0

راهنما کامل حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

راهنما کامل حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ
بازدید 55

[ad_1]

اپل واچ اهداف متعددی مانند ردیابی تمرینات، گوش دادن به موسیقی را انجام می‌دهد. ⌚ حتی می توانید صفحه های ساعت سفارشی را با استایل خود ست کنید. با این وجود مانند هر وسیله دیگری که دارید ممکن است ساعت هوشمند شما با مشکلاتی مانند شارژ نشدن مواجه شود. اگر اپل واچ شما شارژ نشود، نمی تواند بوت شود. این بدان معناست که شما نمی توانید از آن استفاده کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث شارژ نشدن اپل واچ شما می شود. در مطلب راهنما کامل حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما سعی خواهیم کرد متداول ترین دلایل را با راه حل های مربوط به آنها را بررسی کنیم.

رفع مشکل شارژ نشدن Apple Watch

Top Ways to Fix Apple Watch Not Charging

چرا ساعت اپل واچ من شارژ نمی شود؟ شاید این سوالی باشد که ذهن شما را درگیر کرده باشد. اگر اسمارت واچ شما شارژ نمی شود دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. به طور مثال، یک عامل خارجی مانند کیس یا محفظه یا حتی یک بروزرسانی نرم افزار معیوب می تواند این مشکل را ایجاد کند. در این شرایط ممکن است سناریوهای زیر را تجربه کنید:

  • اپل واچ می گوید که در حال شارژ است اما در واقع هیچ شارژی انجام نمی شود.
  • Apple Watch با اتصال شارژر سبز می شود اما شارژ نمی شود.
  • گاهی اوقات اپل واچ بیش از ۱۰ درصد یا یک عدد مشخص شارژ نمی شود.

صرف نظر از این سناریوها، در ادامه ما چند راه حل را پیشنهاد می دهیم که می توانید یکی پس از دیگری امتحان کنید.

۱- سطح پشت ساعت و شارژر را تمیز کنید

یکی از رایج ترین دلایل شارژ نشدن اپل واچ تجمع کثیفی و عرق روی سطح تماس است. استفاده روزانه از اپل واچ به این معنی است که در سطح پشتی گرد و غبار جمع می‌شود و مرتباً در معرض تعریق قرار می‌گیرد. حتی سنسورهای کثیف باعث اندازه گیری اشتباه یا اندازه گیری نکردن فشار خون، ضربان قلب و غیره می شود.

سطح پشت ساعت و شارژر را تمیز کنید

می‌توانید از یک پارچه میکروفیبر به همراه مقداری محلول تمیزکننده لنز برای تمیز کردن سطح اپل واچ که شارژر در آن قرار دارد استفاده کنید. همچنین بهتر است کیس یا محفظه شارژ را تمیز کنید تا مطمئن شوید که گرد و غبار یا زباله روی آن جمع نشده است. قبل از اینکه دوباره اپل واچ را شارژ کنید، حتما سطح اپل واچ و محفظه شارژ را خشک کنید.

۲- هر قاب خارجی را از ساعت جدا کنید

بسیاری از کاربران برای محافظت بیشتر، یک قاب یا محفظه جانبی را روی اپل واچ خود قرار می دهند. گرچه این کار ایده بدی نیست، اما استفاده از یک قاب ضخیم که به خوبی نصب نشده است اغلب می تواند مکانیسم شارژ را مختل کند. قاب خارجی را از اپل واچ بردارید و سپس شارژ کنید. اگر کار کرد، می دانید که مشکل از قاب است. یا از قاب استفاده نکنید یا یکی را تهیه کنید که سازگاری بهتری دارد.

هر قاب خارجی را از ساعت جدا کنید

۳- رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ با استفاده از آداپتور شارژ سازگار

تمامی ساعت های اپل از نسل اول تا سری ۶ از آداپتور USB-A برای شارژ استفاده می کنند. اپل واچ سری ۷ از آداپتور USB-C استفاده می کند. مطمئن شوید که از آداپتورهای سازگار برای شارژ اپل واچ خود استفاده می کنید.

از آداپتور شارژ سازگار استفاده کنید

همچنین شایان ذکر است که اپل واچ برای شارژ به حدود ۵ وات برق نیاز دارد، بنابراین اگر از آداپتور با وات کمتری استفاده می کنید، سعی کنید از آداپتوری که برای شارژ آیفون خود استفاده می کنید استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید یک آداپتور دیواری خوب با وات بالاتر تهیه کنید.

 ۴- از شارژر اصلی موجود در جعبه استفاده کنید

اپل واچ از یک راه حل شارژ اختصاصی استفاده می کند و با یک شارژر بی سیم در جعبه عرضه می شود. اگر از شارژر جانبی استفاده می کنید، سعی کنید از شارژر موجود در جعبه اورجینال که توسط اپل ساخته شده است، استفاده کنید.

۵- شارژ نشدن اپل واچ به دلیل آسیب دیدگی سیم ها

سیم یا دیسک فرسوده با آسیب دیده می تواند مانع از شارژ صحیح ساعت شما شود. اگر دیسک شارژ، بلوک شارژ یا کابل شارژ به هر نحوی آسیب دیده است بهتر است آنها را با تجهیزات اورجینال اپل تعویض کنید.

۶- سعی کنید از یک پریز دیگر استفاده کنید

ممکن است پریز خراب شده باشد و اسمارت واچ شما نتواند انرژی مورد نیاز خود را از آن دریافت کند. در این شرایط سعی کنید از پریز دیگری استفاده کنید.

۷- از جابجا کردن ساعت در حین شارژ خودداری کنید

از آنجایی که اپل واچ به صورت مغناطیسی شارژ می شود، گاهی اوقات تنها با حرکت دادن شارژر و ساعت مشکل ممکن است رفع شود. بنابراین شارژر را در قسمت پایین ساعت بچرخانید یا تکان دهید و بررسی کنید که فرایند شارژ شروع می شود یا خیر.

۸- نرم افزار WATCHOS را به روز کنید

ممکن است اپل واچ شما به دلیل باگ نرم افزاری شارژ نشود. WatchOS 8.3 مشکلی را معرفی کرد که در آن برخی از اپل واچ ها به درستی شارژ نمی شوند، به خصوص با شارژر جانبی. اپل WatchOS 8.4 را برای رفع این مشکل عرضه کرده است، بنابراین بهتر است اپل واچ خود را به آخرین نسخه به روز کنید. اگر خالی شدن شارژ اپل واچ و مشکل شارژ نشدن آن مربوط به نرم‌افزار باشد، با این راهکار مشکل حل می شود.

وارد تنظیمات یا settings اسمارت واچ خود شوید.

گزینه General را انتخاب کنید.

نرم افزار WATCHOS را به روز کنید

سپس بر روی Software Update ضربه بزنید.

نرم افزار WATCHOS را به روز کنید

هر گونه به روز رسانی معلق را نصب کنید و سپس سعی کنید ساعت را شارژ کنید.

نرم افزار WATCHOS را به روز کنید

۹- برای چند ساعت اپل واچ خود را به شارژ وصل کنید

اگر باتری اپل واچ خود را به طور کامل خالی کرده اید یا مدتی است از آن استفاده نکرده اید، باتری کاملا خالی شده است. در چنین سناریویی، اپل واچ خود را به مدت ۲ تا ۳ ساعت بدون ایجاد مزاحمت به شارژر وصل کنید. یک باتری کاملا تخلیه شده کمی بیشتر طول می کشد تا شارژ شود.

۱۰- شارژ کردن اپل واچ بدون شارژر و با کمک سیستم

گاهی اوقات، یک باتری کاملاً تخلیه شده ممکن است فوراً شارژ را در ولتاژهای بالاتر قبول نکند. برای حل این مشکل، شارژر Apple Watch خود را به پورت USB مک یا هر سیستم دیگری متصل کنید. اجازه دهید مدتی متصل بماند و بررسی کنید که آیا شروع به شارژ کرده است یا خیر. بعد از اینکه کمی شارژ شد می توانید آن را دوباره به آداپتور دیواری خود وصل کنید.

شارژ کردن اپل واچ بدون شارژر و با کمک سیستم

۱۱- شارژ نشدن اپل واچ به دلیل داغ شدن

آیا اپل واچ خود را برای مدت طولانی زیر نور خورشید استفاده کرده اید؟ یا از طریق اپل واچ با کسی تماس داشته اید؟ اینها مواردی هستند که اپل واچ شما در نهایت داغتر از حد معمول می کنند. اگر اینطور باشد، اپل واچ شما برای ایمن نگه داشتن باتری شارژ نمی شود.

بهترین کار در چنین شرایطی این است که اجازه دهید دمای اپل واچ تان پایین بیاید. ساعت را باز کنید و در مکان خنکی قرار دهید. هنگامی که اپل واچ شما خنک شد، آن را به شارژر وصل کنید.

اجازه دهید اپل واچ شما خنک شود

۱۲- حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ با راه اندازی اجباری

گاهی اوقات، راه حل بسیاری از مشکلات، راه اندازی مجدد یا تنظیم مجدد ساده است. دکمه کناری اپل واچ را به همراه تاج دیجیتالی به طور همزمان به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. با دیدن لوگوی اپل دکمه ها را رها کنید.

اپل واچ شما دوباره راه اندازی می شود. توجه داشته باشید که با این کار فقط ساعت خود را ریستارت می کنید و اطلاعات شما پاک نمی شود.

۱۳- اپل واچ خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید

اگر مشکلی در نرم افزار وجود دارد و به روز رسانی در دسترس نیست، بهترین گزینه شما این است که اپل واچ را به حالت کارخانه ریست کنید.

با این کار تمام داده‌های شما در ساعت پاک می‌شود، بنابراین قبل از ادامه، مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.

وارد تنظیمات یا Settings اپل واچ خود شوید.

گزینه General را انتخاب کنید.

اپل واچ خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید

به پایین اسکرول کنید و دکمه Reset را پیدا کنید.

اپل واچ خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید

روی  Erase All Content and Settings ضربه بزنید.

اپل واچ خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید

۱۴- به مرکز خدمات یا نمایندگی اپل مراجعه کنید

اگر با وجود تمام روش های بالا باز هم علامت شارژ شدن اپل واچ را مشاهده نمی کنید احتمالا مشکلی در قطعات سخت افزاری اپل واچ شما وجود دارد. ممکن است باتری یا مدار شارژ دچار مشکل شده باشد که با مراجه به نمایندگی یا مرکز خدمات اپل خواهید توانست آن را رفع کنید.

سوالات متداول

آیا اپل واچ من شارژ می شود؟

اولین مشکلی که برخی از افراد با آن مواجه می شوند این است که نمی توانند تشخیص دهند ساعتشان در حال شارژ است یا خیر. ساده ترین راه برای تشخیص این است که وقتی اپل واچ خود را به شارژر وصل می کنید، علامت شارژ شدن اپل واچ که شبیه رعد و برق سبز رنگ است را مشاهده کنید. اگر این علامت را نمی بینید ساعت شما شارژ نمی شود و باید مراحل عیب یابی را دنبال کنید. اگر اپل واچ شما یک رعد و برق قرمز ریز در بالای صفحه نمایش در حالی که آن را می پوشید نشان می دهد یا اگر وقتی ساعت را به ایستگاه شارژ وصل می کنید یک رعد و برق قرمز ظاهر می شود، باتری ساعت شما بسیار کم است. اگر زمانی که ساعت روی شارژر است این اتفاق بیفتد، پس شارژر شما به ساعت شما برق نمی‌دهد.

چرا اپل واچ من شارژ نمی شود؟

اگر اپل واچ شما شارژ نمی شود، ممکن است مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری یا چیزی کاملا متفاوت باشد. رایج‌ترین دلیلی که مردم متوجه می‌شوند اپل واچ آن‌ها شارژ نمی‌شود، مانعی است که مانع از اتصال شارژر به ساعت می‌شود. همچنین ممکن است مشکل نرم افزاری وجود داشته باشد، و پس از رفع آن، ساعت دوباره شروع به شارژ شدن می کند. یا مشکل ساعت شما ممکن است یک نقص باشد، در این صورت احتمالاً باید ساعت را برای تعویض به اپل برگردانید یا آن را برای تعمیر حرفه ای به نمایندگی بفرستید.

چگونه اپل واچ را هنگام شارژ روشن کنم؟

اپل واچ هنگام شارژ شدن از نظر فنی روشن است، اما نمی توانید به طور معمول از آن استفاده کنید. یکی از راه‌های استفاده از ساعت در حین شارژ، تنظیم آن بر روی حالت Nightstand Mode است. برای فعال کردن Nightstand Mode، برنامه Watch را در iPhone خود باز کنید و به مسیر  General > Nightstand Mode  بروید.

چگونه اپل واچ را بدون شارژر شارژ کنم؟

تنها راه شارژ اپل واچ شارژر مغناطیسی است. می توانید از کابل شارژ مغناطیسی اپل یا داک شارژ مغناطیسی اپل واچ استفاده کنید یا یک شارژر قابل حمل مورد تایید اپل را انتخاب کنید که برای شارژ ساعت های اپل طراحی شده است.

اپل واچ چقدر طول می کشد تا شارژ شود؟

سرعت شارژ اپل واچ به مدل اپل واچ و شارژری که استفاده می کنید بستگی دارد. اپل واچ جدیدتر می تواند در 45 دقیقه 80 درصد شارژ شود.

چگونه باتری اپل واچ را چک کنیم؟

می توانید عمر باتری اپل واچ خود را در مرکز کنترل ساعت یا در Today View در آیفون خود بررسی کنید.

چرا شارژ اپل واچ من سریع تمام می شود؟

آیا باتری اپل واچ شما سریعتر از قبل تمام می شود؟ ممکن است خراب شدن منظم باتری، برنامه که ساعت شما را سریعتر تخلیه می کند، یا ممکن است اجرای برنامه ها در پس زمینه باعث ایجاد این مشکل شده باشند.

علامت رعد و برق سبز به چه معناست؟

این بدان معناست که دستگاه به طور معمول شارژ می شود.

 

بهترین راه برای تمیز کردن پایه شارژ اپل واچ چیست؟

از یک پارچه میکروفیبر نرم استفاده کنید و به آرامی هرگونه کثیفی را تمیز کنید. در صورت لزوم، می توانید پارچه تمیز کننده را با آب مرطوب کنید، اما هرگز مایعی را مستقیماً روی آن نریزید یا اسپری نکنید.

ولتاژ شارژ توصیه شده برای شارژر اپل واچ چقدر است؟

برای دستگاه‌های سری 7 و سری 8 و جدیدتر، ممکن است بخواهید از شارژ سریع مطمئن شوید. در این شرایط شما به یک کابل شارژ سریع مغناطیسی Apple USB-C و یک آداپتور برق USB-C Apple با حداقل 18 وات نیاز دارد. همچنین می‌توانید از یک آداپتور برق USB-C جانبی که قادر به ارائه USB Power Delivery (USB-PD) 5 وات یا بیشتر است استفاده کنید. در غیر این صورت، هر شارژر MFi USB 15 وات یا بیشتر به خوبی کار خواهد کرد.

جمع بندی

اگر اپل واچ شما روشن یا شارژ نمی شود، شایع ترین دلایل آن مشکلات فیزیکی مانند شارژر معیوب، کثیفی روی شارژر یا پشت ساعت یا حتی خرابی پریز است. علت شارژ نشدن اپل واچ شما نیز می تواند مربوط به نرم افزار باشد. در بالا ما چند روش مختلف برای حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ بیان کردیم که می توانید از آنها برای حل مشکل اسمارت واچ خود استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب راهنما کامل حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما سعی کردیم تمام راه حل ها و نکاتی که به شارژ شدن مجدد Apple Watch شما کمک خواهد کرد را بیان کنیم. در صورتی که راهکار دیگری سراغ دارید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید