0

دو موشک جدید نیروی دریایی سپاه مجهز به هوش مصنوعی معرفی شدند [+عکس]

تصویر پیدا نشد !
بازدید 40


دو موشک جدید نیروی دریایی سپاه با تکنولوژی هوش مصنوعی رونمایی شدند. ابن موشک‌ها قادرند سطح تازه‌ای از نبرد موشکی را فراهم کنند.

موشک قدیر و فتح، دو موشک جدید نیروی دریایی سپاه هستند که با تکنولوژی هوش مصنوعی درهم‌آمیخته شده‌اند. طبق اعلام سپاه پاسداران، موشک قدیر از نوع کروز و موشک فتح از نوع بالستیک است که توانایی بالایی در نبردهایی موشکی دارند و می‌توانند سطح جدیدی را برای این نوع نبردها تعریف کنند. در ادامه مطلب با مشخصات این دو موشک پیشرفته همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: موشک کروز ابومهدی در اختیار نیروی دریایی ارتش و سپاه قرار گرفت [+عکس]

دو موشک جدید نیروی دریایی سپاه رونمایی شد

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال به نقل از خبرآنلاین، امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد در رزمایش دریایی اقتدار برای اولین‌بار سامانه موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح ۳۶۰ مجهز به هوش مصنوعی رونمایی و به نیروی دریایی سپاه الحاق شدند.

جدای از تمام ویژگی‌های طراحی و ظرافت‌های به‌کار رفته در این موشک‌ها، هوشمند بودن و به‌کار گرفتن هوش مصنوعی موضوعی است که می‌تواند آن‌ها به سطح تازه‌ای از عملکرد در میدان نبرد برساند.

دو موشک جدید نیروی دریایی سپاه رونمایی شد

فتح ۳۶۰ یا به اختصار موشک فتح نمونه کوچک‌سازی‌شده موشک‌های خانواده فاتح است، که در کنار دقت بالا و نقطه‌زن بودن قدرت آتش ویران‌گری را برای یگان‌های به‌کار گیرنده فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش فارس، در اولین نگاه به این موشک و بررسی مشخصات ظاهری فتح، آنچه که قابل مشاهده است شکل ظاهری آن مشابه موشک‌های خانواده فاتح است چراکه شکل بالک‌های این موشک شامل بالک‌های پایدارساز و هدایتگر در قسمت انتهایی و ابتدایی موشک و همچنین شکل سرجنگی کاملا مشابه موشک‌های خانواده فاتح است. البته سرجنگی موشک فتح در مقایسه با سرجنگی موشک فاتح-۱۱۰ تک مخروط به نظر می‌رسد که این موضوع به دلیل کوچک‌تر شدن ابعاد موشک است.

دو موشک جدید نیروی دریایی سپاه رونمایی شد
پرتابگر شش تایی موشک فتح

این موشک بالستیک کوتاه‌برد به منظور استفاده در عملیات‌های تاکتیکی و حمله دقیق به اهداف مورد نظر توسعه داده شده‌ است.برخی منابع خارجی موشک فتح ۳۶۰ را پاسخی به سامانه موشکی هیمارس آمریکا می‌دانند.

سامانه موشکی کروز قدیر

موشک کروز دریایی قدیر موشک هوشمندی است که قابلیت پرواز در ارتفاعی کمتر ۱۵ متر را دارد و با توجه به برخورداری از سیستم مسیریابی خودکار قادر به شناسایی و انهدام اهداف تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری می‌باشد.

آنطور که تسنیم گزارش کرده است، این موشک، یک موشک پیشرفته با قابلیت آماده‌سازی سریع، ارتفاع پروازی پایین، ضد جنگ الکترونیک و دقت بالای ناوبری است که جز موشک‌های پیشرفته و به روز ضد کشتی به شمار می‌رود.

دو موشک جدید نیروی دریایی سپاه رونمایی شد

موشک کروز قدیر، همانند سایر موشک‌های کروز ایرانی قابلیت شلیک از سامانه‌های پرتاب از ساحل و دریا را و انواع شناور و بالگرد را داراست که این قابلیت، موجب افزایش برد و انعطاف بالای عملیاتی یگان‌های دریایی ارتش و سپاه می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید هوش مصنوعی در موشک‌های ایرانی چه می‌کند توصیه می‌کنیم این مطلب با عنوان هوش مصنوعی در موشک‌های ایرانی چطور کار می‌کند را بخوانید.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره دو موشک جدید نیروی دریایی سپاه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید