0

راه‌حلی با عنوان خرید پلتفرم‌ خارجی ! [مصاحبه اختصاصی مجله خبری آی تی و دیجیتال با حامد بیدی]

مجله خبری آی تی و دیجیتال با حامد بیدی]"> راه‌حلی با عنوان خرید پلتفرم‌ خارجی ! [مصاحبه اختصاصی تکراتو با حامد بیدی]
بازدید 80
مجله خبری آی تی و دیجیتال با حامد بیدی] " target="_blank" title="اشتراک در تلگرام" rel="nofollow" class="social telegram"> تلگرام


نماینده مجلس از احتمال خرید پلتفرم‌ خارجی برای استفاده بومی در صورت لزوم خبر داد. آیا ایران خریدار پلتفرم‌های روسی و چینی خواهد بود؟ در مجله خبری آی تی و دیجیتال بخوانید.

بیش از یک‌‌ماه از فیلترینگ پلتفرم‌های محبوب خارجی “واتساپ و اینستاگرام” در ایران می‌گذرد. قطعی و اختلالات اخیر شبکه‌ی اینترنت و همچنین فیلترینگ‌های گسترده، اگرچه در زندگی کاری و حرفه‌ای بسیاری تاثیر گذاشت اما اقبال عمومی با پلتفرم‌های داخلی چندان یار نبود و بسیاری از مردم همچنان رغبت به استفاده از پلتفرم‌های خارجی دارند.

در همین راستا نماینده مجلس؛ احمد راستینه با اشاره به عدم اعتماد مردم به پلتفرم‌های داخلی، از احتمال خرید پلتفرم‌ خارجی برای استفاده بومی خبر داد. حامد بیدی؛ مدیرعامل کارزار نظر کارشناسانه‌ی خود را در این خصوص می‌گوید.

بیشتر بخوانید: استفاده از پلتفرم خارجی به عنوان پیام رسان داخلی ؛ طرح جدید مجلس برای جایگزینی پلتفرم‌های مسدودشده!

خرید پلتفرم‌ خارجی برای استفاده بومی ایده‌ی دیروز، احتمال امروز

حامد بیدی در گفتگو با مجله خبری آی تی و دیجیتال، با اشاره به جدید نبودن ایده همکاری با پلتفرم خارجی توضیح داد: «ایده همکاری با پلتفرم‌های خارجی که بتوانند شرایط کشور را قبول کنند از قبل هم وجود داشت. طبیعتاً زمانی که این ایده مطرح می‌شود بیشتر ذهن ما به سمت پلتفرم‌های روسی و چینی می‌رود. قبل از این هم، زمانی که طرح صیانت در مجلس بررسی می‌شد، اشاره‌هایی به این موضوع شده بود و بندهایی از طرح صیانت نیز به این موضوع اختصاص داشت که تداعی کننده این موضوع بود که قرار است با پلتفرم‌های خارجی مانند پلتفرم‌های روسی و چینی همکاری داشته باشند.»

بیدی ادامه داد:

«از طرف دیگر تفاهم‌نامه‌هایی مانند تفاهم‌نامه‌ی 25 ساله چین و تفاهم‌نامه مربوط به همکاری‌های امنیت سایبری با روسیه که اخیرا مطرح شده بود، و نیز سفر اخیر وزیر ارتباطات به روسیه؛ نشان دهنده این است که احتمال، امکان و تمایل برای همکاری با پلتفرم‌های چینی مانند تیک تاک و اسنپ‌چت و یا پلتفرم‌هایی که زیر مجموعه‌ی بایدوی چینی یا یاندکس روسی هستند، وجود دارد.»

خرید پلتفرم‌ خارجی

وی در ادامه افزود:

نیازمندی مهم تصمیم‌گیران اینترنت در ایران آن است که بتوانند در مواقع لزوم بر روی پلتفرم‌های خارجی، هم داده‌ها را در رهگیری کنند و هم بتوانند محدود‌سازی و مسدودسازی انجام دهند. در واقع حکمرانی در فضای آنلاین را به این شکل تفسیر می‌کنند که بتواند در مواردی در پیام‌های رد و بدل شده در گروه‌ها و کانال‌ها و… نظارت داشته باشند و افراد را در مواقع لزوم از نظر امنیتی شناسایی کرده و از رد و بدل شدن پیام‌های غیر قانونی و ضد امنیتی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خرید پلتفرم‌ خارجی برای استفاده بومی چیست؟ لطفا نظرات خود را با مجله خبری آی تی و دیجیتال  و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید