0

راه‌اندازی سامانه کروکی آنلاین تا ماه آینده

راه‌اندازی سامانه کروکی آنلاین تا ماه آینده
بازدید 76

[ad_1]

رئیس کل بیمه مرکزی ایران ضمن اشاره به خریداری بیمه‌نامه زندگی از سوی 28 میلیون ایرانی، خبر از راه‌اندازی سامانه کروکی آنلاین تا ماه آینده در سراسر کشور داد.

مجید بهزادپور دیروز در جریان بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر این موضوع که بیمه مرکزی دنبال استفاده از فناوری‌های نوین دیجیتال در صنعت بیمه بوده، در این راستا اعلام کرد:‌ «پروژه کروکی آنلاین در تصادفات بیمه شخص ثالث به صورت مشترک با پلیس اجرا می‌شود، این طرح ابتدا در قم به صورت آزمایشی اجرا شد، در حال حاضر تجهیزات سخت‌افزار آن از خارج کشور خریداری و وارد شده است، از نظر تجهیزات آمادگی وجود دارد و به زودی دوره آموزش آن برگزار می‌شود».

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: واقعی شدن قیمت خودرو با عرضه در بورس کالا ؛ تک نرخی شدن دست دلالان را می‌بندد؟

راه‌اندازی سامانه کروکی آنلاین تا ماه آینده در کشور

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه، با اشاره به استقبال مردم از بیمه‌های عمر و زندگی اعلام کرد: «در حال حاضر 28 میلیون نفر ایرانی بیمه‌نامه عمر خریداری کرده‌اند و استقبال خوبی در این زمینه وجود دارد، اما هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی دارد. باید فرهنگ بیمه در جامعه همه‌گیر شود. ما در برخی از متون کتاب‌های درسی مباحث بیمه را وارد کرده‌ایم».

راه‌اندازی سامانه کروکی آنلاین تا ماه آینده

بهزادپور همچنین با توجه به نتیجه نظرسنجی یک مؤسسه پژوهشی تاکید کرد:‌ «رضایت مردم از بیمه‌نامه‌های تکمیلی درمان دو برابر شده است». وی در ادامه افزود:‌ «بعد از اجرای آزمایشی طرح کروکی آنلاین در قم به زودی باید منتظر راه‌اندازی سامانه کروکی آنلاین تا ماه آینده در سراسر کشور باشیم. بنابراین حداکثر تا یک ماه آینده این طرح در همه کشور اجرا خواهد شد».

وی همچنین ضمن تایید اینکه در 9 ماه گذشته قدم‌های خوبی در جهت دیجیتالی کردن صنعت بیمه برداشته شده است، اعلام کرد: «ما هنوز از وضعیت راضی نیستیم. باید سرعت استفاده از فناوری اطلاعات و تنوع‌بخشی به خدمات بیمه‌ای بیشتر شود».

علاوه بر این، بهزادپور در خصوص حضور شبکه فروش در صنعت بیمه با طرح‌های فروش آنلاین اظهار داشت: «در حال حاضر بین 75 تا 80 درصد فروش بیمه نامه مربوط به شبکه فروش است و این بخش را حذف نمی‌کنیم، البته برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه علاوه بر به کارگیری روش‌های آنلاین فروش بیمه، باید شبکه فروش هم تقویت شود و شبکه فروش را به فناوری‌های نو و دانش‌بنیان مجهز کنیم».

وی همچنین در مورد حضور بیمه در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: «این مسئله تحت تأثیر تحریم‌ها قرار دارد و ما به اندازه ظرفیت صنعت بیمه در کشورهای همسایه حضور نداریم. البته همکاری‌هایی با کشور عراق شروع شده است. مهم‌ترین مسئله آن مدیریت و ارزیابی سرمایه‌گذاری و ریسک سرمایه‌گذاری در عراق است».

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در ادامه افزود: «مکاتباتی با وزارت امور خارجه انجام شده که هر قراردادی با کشورهای خارجی باید ردپای صنعت بیمه هم باشد تا سرمایه‌گذاری از نظر بیمه تضمین داشته باشد».

بهزادپور در آخر تأکید داشت: «خدمات صنعت بیمه و فروش بیمه‌نامه و ارائه محصولات و اخذ مجوزها در بستر فناوری اطلاعات و دیجیتال انجام می‌شود. در بحث نظارت بر صنعت بیمه هم به صورت هوشمند و نظارت‌ها براساس هوش مصنوعی صورت می‌گیرد».

طبق اعلام مجید بهزادپور، جایگاه بیمه مرکزی از نظر قانونی حمایت از بیمه‌گذاران بوده و شرکت‌های بیمه‌گر خودشان سخنگویی از طریق سندیکا خواهند داشت. همچنین همایش روز ملی صنعت بیمه هر ساله به صورت علمی برگزار شده و درخواست‌های صنفی در محافل دیگر مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی سامانه کروکی آنلاین تا ماه آینده در سراسر کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید