0

راهنما تخصصی تصویری حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون

راهنما تخصصی تصویری حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون
بازدید 35


دکمه های ولوم آیفون شما 🔊 ممکن است به دلیل اشکالات جزئی نرم افزاری، مشکلات فنی یا غیر فنی کار نکنند. در راهنما تخصصی تصویری حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون، روش های رفع این مشکل آزاردهنده را توضیح خواهیم داد. ما در مجله خبری آی تی و دیجیتال به شما نشان خواهیم داد که چگونه بدون استفاده از دکمه ها سطح صدا را تغییر بدهید یا از صفحه نمایش عکس بگیرید.

حل مشکل و علت کار نکردن دکمه ولوم ایفون

iPhone Volume Buttons Not Working? Try These Fixes

کم و زیاد کردن صدا تنها کاربرد دکمه های ولوم آیفون نیست. میتوانید از این دکمه ها برای ری استارت اجباری، اسکرین شات گرفتن، ورود به حالت بازیابی و گرفتن عکس سلفی استفاده کنید. بنابراین شاید نگران از کار افتادن این دکمه ها باشید. در ادامه به بهترین راه های برطرف کردن این مشکل خواهیم پرداخت. قبل از مراجعه به ادامه این محتوا مطمئن شوید خرابی پخش کننده صدای آیفون شما علت بروز این مشکل نباشد.

آیا میتوان دکمه های ولوم آیفون را غیرفعال کرد؟

باید بدانید که شما نمی توانید دکمه های تنظیم صدا را در گوشی آیفون خود غیرفعال یا فعال کنید. اگر کسی به شما بگوید که می توانید دکمه های صدا را غیرفعال کنید، این موضوع درست نیست!

خراب شدن دکمه ولوم ایفون

خراب شدن دکمه ولوم ایفون

وقتی مطابق با تصویر بالا به تنظیمات iPhone > Sounds & Haptics می روید ، گزینه ای به نام Change with Buttons را مشاهده می کنید که می تواند خاموش یا روشن باشد. در ادامه هر دو  این حالت ها را بررسی میکنیم:

۱- وقتی Change with Buttons خاموش باشد

در صورتی که دکمه های صدا را فشار دهید:

اگر رسانه ای (مثل یک آهنگ یا ویدیو) در هر یک از برنامه های خود پخش کنید، فشار دادن دکمه های ولوم، میزان صدای این رسانه را افزایش یا کاهش می دهد.

وقتی رسانه ای در حال پخش نباشد، فشار دادن دکمه‌های ولوم همچنان سطح صدای مربوط به رسانه را تغییر می‌دهد.

۲- وقتی Change with Buttons روشن باشد

در صورتی که دکمه های صدا را فشار دهید :

اگر رسانه ای (مثل یک آهنگ یا ویدیو) در هر یک از برنامه های آیفون شما در حال پخش باشد، فشار دادن دکمه های ولوم، میزان صدای این رسانه را افزایش یا کاهش می دهد.

وقتی رسانه ای در حال پخش نباشد فشار دادن دکمه‌های ولوم باعث تغییر میزان صدای زنگ و هشدار می‌شود. این بدان معناست که آهنگ زنگ آیفون، آهنگ اعلان‌ها، زنگ هشدار و سایر سطوح صدای هشدارها را افزایش یا کاهش می‌دهد.

بنابراین گزینه Change with Buttons کاربرد دیگری نداشته و دکمه های صدا را فعال یا غیرفعال نمی کند. اگر از افرادی هستید که زیاد با آیفون خود سر و صدا می کنید! می توانید آن را خاموش کنید تا به طور تصادفی آهنگ زنگ، اعلان ها و زنگ هشدار را کاهش ندهید. اکنون، برای آزمایش، هر برنامه موسیقی، YouTube یا چیزی مشابه را باز کنید.  در حالت پخش و عدم پخش، دکمه های صدا را یکی یکی فشار دهید و ببینید کار می کند یا نه. اگر دکمه های صدا کار نمی کنند، لطفاً راه حل های زیر را دنبال کنید. ممکن است برخی از این راه حل ها به رفع مشکل دکمه سایلنت آیفون شما نیز کمک کند.


۱- آیفون خود را ریستارت کنید

شاید کار نکردن دکمه ولوم آیفون دلیل نرم افزاری دشته باشد. راه اندازی مجدد آیفون سریع ترین راه برای رفع مشکل است.

در این قسمت نحوه راه اندازی مجدد آیفون برای رفع مشکل دکمه صدای آیفون را توضیح خواهیم داد:

در آیفون هایی که دکمه هوم جلو دارند: دکمه پاور را فشار دهید و نوار لغزنده را به سمت راست بکشید. پس از یک دقیقه منتظر ماندن، دوباره دکمه پاور را فشار دهید تا آیفون شما روشن شود.

در آیفون‌های دارای Face ID باید دکمه پاور و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا را فشار دهید. سپس صفحه خاموش شدن را خواهید دید. اما از آنجایی که دکمه‌های تنظیم صدا کار نمی‌کنند، به تنظیمات آیفون > عمومی > خاموش کردن بروید و نوار لغزنده خاموش کردن دستگاه را به سمت راست بکشید. قبل از روشن کردن دستگاه، یک دقیقه صبر کنید.

کار نکردن دکمه ولوم اپل

۲- دکمه های ولوم آیفون را تمیز کنید

خاک گرفتن اطراف دکمه ها میتواند آنها را از کار بیاندازد. در نتیجه، دکمه‌های میزان صدا کار نمی‌کنند. اگر دکمه‌های تنظیم صدا آیفون شما گیر کرده یا کلیک نمی‌کنند، از یک پارچه خشک یا برس نرم برای تمیز کردن اطراف آن‌ها استفاده کنید. هم چنین مشکل دکمه بالای ولوم ایفون نیز معمولا به همین دلیل اتفاق می افتد و در صورتی که علت بروز مشکل نرم افزاری باشد معمولا هر دو دکمه ولوم از کار نمی افتد.

اما بهترین روش برای تمیز کردن دکمه ها و حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون چیست؟ برای تمیز کردن دکمه های تنظیم صدا، یک سواب پنبه ای بردارید. آن را به الکل ایزوپروپیل آغشته کنید. بهترین گزینه برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی ۹۹ درصد ایزوپروپیل الکل است، زیرا به سرعت خشک می شود و آب زیادی ندارد. همچنین با تجزیه روغن ها کثیفی و کثیفی را از بین می برد. بنابراین این مورد میتواند موجب سفت شدن دکمه ولوم آیفون شما شود.

سفت شدن دکمه ولوم ایفون

۳- قاب آیفون خود را را بردارید

طراحی ضعیف قاب آیفون می تواند باعث خرابی دکمه های تنظیم صدا شود. در نتیجه، ممکن است گیر کرده باشد، کلیک نکند، یا حتی با یک فشار سبک، فعال شود! اگر با این مشکلات مواجه هستید، ممکن است به دلیل قاب یا کثیفی بین قاب و دکمه های تنظیم صدا آیفون باشد. قاب را بردارید و دکمه های صدا را امتحان کنید. یکی از مهم ترین علت های سفت شدن دکمه ولوم ایفون همین موضوع است.

مشکل دکمه بالای ولوم ایفون

۴-حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون با بروزرسانی

قبل از اینکه به سراغ راه حل های باقی مانده بروید، این یکی را امتحان کنید. به Settings > General > Software Update بروید و مطمئن شوید که از آخرین نسخه iOS استفاده می کنید. در غیر این صورت آیفون خود را بروزرسانی کنید.

حل مشکل و علت کار نکردن دکمه ولوم ایفون

کار نکردن دکمه ولوم اپل

البته ممکن است مشکلاتی در فرآیند آپدیت آیفون خود بر بخورید که قابل حل است.

۵- وجود باگ در یک برنامه را بررسی کنید

باگ های یک برنامه مشخص ممکن است، باعث بروز این مشکل شوند. در صورتی که دکمه های ولوم آیفون شما تنها در یک نرم افزار کار نمی کنند، احتمالا وجود یک باگ برنامه باعث بروز این مشکل شده است. برای حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون بهتر است نرم افزار مورد نظر را بروزرسانی کرده یا مشکل خود را به توسعه دهندگان این برنامه گزارش دهید.

۶- تمام تنظیمات آیفون خود را را بازنشانی کنید

بازنشانی همه تنظیمات می‌تواند اکثر مشکلاتی را که به دلیل مشکلات نرم‌افزاری مهم ایجاد می‌شوند برطرف کند. با انجام این کار، اطلاعات شخصی مانند موسیقی، عکس‌ها، برنامه‌ها و غیره حذف نمی‌شوند. فقط همه تنظیمات تغییر یافته یا اضافه شده را به حالت پیش‌فرض بازنشانی می‌کند.

علت کار نکردن دکمه ولوم ایفون

علت کار نکردن دکمه ولوم ایفون

علت کار نکردن دکمه ولوم ایفون

علت کار نکردن دکمه ولوم ایفون

۷- برای حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون داده خود را کاملا پاک و دوباره راه اندازی کنید

حتما دقت کنید که با استفاده از این روش همه اطلاعات خود را از دست خواهید داد!

آیفون خود را کاملا ریست کرده و در صورت ادامه مشکل آن را مجددا راه اندازی کنید. هنگامی که دکمه های تنظیم صدا به دلیل اشکالات نرم افزاری کار نمی کنند، این آخرین کاری است که می توانید بعنوان یکی از آخرین راه حل ها انجام دهید. در این روش تمام اطلاعات خود را از دست خواهید داد. بنابراین حتما از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنید.

کار نکردن دکمه ولوم اپل

کار نکردن دکمه ولوم اپل

کار نکردن دکمه ولوم اپل

۸- آیفون خود را بررسی و تعمیر کنید

اگر دکمه‌های تنظیم صدا آیفون شما ضربه خورده باشد، ممکن است بر اثر آسیب دیدگی کار نکند. به علاوه، نمی‌توانیم احتمال نقص تولید در یک آیفون نسخه جدید یا خرابی دکمه‌های ولوم به دلیل استفاده طولانی مدت در یک مدل قدیمی را در نظر نگیریم. آن را به یک مرکز تعمیرات موبایل ببرید تا بتوانند دستگاه را بررسی کنند. ممکن است نیاز به پرداخت هزینه تعمیر داشته باشید، پس آماده باشید.

بخش ناخوشایند طراحی برای اکثر مدل ها این است که دکمه های تنظیم صدا بخشی از مجموعه کابل هستند که سیگنال همه دکمه های آیفون را حمل می کند. این بدان معناست که کابل ها اغلب طولانی، نازک هستند و مسیرهای نامناسبی را در امتداد داخلی گوشی دنبال می کنند. آنها ممکن است در اثر تماس مایع آسیب ببینند یا در اثر شکستن شیشه یا تلاش برای تعمیر پاره شوند. همچنین ممکن است آسیب دیدن برد شما علت به وجود آمدن این مشکل باشد.


چند جایگزین موقت برای دکمه های ولوم آیفون

در صورتی که با استفاده از روش های حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون، موفق به حل مشکل نشده اید. مبتوانبد از روش های موقتی برای برطرف کردن نیاز خود استفاده کنید. هدف اصلی دکمه های ولوم آیفون تنظیم میزان صدا و گرفتن اسکرین شات است. اگر دکمه‌های فیزیکی صدا در آیفون شما کار نمی‌کنند، در اینجا به نحوه تغییر صدا و گرفتن اسکرین شات بدون دکمه ها خواهیم پرداخت.

۱- از نوار لغزنده صدا در مرکز کنترل استفاده کنید

Control Center باز کنید  و نوار لغزنده صدا را به سمت بالا یا پایین بکشید.

برای باز کردن Control Center در آیفون خود مراحل زیر را دنبال کنید:

در آیفون با Face ID، انگشت خود را از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید.

در آیفون با دکمه هوم، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید.

خراب شدن دکمه ولوم ایفون

۲- از کنترل کننده های حجم صدا در برنامه استفاده کنید

برخی از برنامه های رسانه ای مانند Music و VLC دارای یک نوار لغزنده صدا در صفحه Now Playing هستند. می توانید از آن برای تنظیم میزان صدای رسانه ای که به آن گوش می دهید استفاده کنید. برنامه هایی مانند YouTube و Spotify این کار را نمی کنند. در این موارد از نوار لغزنده صدا در Control Center استفاده کنید.

خراب شدن دکمه ولوم ایفون

۳- از نوار لغزنده صدا در حالت Lock Screen استفاده کنید

وقتی رسانه در حال پخش است، آن را روی صفحه قفل خواهید دید. نوار لغزنده صدا را بکشید تا در سطح دلخواه تنظیم شود.

حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون

۴- از سیری بپرسید

در صورت کار نکردن دکمه ولوم اپل، سیری را در آیفون خود فراخوانی کنید و از آن چیزی مانند « تغییر صدا به ۷۵ درصد » یا « افزایش/کاهش صدا » بپرسید. همچنین می توانید از سیری بخواهید که یک اسکرین شات بگیرد.

حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون

سفت شدن دکمه ولوم ایفون

۵- از اپل واچ خود برای تغییر صدای آیفون استفاده کنید

هنگامی که آهنگی در آیفون شما پخش می شود، موارد زیر را انجام دهید:

Apple Watch متصل خود را بیدار کنید و روی دکمه کوچک Now Playing از بالای صفحه ساعت ضربه بزنید. همچنین می توانید آن را در App Bubble پیدا کنید.

یک نماد کوچک آیفون و کلمه “iPhone” را در کنار آن در بالا سمت راست خواهید دید. این نشان می دهد که موسیقی از آیفون شما پخش می شود. اگر روی آن نوشته شده است «Watch»، به این معنی است که آهنگ هایی که با اپل واچ همگام سازی شده یا از آن پخش می‌شوند در حال پخش هستند. Digital Crown را بچرخانید تا صدای آیفون خود را کم یا زیاد کنید.

از اپل واچ خود برای تغییر صدای آیفون استفاده کنید

۶- از دکمه های تنظیم صدا در هدفون یا هندزفری متصل استفاده کنید

دکمه افزایش صدا را رو هندزفری خود فشار دهید تا صدای آیفون تغییر کند! با استفاده از یک هندزفری، این کار را انجام دهید. همچنین ممکن است از یک ایرپاد استفاده کنید. Digital Crown را بچرخانید تا صدا را در AirPods Max تغییر دهید. بجز هدفون های اپل هدفون های بی سیم برخی از شرکت های دیگر نیز دارای قابلیت کنترل صدا در دستگاه اپل هستند.

خراب شدن دکمه ولوم ایفون

۷- از AssistiveTouch برای افزودن دکمه های حجم مجازی و اسکرین شات استفاده کنید

AssistiveTouch یک ویژگی دسترسی است که یک دکمه شناور مجازی را بر روی صفحه نمایش آیفون شما اضافه می کند. برای انجام کارهای مختلف می توانید این دکمه را یک بار ضربه بزنید، دو بار ضربه بزنید و یا مدت طولانی فشار دهید.

چکونه از این قابلیت استفاده کنیم؟

تنظیمات را باز کنید و روی Accessibility ضربه بزنید .

روی Touch ضربه بزنید .

روی AssistiveTouch ضربه بزنید .

Toggle را برای AssistiveTouch فعال کنید . می بینید که دکمه ای روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود.

در بخش Custom Actions، باید Open Menu در کنار Single-Tap مشاهده کنید. اگر نه، Single-Tap، Double-Tap یا Long Press را انتخاب کنید و آن را روی Open Menu قرار دهید.

بسته به تنظیماتتان، روی دکمه AssistiveTouch> Device > Volume Up یا Volume Down ضربه بزنید، دوبار ضربه بزنید یا مدت طولانی فشار دهید . برای گرفتن اسکرین شات، روی More > Screenshot ضربه بزنید .

حل مشکل و علت کار نکردن دکمه ولوم ایفون

حل مشکل و علت کار نکردن دکمه ولوم ایفون

۸- از کنترل صدا در تنظیمات استفاده کنید

اپل همچنین یک نوار لغزنده در تنظیمات صدا برای کنترل صدا ارائه می دهد. در اینجا به نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت:

مرحله ۱: برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Sound and Haptics کلیک کنید.

مرحله ۲: یک نوار لغزنده برای کنترل صدا پیدا خواهید کرد. از آن برای تنظیم موثر صدا استفاده کنید.

سفت شدن دکمه ولوم ایفون

سفت شدن دکمه ولوم آیفون

سوالات متداول

علت خراب شدن دکمه ولوم آیفون چیست؟

خراب شدن دکمه ولوم آیفون به دلایل مختلفی رخ میدهد. اما قبل از بررسی علت آن بهتر است از خراب بودن آن اطمینان حاصل کنید. همان طور که در مطلب حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون گفتیم در بسیاری از موارد یک مشکل ساده میتواند باعث بروز این مشکل شود.

علت سفت شدن دکمه ولوم آیفون چیست؟

اگر دکمه ولوم آیفون شما سفت شده است، احتمالا نباید زیاد نگران باشید. در اغلب موارد بروز این مشکل به دلیل تمیز نبودن قسمت زیری دکمه های آیفون شما است. همچنین ممکن است گارد شما مانع از فشردن این دکمه ها شود. در صورتی که با بررسی این موارد موفق به برطرف کردن مشکل نشدید بهتر است سایر روش های گفته شده برای حل مشکل را نیز دنبال کنید.

آیا بدون دکمه های ولوم آیفون میتوان میزان صدای گوشی را تغییر داده یا اسکرین شات بگیریم؟

گرچه متداول ترین روش برای کم و زیاد کردن صدای گوشی شما استفاده از دکمه های ولوم است اما این تنها روش نیست. روش های زیاد دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها میتوانید براحتی صدای آیفون خود را تغییر داده و یا اسکرین شات بگیرید.

در بدترین حالت برای حب مشکل دکمه های ولوم آیفون چه میتوان کرد؟

در بسیاری از موارد مشکل شما یه مشکل جدی نیست و به راحتی می توانید مشکل کار نکردن دکمه ولوم ایفون خود را حل کنید. اما اگر در بدترین حالت ممکن بورد یا کابل های داخلی آیفون شما آسیب دیده باشد، می توانید با مراجعه به یک تعمیرکار موبایل و پرداخت هزینه به حل مشکل بپردازید.

جمع بندی

در راهنما تخصصی تصویری حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم آیفون به دلایل مختلفی پرداختیم که ممکن است علت کار نکردن دکمه ولوم آیفون شما باشند. مشکل رایج اغلب به دلیل گرد و غبار زیر دکمه ها میباشد و یا با یک ریستارت ساده حل میشود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به حل مشکل کار نکردن دکمه ولوم پرداختیم. آیا مشکل شما برطرف شد؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه خرابی دکمه ولوم آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید