0

راهنما حل مشکل به هم ریختگی فونت در اکسل برای همیشه (متن فارسی و انگلیسی)

راهنما حل مشکل به هم ریختگی فونت در اکسل برای همیشه (متن فارسی و انگلیسی)
بازدید 11

[ad_1]

باز کردن یک فایل اکسل و مشاهده فونت‌های به هم ریخته میتواند برای همه کاربران این برنامه آزاردهنده باشد. ⌨️ این مسئله میتواند باعث ناخوانا شدن متن شود و زمان زیادی برای رفع این مشکل لازم است. در این مطلب مجله خبری آی تی و دیجیتال راهنما حل مشکل به هم ریختگی فونت در اکسل با متن فارسی و انگلیسی را بررسی میکنیم.

حل مشکل بهم ریختن فونت فارسی در اکسل

Resolving Persian Font Disarray Issue in Excel

متاسفانه یکی از مشکلات رایج فارسی زبانان، عدم نمایش برخی از حروف در برنامه‌های مایکروسافت است. این مسئله در اپلیکیشن Microsoft Excel شایع‌تر است و اصلی‌ترین دلیل آن نیز تنظیمات مربوط به زبان ویندوز است. به همین خاطر میتوانید با استفاده از تنظیمات بخش زبان ویندوز و انتخاب کردن زبان فارسی از بخش Administrative این خطا را به سادگی حل کنید. روش دقیق انجام این مراحل ممکن است در سیستم عامل‌های مختلف اندکی متفاوت باشد. بنابراین آموزش جامع حل مشکل بهم ریختن فونت فارسی در اکسل برای هر نسخه از ویندوز قرار خواهیم داد.

به خاطر داشته باشید که علاوه بر Microsoft Excel از همین راهکار میتوان برای اصلاح فونت فارسی در برنامه Access نیز استفاده کرد.

حل مشکل به هم ریختگی فونت در اکسل ویندوز ۱۱

برای آنکه مشکل نوشتن فارسی در اکسل را برای ویندوز ۱۱ حل کنید، ابتدا از بخش سرچ تسک بار پایین صفحه Language را جستجو کنید و سپس Language settings را انتخاب نمایید.

مشکل نوشتن فارسی در اکسل

سپس صفحه باز شده را کمی به پایین اسکرول کنید و وارد بخش Administrative language settings شوید.

حل مشکل به هم ریختگی فونت در اکسل برای ویندوز 11

بعد از باز شدن پنجره Region، در تب Administrative روی دکمه Change system locale بزنید.

مشکل تایپ فارسی در اکسل برای ویندوز 11

در نهایت از لیست زبان‌های نمایش داده شده Persian (Iran) را انتخاب کنید. در نهایت برای اعمال تغییرات کامپیوتر را یکبار ری استارت کنید. به همین سادگی میتوانید مشکل نمایش فارسی در اکسل را حل کنید.

حل مشکل به هم ریختگی فونت در اکسل

حل مشکل بهم ریختن فونت فارسی در اکسل ویندوز ۱۰

انجام تنظیمات رفع مشکل به هم ریختگی فونت در اکسل برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ تا حدود زیادی یکسان است تنها نکته‌ای که در این بین تغییر می‌کند، رابط کاربری و شکل ظاهری این دو سیستم عامل است.

ابتدا باید Language را در باکس جستجوی پایین صفحه تایپ و سپس Language settings را انتخاب کنید.

مشکل نمایش فارسی در اکسل در ویندوز 10

در مرحله بعد لازم است تا وارد بخش Administrative language settings شوید.

تنظیمات Administrative language settings

در تب Administrative از پنجره باز شده روی گزینه Change system locale بزنید.

مشکل تایپ فارسی در اکسل برای ویندوز 10

به عنوان مرحله آخر زبان فارسی را از بین لیست انتخاب کنید و پس از زدن گزینه Ok کامپیوتر را ریستارت کنید.

رفع مشکل بهم ریختن فونت فارسی اکسل ویندوز ۷

اعمال تغییرات رفع مشکل حروف فارسی در اکسل برای ویندوز ۷ نسبت به سیستم عامل‌های ۱۱ و ۱۰ متفاوت تر است. برای این منظور روی استارت ویندوز بزنید و کلمه locale یا Region را سرچ کنید. در ادامه از بین گزینه‌های نمایش داده شده Change the date, time or number format را انتخاب کنید.

حل مشکل حروف فارسی در اکسل برای ویندوز 7

پس از باز شدن پنجره Region and Language، وارد تب Administrative شوید و روی Change system locale کلیک کنید. سپس میتوانید لیست زبان‌ها را مشاهده نمایید و از این طریق Persian را انتخاب کنید.

تنظیمات Change system locale برای ویندوز 7

به همین سادگی می توانید مشکل تایپ فارسی در vba اکسل را تنها در چند دقیقه حل کنید. به طور کلی مشکل نمایش اعداد و فونت‌های فارسی در اکسل و به هم ریختگی فونت‌ها مشکل رایجی است که به سادگی نیز قابل حل است.

تنظیمات تغییر فونت پیشفرض در اکسل

Calibri فونت دیفالت یا پیشفرض بسیاری از برنامه‌های شرکت مایکروسافت همچون ورد و اکسل محسوب می‌شود. اما اکثر اوقات پیش از شروع به کار نیاز به صرف زمان برای تنظیم کردن فونت و سایز به شکل مورد نظر است.

نکته مثبت این است که شما میتوانید با تعیین یک فونت پیش فرض در ورد یا اکسل، حالت مورد نظر خودتان را به عنوان دیفالت روی این برنامه‌ها اعمال کنید تا هر زمان پس از باز کردن آنها نیازی به تنظیمات مجدد نداشته باشید. این روش برای بسیاری از افراد کاربردی است زیرا با استفاده از آن میتوانید سریع‌تر کارهایتان را پیش ببرید. 

ابتدا روی گزینه File از تب بالای صفحه بزنید.

ایجاد فونت پیش فرض در اکسل

سپس از طریق نوار سمت چپ گزینه Excel Options یا Options را انتخاب کنید.

تنظیمات فونت جدید برای اکسل

حال در این پنجره وارد تب General شوید و به بخش When creating new workbooks بروید.

نحوه تغییر فونت دیفالت در اکسل

از بخش Use this as a default font میتوانید فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید و از بخش Font size نیز اندازه آن را مشخص نمایید.

رفع مشکل نمایش فارسی در اکسل

در پایان روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند و اکسل به شما می گوید که برنامه اکسل خود را ببندید و مجددا راه اندازی کنید. بعد از باز کردن دوباره اکسل متوجه تغییر آن و اعمال فونت مورد نظر در صفحه می شوید. این کار میتواند برای رفع مشکل نمایش فارسی در اکسل هم موثر باشد و شما به محض ورود به برنامه میتوانید از فونت‌های فارسی نیز استفاده کنید.

استفاده از تم فونت برای چند فونت پیش فرض

اگر قصد دارید چند فونت پیش فرض تعیین کنید، میتوانید یک تم فونت بسازید. این کار به شما کمک میکند تا هر زمان بخواهید فونت دیفالت را تغییر بدهید.

ابتدا به صفحه Layout → Theme →Fonts بروید.

تعیین تم فونت برای اکسل

حال باید روی گزینه Customize Fonts کلیک کنید.

تنظیمات Customize Fonts در اکسل

حال در بخش Create New Theme Fonts فونت بدنه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در نهایت دکمه Save را برای ذخیره شدن تنظیمات بزنید. به این نکته توجه داشته باشید که کادر بالایی برای زبان لاتین و کادر پایینی برای سایر زبان‌ها همچون فارسی است.

تنظیم تم فونت جدید در اکسل

علاوه اکسل، میتوان به هم ریختگی تایپ فونت فارسی در فتوشاپ و بسیاری از برنامه‌های دیگر هم تجربه کرد. اما به همین سادگی با استفاده از این تنظیمات مشکل تایپ در اکسل و.. حل شدنی است.

سوالات متداول

آیا تنظیم فونت‌های فارسی به عنوان پیشفرض اکسل امکان پذیر است؟

بله خوشبختانه شما حتی میتوانید فونت‌های فارسی را هم از طریق تب File بخش Option و When creating new workbooks به عنوان فونت دیفالت اکسل انتخاب کنید.

روش ساخت تمپلیت اکسل با فونت پیشفرض چگونه است؟

برای اینکار ابتدا باید فونت پیشفرض سیستم را به فونت مورد نظرتان تغییر دهید. سپس از بخش Save as type گزینه Template را انتخاب کنید. حال با قرار دادن نام دلخواه فرایند را کامل کنید.

جمع بندی

رفع مشکل به هم ریختگی فونت فارسی در اکسل بوسیله رفتن به بخش Language settings، تنظیمات Administrative language settings و تغییر زبان بخش Change system locale به فارسی (Persian) امکان پذیر است. اگر در سایر برنامه‌های مایکروسافت نیز این مشکل را دارید، احتمالا با استفاده از همین روش بتوانید آن را از بین ببرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال با مشکلات اکسل در زمینه فونت فارسی مواجه شده بودید؟ بنظر شما علت بهم ریختن فایل اکسل در سیستم دیگر چیست و چه راهکارهای دیگری میتوان برای جلوگیری از آن به کار برد؟ لطفا نظرات و تجربیاتتان را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید