0

راهنمای خرید: برای انتخاب کیبورد مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید: برای انتخاب کیبورد مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟
بازدید 67

[ad_1]

کیبورد ⌨️ یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی کامپیوتر است. اگر در حال خرید صفحه کلید هستید قبل از تصمیم گیری باید چند ویژگی مهم را در نظر بگیرید. در راهنمای خرید: برای انتخاب کیبورد مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟ امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما مهمترین ویژگی هایی که باید به آنها توجه داشته باشید را توضیح خواهیم دارد.

نحوه انتخاب بهترین کیبورد کامپیوتر

How to Choose the Perfect Keyboard for Your Typing Tasks

صفحه کلید کامپیوتر یکی از قطعات کامپیوتری است که کاربران کمی به اهمیت آن فکر می کنند. خرید یک کیبورد جدید می تواند کمی دلهره آور باشد چون تغییرات زیادی در اندازه و قیمت آنها وجود دارد. چه به یک صفحه کلید ارزان و ساده برای استفاده های گاه به گاه نیاز داشته باشید و چه یک تایپیست حرفه ای باشید ما قصد داریم نحوه انتخاب بهترین کیبورد کامپیوتر را به شما آموزش دهیم.

توجه داشته باشید که اگر صفحه کلید فعلی شما کار نمی کند قبل از خرید گزینه جدید مطالب اگر دکمه کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر خراب شد چکار کنیم؟ و آموزش ۱۱ روش حل مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر در ویندوز ۱۰ را مطالعه بفرمایید.

راهنمای خرید کیبورد مکانیکال

کیبوردهای مکانیکی بیش از هر زمان دیگری محبوب شده اند. دلیل آن هم واضح است، اکثر کاربران تجربه تایپ بهبود یافته ای دارند. هر کلید روی صفحه کلید مکانیکی سوئیچ و کلاهک مخصوص خود را دارد و ترکیبات زیادی از اندازه ها و سوئیچ ها برای انتخاب وجود دارد. هر سوئیچ سطح متفاوت زا بازخورد لمسی و صوتی را ارائه می دهد و اینکه کدام سوئیچ بهتر است به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

کیبوردهای مکانیکی معمولا گران تر هستند و بسته به انتخاب سوئیچ شما می توانند صدای زیادی داشته باشند. نسخه های مقرون به صرفه به طور فزاینده ای در دسترس هستند و استفاده از سوئیچ های بی صدا می تواند تا حدی مشکل سر و صدا را حل کند. اگر زیاد تایپ می کنید و یا یک گیمر حرفه ای هستید یک صفحه کلید مکانیکی ارزش سرمایه گذاری را دارد.

راهنمای خرید کیبورد مکانیکال

صفحه کلید غشایی یک کیبورد نرم و بی صدا

اکثر صفحه کلیدهای مدرن مکانیکی نیستند، کارخانه ها در عوض غشایی را انتخاب می کنند که کلاهک های کلیدی دارند که به فشار حساس هستند. چندین مزیت برای تولید این کیبوردها وجود دارد و آن هم این است که تولید بسیار ارزانی دارند. یکی دیگر از مزایای عملکرد غشایی این است که بسیاری از آنها برای محافظت از عملکرد داخلی کیبورد طراحی شده اند. اکثر کیبوردهای مکانیکی می توانند به راحتی خراب شوند در حالی که یک کیبورد غشایی که به خوبی طراحی شده است می تواند سختی را تحمل کند. شما همچنین می توانید یک کیبورد غشایی را با هزینه ای پایین خریداری کنید. حتی کیبوردهای گیمینگ غشایی قیمت بسیار کمتری نسبت به کیبوردهای مکانیکی دارند. اگر بودجه زیادی ندارید یا مجبور نیستید روزانه زیاد تایپ کنید بهترین کیبورد برای تایپ سریع کیبورد غشایی است.

صفحه کلید غشایی یک کیبورد نرم و بی صدا

راهنمای خرید کیبورد کامپیوتر : صفحه کلید با سیم یا بی سیم؟

کیبوردهای بی سیم می توانند شما را از شر کابل های دست و پا گیر نجات دهند و اجازه تایپ در هر مکانی را می دهند. کیبوردها به صورت بی سیم و سیم دار به بازار عرضه می شوند و هر کدام مزایای خود را دارند.

کیبوردهای بی سیم بیشتر از یک دانگل USB یا بلوتوث برای اتصال به سیستم استفاده می کنند. همه این کیبوردهای بی سیم دارای تاخیر اندکی هستند. اما کاربران کمی متوجه این تاخیر می شوند اما برای گیمرهای هارد کور این تاخیر مهم است. کیبوردهای بی سیم نیز برای کار به باتری متکی هستند. اکثر آنها دارای عمر باتری طولانی هستند و بسیاری از آنها از طریق USB شارژ می شوند.

کیبوردهای سیمی قابلیت حمل و سهولت استفاده را از دست می دهند، اما چند مزیت دیگر را ارائه می دهند. کابلی که مستقیما به سیستم وصل می شود، زمان پاسخگویی بهتری نسبت به هر گزینه بی سیمی دارد.

از آنجایی که کیبوردهای سیمی از اتصال کابل تغذیه می کنند، نیازی به باتری ندارند. در نتیجه با خرید کیبورد سیمی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

راهنمای خرید کیبورد کامپیوتر : صفحه کلید با سیم یا بی سیم؟

راهنمای خرید کیبورد بی سیم بلوتوثی

بسیاری از کیبوردهای بی سیم اتصال بلوتوث را ارائه می دهند. اگر قصد دارید از صفحه کلید خود در دستگاه هایی مانند تبلت یا گوشی های هوشمند استفاده کنید، این می تواند یک مزیت واقعی باشید. کیبوردهای بلوتوثی ممکن است از عمر باتری کمی رنج ببرند، بنابراین قبل از تصمیم گیری حتما تحقیق کنید. گزینه دیگر این است که از کابل On The Go (OTG) برای گوشی خود استفاده کنید. این به شما امکان می دهد از هر دستگاه USB از جمله کیبوردهای سیمی و دانگل های بی سیم استفاده کنید.

راهنمای خرید کیبورد بی سیم بلوتوثی

صفحه کلید ارگونومی بهترین کیبورد برای تایپ ده انگشتی

اکثر صفحه کلیدها شکل استانداردی دارند، اما این برای همه مناسب نیست. کسانی که مشکلات دسترسی یا آسیب های مچ دست و انگشتان را تجربه می کنند استفاده از کیبورد استاندارد می تواند ناراحت کننده باشد. کیبوردهای ارگونومی می تواند به عنوان کیبورد مناسب تایپ در نظر گرفته شود، اما انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. برخی صفحه کلید را از وسط تقسیم می کنند و به شما اجازه می دهند دست هایتان را با فاصله از هم قرار دهید. برای یک تجربه کاملا ارگونومی، شرکت هایی مانند Kinesis کلیدها را به طور کامل و در گروه های منحصر به فرد مرتب می کنند. این صفحه کلیدها برای یادگیری مجدد نحوه تایپ کردن نیاز به آموزش دارند، اما طرفردارن اختصاصی دارند.

صفحه کلید ارگونومی بهترین کیبورد برای تایپ ده انگشتی

انتخاب کیبورد فارسی بر اساس تعداد کلیدها

کیبوردها به طور کلی در ۳ اندازه مختلف عرضه می شوند. کیبوردهای ۱۰۴ کلیدی که دارای نامبر پد در سمت راست هستند و به عنوان اندازه ۱۰۰% شناخته می شوند. اندازه کوچکتر به عنوان Tenkeyless شناخته می شود و دارای نامپر پد یا قسمت ماشین حساب نمی باشد. این کیبوردها دارای ۸۳ کلید هستند و به عنوان اندازه ۸۰ % شناخته می شوند.

در نهایت صفحه کلیدهای جمع و جور که به عنوان اندازه ۶۰% شناخته می شوند ردیف کلیدهای تابع را از دست می دهند و کلیدهای جهت دار را ندارند. اکثر کاربران یک صفحه کلید مناسب را پیدا می کنند که تعامل خوبی بین اندازه و عملکرد را دارد. این صفحه کلیدها برای همه مناسب نیستند. اگر داده های عددی زیادی را وارد می کنید یک کیبورد با اندازه کامل ضروری است. صفحه کلیدهای جمع و جور از اندازه کوچکی بهره می برند اما استفاده از آن می تواند بسیار مشکل باشد. آنها کلیدهای پر کاربرد را از دست می دهند.

انتخاب کیبورد فارسی بر اساس تعداد کلیدها

علاوه بر این شما می توانید کیبورد فارسی را انتخاب کنید. این صفحه کلیدها دارای حروف حک شده فارسی هستند و در طول زمان این حروف پاک نمی شوند چون با لیزر حک شده اند. در غیر این صورت باید برای خرید برچسب کیبورد اقدام کنید.

بهترین کیبورد های گیمینگ RGB LED

بسیاری از کیبوردها دارای نورپردازی داخلی هستند و LEDهای RGB بسیار قابل تنظیم در کیبوردهای گیمینگ رایج هستند کلیدهای روشن معمولا دو هدف زیر را دنبال می کنند:

  • آنها به شما کمک می کنند تا کلیدها را در نور کم مشاهده کنید.
  • زیبا به نظر می رسند.

اگر می خواهید نمایش نور پس زمینه در کیبورد را داشته باشید، گزینه های بسیار خوبی وجود دارد و برخی از شرکت ها، نرم افزاری را برای سفارشی کردن تجربه بهتر ارائه می دهند. در شرایطی که نور کمی وجود دارد این نورپردازی کمک بزرگی می کند. توجه داشته باشید که هر کیبورد LED برای گیمرها مناسب نیستند و اگر مشکل بودجه دارید، بسیاری از کیبوردهای غشایی ارزان تر نیز دارای کلیدهای با نور پس زمینه هستند.

بهترین کیبورد های گیمینگ RGB LED

قیمت بهترین کیبورد برای برنامه نویسی  و…

در هنگام خرید بهترین کیبورد کامپیوتر یکی از عامل هایی که باید توجه داشته باشید قیمت صفحه کلید است. باور کنید یا نه کیبوردهای خود می توانند قیمت بالایی داشته باشند که هر کسی توان پرداخت آن را ندارد. کاربران مبتدی می توانند از ارزانترین کیبوردهای موجود در بازار استفاده کنند. خبر خوب این است که می توانید کیبوردهای مکانیکی بسیار مناسبی را پیدا کنید. با این حال، بسیاری از آنها ویژگی های پیشرفته را به همراه ندارند. در بین این دو گروه کیبوردهای با قیمت متوسط وجود دارد. با صرف بودجه متوسط می توانید کیبوردهای RGB و همچنین کیبوردهای مکانیکی را خریداری کنید. محصولات برندهایی مانند لاجیتک یا رایزر را در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید کیبورد و موس مالتی مدیا

اکثر صفحه کلیدها با کلیدهای میانبر و چند رسانه ای عرضه می شوند. این کلیدها به شما امکان می دهند کارها را به سرعت انجام دهید. اگر از صفحه کلید خود در اتاق نشیمن و به منظور کنترل سیستم رسانه ای خود استفاده می کنید کلیدهای چند رسانه ای شامل کنترل صدا و ویدیو می شوند.

کلیدهای میانبر به شما امکان می دهند تا کارهای خاصی را با فشار دادن ترکیبی دکمه ها انجام دهید و بسیاری از کیبوردها این ترکیب ها را با دکمه های تک لمسی جایگزین می کنند، در نتیجه در وقت شما بیشتر صرفه جویی می کنند.

خرید کیبورد بر اساس کاری که انجام می دهید

افراد مختلف از کیبورد خود به روش های مختلفی استفاده می کنند. گیمرها به دنبال کیبورد مناسب گیم با ویژگی های پیشرفته هستند در حالی که یک کارمند اداری به این ویژگی ها نیازی نخواهد داشت.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

گیمرها معمولا به ال سی دی های یکپارچه، کلیدهای قابل برنامه ریزی، نور پس زمینه و کلیدهای عددی نیاز دارند تا مزایای بیشتری دریافت کنند و تجربه بازی را بهبود بخشند. اگر گیمر هستید، به دنبال صفحه کلیدهایی باشید که برچسب کیبورد گیمینگ دارند شما یم توانید انتظار قیمت بالاتری را داشته باشید.

راهنمای خرید کیبورد مکانیکی چند رسانه ای

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که همه موسیقی ها و فیلم هایش را در سیستم ذخیره می کند یا به صورت استریم آنها را پخش می کند، هنگام خرید کیبورد مکانیکی و غشایی باید به دنبال ویژگی های کلید چند رسانه ای مانند کلیدهای کنترل صدا، عقب و جلو کردن آهنگ ها و پخش و مکث باشید. اگر لپ تاپ را به تلویزیون وصل می کنید و فیلم ها را مشاهده می کنید کیبورد بی سیم راحت تر خواهد بود.

راهنمای خرید کیبورد برنامه نویسی

اگر به دنبال یک کیبورد مناسب طراحی یا برنامه نویسی هستید پیشنهاد می کنیم که برای خرید صفحه کلید ارگونومی اقدام کنید. در این کیبوردها به دنبال ویژگی هایی مانند تکیه گاه مچ دست، کلیدهای منحنی باشید. همچنین شما باید کلیدهای ماکرو و قابل برنامه ریزی را در نظر داشته باشید. کیبوردهایی که دارای پد لمسی هستند حتی می توانند در زمان طراحی به شما کمک کنند.

در صورتی که بعد از خرید متوجه شدید که برخی از دکمه های کیبورد کار نمی کند می توانید از گارانتی محصول استفاده کنید و محصول را عودت دهید. با این کار شما یک کیبورد دیگر را دریافت خواهید کرد یا کیبوردتان را تعمیر خواهند کرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب انتخاب کیبورد مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟ امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما به توضیح مهمترین ویژگی هایی که هنگام تصمیم گیری باید در نظر داشته باشید پرداختیم. اگر شما نکات و موارد دیگری را سراغ دارید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید