0

راهنما تخصصی حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ (تست شده)

راهنما تخصصی حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ (تست شده)
بازدید 11

[ad_1]

آیا گوشی سامسونگ شما به یکباره با مشکل شارژ نشدن مواجه شده است؟ ⚡ شارژ نشدن گوشی یک اتفاق معمول در دستگاه های اندرویدی می باشد. در ادامه به راهنما تخصصی حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ و راه کار های مختلفی را برای برطرف کردن این مشکل می پردازیم.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ

How to Fix Samsung Phones Charging Issues

به طور خلاصه برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ می توانید راهکار های زیر را انجام دهید:

  • موبایل خود را ریستارت کنید.
  • از شارژر و پریز جدیدی استفاده کنید.
  • قاب گوشی خود را بردارید و مجددا تست نمایید.
  • شارژ شدن یا نشدن گوشی را در حالت خاموش و حالت Safe Mode نیز تست کنید.

و یا راهکارهای بیشتری که در زیر توضیح دادیم را امتحان نمایید. همچنین به خاطر داشته باشید که شارژ نشدن گوشی معمولا یک مشکل خیلی جدی نیست و در اکثر مواقع با کمی تلاش برطرف می شود. در ادامه با مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه باشید تا علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ را به تفصیل بررسی کنیم و راه کار های آن را نیز با هم ببینیم.

۱- موبایل خود را ریستارت کنید

در بسیاری از موارد، مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ ممکن است به یک ارور نرم افزاری برگردد. در این صورت بهترین کار پس از مواجه شدن با مشکل شارژ نشدن گوشی این است که آن را یک یک بار ری استارت کنید.

برای اینکار کافیست تا ابتدا قفل تلفن همراه خود را باز کنید و سپس کلید پاور (کلید قفل شدن یا کلید خاموش/روشن) موبایل سامسونگ خود را به مدت چند ثانیه نگه دارید. با اینکار منویی به شما نمایش داده می شود که یکی از گزینه های آن Restart می باشد. آن را انتخاب کنید تا موبایل تان یکبار خاموش و مجددا به صورت خودکار روشن شود. امیدواریم که علت شارژ نشدن گوشی شما همین باشد و پس از ری استارت مجددا درست شده باشد.

۲- از کابل، آداپتور، و پریز دیگری استفاده کنید

برخی اوقات نیز ممکن است مشکل در برق رسانی به تلفن همراه باشد نه در خود آن. مثلا ممکن است کابل شارژر خراب شده باشد یا اتصالی کرده باشد و یا اینکه آداپتور شارژر شما مشکل داشته باشد. حتی ممکن است پریز برقی که از آن استفاده می کنید با قطعی برق مواجه شده و برق رسانی درستی نکند. لذا در این روش توصیه می کنیم حتما یکبار موبایل تان را با یک شارژر دیگر و با استفاده از یک پریز برق دیگر شارژ نمایید و نتیجه را ببینید.

از کابل، آداپتور، و پریز دیگری استفاده کنید

در صورتی که تلفن تان شارژ شد، سعی کنید با آزمون و خطا بفهمید که مشکل از کدام قسمت بوده است؟ پریز، کابل شارژر، یا آداپتور شارژر؟ به عنوان مثال اگر مشکل فقط از کابل USB شارژر موبایل سامسونگ شما بود، آنگاه صرفا با تعویض همان قطعه می توانید مشکل خود را برطرف سازید.

۳- قاب محافظ موبایل تان را بردارید

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ ممکن است خیلی ساده تر بوده و راه حل آن زیاد هم تخصصی نباشد! امروزه برخی قاب های محافظ گوشی ها بسیار ضخیم شده اند و در مواردی باعث می شوند تا کابل هایی مثل کابل هندزفری یا کابل شارژر به سختی به موبایل متصل شوند. گاهی اوقات نیز ممکن است حتی از کامل وصل شدن کابل شارژر نیز جلوگیری کنند. پس برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ بهتر است یکبار قاب گوشی را در بیاورید و بدون قاب سعی کنید گوشی را شارژ کنید.

قاب محافظ موبایل تان را بردارید

۴- گوشی را در حالت خاموش شارژ کنید

برای اطمینان از نرم افزاری نبودن مشکل شارژ نشدن گوشی تان و نیز اطمینان از خراب نبودن باتری تلفن همراه تان پیشنهاد می کنیم موبایل را خاموش کنید و بعد آن را در حالت خاموش به شارژر متصل نمایید.

در صورتی که موبایلتان در حالت خاموش شارژ می شد ولی در حالت روشن نه، احتمالا با یک مشکل نرم افزاری مواجه هستید که در بیشتر اوقات با فلش زدن (باز تعمیر سیستم عامل) برطرف می شود.

اگر مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش نیز برطرف نشد علت ها و روش های زیر را دنبال نمایید.

۵- موبایل را با حالت Safe Mode اجرا و شارژ نمایید

نرم افزارهای جانبی که اخیرا نصب کرده اید را نیز فراموش نکنید. در بسیاری از مواقع یک اپلیکیشن جدید ممکن است باعث بروز یک خطا یا تداخل نرم افزاری در سیستم عامل اندروید گوشی های سامسونگ شود. برای اینکه بفهمید مشکل از برنامه های جانبی نصب شده روی تلفن همراه شما هست یا نه، توصیه می کنیم تلفن همراه خود را در حالت Safe Mode اجرا کنید.

سپس در این حالت به شارژر متصل نمایید و ببینید که آیا شارژ می شود یا نه.

حالت Safe Mode حالتی است که در آن تمامی برنامه های جانبی غیر فعال می شوند و به رنگ خاکستری در می آیند.

برای اینکه موبایل سامسونگ تان را در حالت Safe Mode قرار دهید کافیست تا مثل روش ری استارت کردن کلید پاور را به مدت چند ثانیه فشار دهید تا لیست جدیدی به شما نمایش داده شود.

گزینه های خاموش/روشن گوشی سامسونگ

در این لیست باید گزینه مربوط به خاموش کردن تلفن همراه (Power یا خاموش/روشن) را به مدت چند ثانیه تپ کنید و نگه دارید (فقط تپ نکنید چون با اینکار صرفا تلفن همراه تان خاموش می شود). با این کار پس از چند ثانیه گزینه Safe Mode به شما نمایش داده می شود.

حالن امن گوشی های سامسونگ

با انتخاب آن گوشی سامسونگ شما خاموش می شود و بعد خودش در حالت امن مجددا روشن می شود. حال می توانید شارژر را وصل کنید و ببینید که به درستی گوشی شما را شارژ می کند. اگر در این حالت شارژ شد به این معنی است که یک برنامه (معمولا برنامه هایی که اخیرا نصب کرده اید) باعث بروز مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ شما شده است.

۶- در صورت خیس بودن گوشی آن را خشک نمایید

اگر تلفن همراه شما پس از خیس شدن به درستی شارژ نمی شود، آنگاه اولین کار این است که باید حد اقل یک روز صبر کنید تا کامل خشک شود یا خودتان سعی کنید آن را خشک نمایید. معمولا رطوبت باعث بروز اختلالاتی در اتصال برق و شارژ شدن صحیح باتری می شود.

۷- مطمئن شوید که مشکل از صفحه نمایش نیست

شاید این مورد پیش پا افتاده به نظر برسد اما بسیاری از اوقات کاربران در حالی فکر می کنند گوشی شان شارژ نمی شود که اصلا اینطور نیست. در برخی موارد ممکن است علت روشن نشدن صفحه نمایش شما حتی با وجود متصل بودن شارژر، این باشد که صفحه نمایش (یا اصطلاحا ال سی دی) گوشی شما دچار مشکل شده باشد. پس این مورد را نیز مد نظر داشته باشید که ممکن است مشکل اصلا مربوط به سرعت شارژ شدن یا شارژ نشدن نباشد. برای اطلاع از صحت عملکرد صفحه نمایش می توانید از یک متخصص تعمیرات تلفن همراه کمک یا مشاوره بگیرید.

۸- گوشی سامسونگ را به صورت بی سیم شارژ نمایید

تلفن های جدید سامسونگ این قابلیت را دارند تا از شارژر های وایرلس استفاده کنند. همچنین در گوشی های قدیمی سامسونگ نیز این امکان وجود داشت که باتری را از گوشی جدا کرد و سپس با شارژر های همه کاره آن ها را شارژ نمود. پیشنهاد میکنیم اگر یکی از این شرایط برای شما مهیاست، آنگاه برای اطمینان از سالم بودن باتری حتما آن را به صورت وایرلس (بی سیم) و یا به روش سنتی شارژ باتری بیرون از گوشی، شارژ نمایید.

گوشی سامسونگ را به صورت بی سیم شارژ نمایید

۹- پورت ورودی شارژر و یا باتری را تعویض کنید

اگر هیچ کدام از روش های بالا باعث حل شدن مشکل شارژ نشدن تلفن همراه شما نشد، احتمالا مشکل قطعی یا خرابی سخت افزاری دارید. یعنی ممکن است پورت ورودی شارژر (که قطعه ای درون گوشی شما است) خراب یا قطع شده باشد.

این مورد بسیار محتمل و رایج است چرا که متصل کردن و قطع کردن غیر اصولی کابل شارژر در بسیاری از مواقع باعث خرابی این پورت می شود.

همچنین این امکان نیز وجود دارد که باتری موبایل شما خراب شده باشد و در این حالت نیز شما نیاز به تعویض قطعه خواهید داشت. در هر دوی این شرایط توصیه می کنیم که حتما به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید و کار را به دست یک متخصص بسپارید.

سوالات متداول

علت شارژ نشدن گوشی بیشتر از 80 درصد سامسونگ چیست؟

گاهی از اوقات علت شارژ نشدن گوشی بیشتر از 80 درصد یک اختلال نرم افزاری در تلفن همراه است و گاهی از اوقات نیز این مشکل به ضعف باتری برمی گردد. اما لازم به ذکر است که تلفن های همراه سامسونگ تنظیماتی نیز دارند که با فعال سازی آن همواره گوشی تا 80 یا 85 درصد شارژ می شود و برای سلامت باتری از بیشتر شارژ شدن آن جلوگیری به عمل می آید.

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت روشن چیست؟

اگر پس از اتصال کابل شارژر به گوشی تان هیچ تغییری در شکل باتری (در نوار ابزار بالای صفحه) ایجاد نشد، و همچنین پس از مدتی درصد شارژ تلفن همراه افزایش نیافت، آنگاه ابن بدان معناست که تلفن همراه شما با مشکل شارژ شدن مواجه شده است. ما در این مطلب علت ها و روش های حل این مشکل را بررسی کردیم.

جمع بندی

به طور کلی مسئله شارژ نشدن گوشی سامسونگ دو دلیل عمده دارد یک وجود مشکل در کابل شارژ یا خود شارژر یا مشکلات نرم افزاری که با نصب نرم‌افزارهای مخرب، آپدیت گوشی به وجود می‌آیند.

بهترین راه حل نرم افزاری اجرا روش‌هایی مثل Safe Mode است.

همچنین مسائل پیش پا افتاده مانند ریستارت کردن گوشی خراب بودن ال سی دی و یا تعویض شارژر را حتماً اول تست کنید.

در صورتی که به موفق به حل مشکل نشدید گوشی خود را به دست یک تعمیرکار بسپارید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا این روش ها به شما در برطرف کردن مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ تان کمک کرد؟ تجربه شما از مواجهه با این مشکل چه بود و چطور آن را برطرف کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید