0

راهنما قدم به قدم 7 روش حذف عکس‌ تکراری در آیفون (iOS)

راهنما قدم به قدم 7 روش حذف عکس‌ تکراری در آیفون (iOS)
بازدید 31


چگونه عکس های تکراری گوشی را حذف کنیم؟ 📷 چرا عکس های گالری آیفون من تکراری است؟ در راهنما قدم به قدم ۷ روش حذف عکس‌ تکراری در آیفون (iOS) از مجله خبری آی تی و دیجیتال به راه های حذف عکس‌ تکراری در آیفون خواهیم پرداخت.

آموزش حذف عکس های تکراری در ایفون

How to Delete Duplicate Photos on iPhone

گرفتن یک عکس خوب در اولین تلاش تقریبا غیر ممکن است. بسیاری از ما، ده ها بار روی دکمه شاتر ضربه میزنیم تا عکسی بی نقص بگیریم. یا یک عکس را در آیفون خود ادیت می کنیم و چندین نسخه از آن را ذخیره می کنیم. اما چه کسی به یاد می آورد که موارد تکراری را حذف کند؟ این کار اغلب تا زمانی به تعویق می افتد که فضای آیفون ما کم شود و مجبور به این کار شویم.

اگر به این فکر می کنید که چگونه با این کار وحشتناک مقابله کنید، ما نکاتی را برای کمک به شما داریم. در این مقاله، ما راه‌های سریعی را برای تمیز کردن گالری عکس با استفاده از ابزارهای داخلی iOS و برنامه‌های دیگر به اشتراک گذاشته‌ایم.

۱- نحوه حذف عکس‌ تکراری در آیفون با Gemini Photos

پاک کردن دستی تصاویر تکراری یک به یک از آیفون نیاز به صبر و اراده زیادی دارد. خوشبختانه، می توانید از برنامه Gemini Photos برای انجام این کار استفاده کنید. این ابزار به سرعت کتابخانه عکس آیفون شما را اسکن می کند و تصاویر را به عنوان تصاویر تکراری یا مشابه گروه بندی می کند. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

Gemini Photos را از اپ استور دانلود کنید.

برنامه را باز کنید و اجازه دهید عکس های شما را اسکن کند.

روی تب Duplicates ضربه بزنید.

عکس هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید.

روی Delete Duplicates ضربه بزنید.

حذف تصاویر را تأئید کنید.

راهنما قدم به قدم 7 روش حذف عکس‌ تکراری در آیفون (iOS)

حذف عکس تکراری در ایفون

۲- نحوه حذف عکس‌ تکراری در آیفون با قابلیت Duplicates (روش دستی)

ابتدا، Photos عکس‌ها و ویدیوهای تکراری را در کتابخانه عکس شما شناسایی می‌کند و آنها را در آلبوم Duplicates قرار می‌دهد. سپس می توانید آنها را ادغام کنید تا یک نسخه با کیفیت بالا نگه دارید. در اینجا نحوه انجام این کار را خواهیم گفت:

حذف عکس تکراری در iOS

حذف عکسهای تکراری در ایفون

در iPhone خود، Photos را باز کنید.

روی Albums ضربه بزنید و به پایین بروید تا Duplicates را در زیر Utilities بیابید.

برای ترکیب عکس‌های تکراری شناسایی‌شده توسط آیفون، روی Merge ضربه بزنید.

عکس های حذف شده به آلبوم Recently Deleted منتقل می شوند، بنابراین اگر نظر خود را تغییر دهید همچنان می توانید آنها را بازیابی کنید.

اپل مراقب این عملکرد است، بنابراین ممکن است نتوانید عکس‌های مشابه هم، را در اینجا پیدا کنید. این فقط کپی‌ها و مطابقت‌های دقیق را شناسایی می‌کند. به همین دلیل است که روش زیر ممکن است در مورد عکس های مشابه برای شما مفید واقع شود.

۳- حذف عکس‌ تکراری در آیفون با ابزار جستجو تصاویر

راه دوم برای حذف دستی تصاویر با استفاده از ابزار جستجو در عکس ها است. می‌توانید افراد، مکان‌ها یا حتی تنظیمات خاصی مانند حالت پرتره را جستجو کنید. و اگر موارد تکراری دارید، زمانی که در نتایج پیمایش می‌کنید، می‌توانید به سرعت آن‌ها را تشخیص دهید. برای جستجوی دستی موارد تکراری در برنامه Photos مراحل زیر را دنبال کنید:

در Photos، روی Search در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.

یک نام یا مکان را در نوار جستجو تایپ کنید.

برای مشاهده نتایج میتوانید روی See All ضربه بزنید. همچنین Photos تصاویر شما را بر اساس لحظه ها و دسته بندی ها گروه بندی می کند.

در بالا سمت راست، روی Select ضربه بزنید.

همه موارد تکراری را انتخاب کنید و آنها را حذف کنید.

آموزش حذف عکس های تکراری در ایفون

چگونه عکس های تکراری گوشی را حذف کنیم

۴- عکس های Burst را در آیفون حذف کنید

حالت Burst زمانی مفید است که می خواهید از افراد یا اشیاء را در حرکت عکس بگیرید. اگرچه ممکن است به‌طور تصادفی عکس‌های زیادی بگیرید و اپل همچنان آنها را تکراری تشخیص ندهد. اما آنها در پوشه دیگری به نام “Bursts” قرار دادند.

حذف عکس تکراری در ایفون

حذف عکس تکراری در iOS

در برنامه Photos در iPhone خود، روی Albums و سپس Burst که در زیر Media Types قرار دارد، ضربه بزنید.

روی Burst مورد نظر برای مشاهده ضربه بزنید.

برای انتخاب عکس‌ها از Burst، روی انتخاب ضربه بزنید.

موارد دلخواه خود را با ضربه زدن روی آنها انتخاب کنید.

پس از اینکه موارد دلخواه خود را انتخاب کردید، روی Done ضربه بزنید.

برای اینکه فقط عکس‌های انتخاب‌شده را نگه دارید، Keep Only X Favorites را انتخاب کنید.

۵- حذف عکس‌ تکراری در آیفون با iCloud

اگر عکس‌های خود را با iCloud همگام‌سازی می‌کنید، پاک کردن موارد تکراری را آسان‌تر می‌کند. اما قبل از شروع به پاکسازی تصاویر خود، باید مطمئن شوید که iCloud Photos را فعال کرده اید:

برنامه حذف عکس تکراری ایفون

آموزش حذف عکس های تکراری در ایفون

Settings را در آیفون خود باز کنید.

روی name > iCloud > Photos ضربه بزنید.

همگام‌سازی Sync this iPhone را روشن کنید (اگر قبلاً روشن نیست).

اگر همگام‌سازی از قبل روشن نشده است، باید قبل از باز کردن Gemini Photos و خلاص شدن از شر موارد تکراری ، به آیفون خود زمان بدهید تا همه تصاویرتان را دانلود کند.

۶- نحوه حذف عکس های تکراری در Google Photos

متاسفانه، Google Photos راهی برای تشخیص خودکار عکس‌های تکراری ندارد، اما ویژگی جستجوی آن، یافتن آنها را کمی آسان‌تر می‌کند. Google Photos همه تصاویر شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و بر اساس محتوا برچسب‌هایی به آن‌ها اضافه می‌کند.

این بدان معنی است که شما می توانید کلمات کلیدی مانند “غروب آفتاب” یا “دریا” را بدون نیاز به اضافه کردن برچسب ها از قبل جستجو کنید تا تصاویر مرتبط با آن را ببینید. و، از نظر تئوری، می‌توانید به سادگی با پیمایش در نتایج جستجوی خود، تشخیص دهید که آیا موارد تکراری دارید یا خیر.

این مراحل را برای جستجوی موارد تکراری در Google Photos دنبال کنید:

برنامه Google Photos را در آیفون خود باز کنید.

روی Search در پایین ضربه بزنید.

در نوار جستجو، عبارتی مانند beach به معنای ساحل را تایپ کنید.

روی عکس(هایی) که می خواهید حذف کنید نگه دارید.

روی نماد سطل زباله ضربه بزنید و Delete را انتخاب کنید.

آموزش حذف عکس های تکراری در ایفون

چگونه عکس های تکراری گوشی را حذف کنیم

۷- از یک برنامه برای حذف عکس های تکراری استفاده کنید

ویژگی Duplicates در Photos یک راه آسان برای حذف این کپی ها است، اما کامل نیست. شاید بخواهید از روشی سریع‌تر یا روشی با کنترل بیشتری مانند حذف عکس‌های مشابه به جای کپی‌های دقیق، استفاده کنید. اگر اینطور است، بهتر است از یک برنامه پاک کننده تکراری عکس آیفون استفاده کنید.

در اینجا سه ​​برنامه وجود دارد که می توانید از آنها برای پیدا کردن و حذف عکس های تکراری در آیفون خود استفاده کنید. هر کدام ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ارزش زمان گذاشتن را داشته باشد:

Remo Duplicate Photos Remover

برنامه Remo Duplicate Photos Remover برای iPhone و iPad به شما امکان می دهد عکس های تکراری دقیق یا مشابه را با انعطاف پذیری زیاد حذف کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است دو عکس از دوست خود داشته باشید. یکی با چشمان باز و دیگری با چشمان بسته. از آنجایی که این تصاویر کپی دقیقی نیستند، می توانید از این برنامه برای حذف عکس تکراری در آیفون استفاده کنید.

حذف عکس تکراری در ایفون

چگونه عکس های تکراری گوشی را حذف کنیم

Photo Cleaner: سازمان دهنده آلبوم

یکی دیگر از برنامه های قوی برای حذف عکس تکراری در iOS برنامه Photo Cleaner است. با آن می توانید به سرعت عکس های تکراری یا مشابه و همچنین فیلم ها یا لحظات و تصاویر مشابه را مشاهده کنید.

عکس های تکراری در ایفون

عکس های تکراری در ایفون

حذف عکس تکراری در ایفون

Clean My Photos: پاک کننده عکس

اگر دلیل اصلی که می‌خواهید عکس‌های تکراری را در iPhone حذف کنید، بازیابی فضای ذخیره‌سازی است، Clean My Photos را بررسی کنید. Clean My Photos یک برنامه حذف عکس تکراری آیفون است. می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای تکراری را حذف کنید و فوراً ببینید چقدر فضای جدید بازیابی می‌کنید.

حذف عکس تکراری در ایفون

حذف عکسهای تکراری در ایفون

برنامه حذف عکس تکراری ایفون

Phone Cleaner for Media Files

ده ها برنامه پاکسازی عکس در اپ استور آیفون وجود دارد. اکثرا نیاز به اشتراک دارند. اما یک استثنای نادر Phone Cleaner for Media Files است ، یک برنامه رایگان که به سرعت عکس های مشابه را شناسایی می کند. تا کنون، این برنامه امتیاز خوبی دارد و حتی حاوی تبلیغات نیست.

سوالات متداول

iOS چگونه عکس ها یا ویدیوهای تکراری را شناسایی می کند؟

وقتی نوبت به شناسایی موارد تکراری می‌رسد، iOS به دنبال کپی‌های دقیقی می‌گردد که ممکن است متادیتا مشابهی داشته باشند، همچنین عکس‌ها و ویدیوهایی که از نظر ظاهری مشابه هستند اما ممکن است در وضوح، فرمت فایل یا سایر جزئیات جزئی مشابه باشند.

چرا تصاویر تکراری در آیفون دارید؟

تصاویر تکراری در آیفون شما می تواند ناامید کننده باشد، اما ندانستن اینکه چگونه به این نقطه رسیده اید یا برای جلوگیری از تکرار چه کاری می توانید انجام دهید، می تواند به همان اندازه آزاردهنده باشد. در اینجا چند دلیل رایج برای تصاویر تکراری  را می گوییم:

استفاده از خدمات ابری متعدد: اگر از چندین سرویس ابری مانند iCloud و Google Photos استفاده می کنید، احتمال تکرار بیشتر می شود. از آنجایی که آیفون شما در حال آپلود تصاویر در دو مکان مختلف است، گاهی اوقات یک عکس را به عنوان دو تصویر متفاوت می بیند زیرا آنها از مکان های مختلف همگام سازی می شوند.

تنظیم HDR روشن است: HDR یک جلوه دوربین برای عکس های شما است. این مخفف عبارت High Dynamic Range است که به عبارتی به این معنی است که وقتی یک عکس می‌گیرید، دوربین چندین عکس می‌گیرد و آنها را در یک عکس ترکیب می‌کند. این به تصویر شما کنتراست واضح تر و بالاتری می دهد.

ویرایش عکس: اگر از یک برنامه مانند VSCO برای ویرایش عکس های خود استفاده می کنید، احتمالاً با موارد تکراری مواجه خواهید شد. تصاویر ویرایش شده با یک برنامه در رول دوربین شما ذخیره می شوند و تصویری مشابه ایجاد می کنند. بنابراین اگرچه این یک تصویر تکراری نیست، اما همچنان یک تصویر مشابه دو برابر فضای ذخیره سازی را اشغال می کند.

چرا گالری آیفون ما شلوغ میشود؟

جمع بندی

حذف عکسهای تکراری در آیفون یک دغدغه اساسی برای افرادی است که از حجم بالا یا شلوغ گالری خود راضی نیستند. همچنین ممکن است شما به هر دلیل دیگری به دنبال راهی برای حذف عکس تکراری در آیفون باشید. در  این محتوا به ۷ روش برای انجام این کار پرداختیم. ابتدا از برنامه Gemini Photos برای انجام این کار استفاده کردیم. سپس سعی کردیم  با قابلیت های داخلی در گالری آیفون این کار را انجام دهیم. این مرحله شامل استفاده از Burst، Duplicates و ابزار جستجوی آیفون بود. در گام بعدی از دو برنامه فضای ابری معروف یعنی iCloud و Google Photos کمک گرفتیم و در آخرین مرحله ۴ برنامه دیگر برای انجام این کار را معرفی کردیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال حذف عکس های تکراری در ایفون را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم این مطلب بر اطلاعات شما در این زمینه افزوده باشد. از دیدگاه ها و تجربه های شما در این زمینه استقبال می کنیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید