرم وزن در طول دو هفته کم کردند. و آن دسته از شرکت‌کنندگانی که طبق همان برنامه خواب معمول خود پیش رفتند، البته بدون توجه به فعالیت‌های روزانه – که در افراد متفاوت است – به طور متوسط 0.48 کیلوگرم وزن اضافه کردند. به عبارت دیگر میتوان گقت، اگر مدت زمان خواب به اندازه‌ی یک ساعت بیشتر خوابیدن در افراد به مدت سه سال تداوم داشته باشد، آن فرد به طور متوسط با کاهش وزن 12 کیلوگرمی روبرو خواهد شد.

در حال حاضر گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاکی از آن است که حدود دو میلیارد فرد بزرگسال در سراسر جهان به اضافه وزن دچار هستند. این آمار به آن معناست که چیزی حدود 25 درصد از جمعیت کل جهان مشکل اضافه وزن دارند و این موضوع می‌تواند مشکلات عدیده‌ دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

طبق توصیه‌ی دانشمندان و نویسندگان این مقاله، اهمیت بهبود و حفظ مدت خواب کافی باید به عنوان یک هدف بهداشت عمومی برای پیشگیری از چاقی نهادینه گردد و خواب کوتاه باید به عنوان یک عامل خطر برای چاقی شناخته شود. پس به فکر سلامتی خودتان باشید و بیشتر بخوابید!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص راهکار جدید برای کاهش وزن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال  و دیگر کاربران در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید