0

دولت رسماً مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر کرد؛ نخست خودروهای مونتاژی!

دولت رسماً مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر کرد؛ نخست خودروهای مونتاژی!
بازدید 19

[ad_1]

با افزایش 200 میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی بهمن موتور و مهر تأیید وزارت صمت و سازمان حمایت، به نظر می‌رسد که مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شده است.

حدود یک هفته پیش بود که بهمن موتور همزمان با آغاز طرح فروش دیگنیتی و فیدلیتی در سامانه یکپارچه، قیمت این دو خودرو را 200 میلیون تومان افزایش داد. این افزایش قیمت در صورتی بود که کارشناسان معتقد بودند، بهمن موتور بدون اخذ مجوز، افزایش قیمت را لحاظ کرده و به نوعی تخلف کرده است.

نخست اینگونه تلقی می‌شد که این خودروساز مونتاژی، جریمه می‌شود و باید پاسخگوی عملش باشد. اما حالا می‌بینیم که مجوز افزایش قیمت خودرو از سمت وزارت صمت و سازمان حمایت صادر شده است و ما بی خبریم.

طبق اخبار تازه به دست رسیده، نخست قیمت خودروهای مونتاژی افزایش خواهد یافت و سپس طولی نخواهد کشید که افزایش قیمت به خودروهای داخلی هم سرایت کند. این مخالف وعده دولت جهت تنظیم و کنترل بازار خودرو است.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 2 اسفند 1402

افزایش قیمت خودرو از خودروهای مونتاژی آغاز شده است

مقایسه قیمت عرضه این خودروها در بهمن‌ماه امسال نسبت به آبان حاکی از آن است که قیمت فیدلیتی پرایم تیپ یک در بهمن‌ماه نسبت به آبان‌ماه ۲.۰۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۲ نیز ۱.۸۶۵.۰۰۰.۰۰۰ افزایش یافته است.

یک مقام مسئول در شورای رقابت مدعی شده است”هیچ مجوز افزایش قیمتی به خودروسازان داخلی و مونتاژی داده نشده و قیمت‌گذاری خودرو نیز همچنان براساس مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت انجام می‌شود.”

افزایش قیمت خودرو از خودروهای مونتاژی آغاز شده است

در عین حال سازمان حمایت و وزارت صمت در مورد این تغییر قیمتی نشان می‌دهد: «براساس بند ۳ مصوبه ۵۰ کارگروه خودرو شورای رقابت مورخ ۷ آذر ۱۴۰۲ درخصوص بررسی مجدد قیمت تمام شده خودروهای مونتاژی از محل تغییر منبع ارز و استفاده از ارز صادراتی عنوان شده است که با تغییر نرخ ارز محاسبه قیمتی مجدد انجام شود.»

براساس این بند” درخواست برخی شرکتهای مونتاژی مبنی بر تغییر منبع تامین ارز و استفاده از ارز حاصل از صادارت در قیمت تمام شده و بررسی مجدد قیمت‌ها در جلسه مطرح و مقرر گردید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به بررسی اقدام و نتیجه به کارگروه اعلام گردد.

بر همین اساس وزارت صمت و سازمان حمایت حکایت از آن دارد که سازمان حمایت مطابق همین مصوبه کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی قیمت تعدادی از خودروهای مونتاژی را بنا بر درخواست شرکت‌ها انجام داده و در نهایت وزارت صمت مجوز تغییر قیمتی محصولات را برای این شرکت‌ها صادر کرده است.

گروه بهمن در همین ارتباط عنوان کرده است:

مجوز منطقی‌سازی قیمت‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده تولید صادر شده است، از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت، همه عوامل تولید افزایش قیمت داشته‌اند که بدیهی است این حقیقت بر قیمت تمام شده تولید خودرو اثرگذار خواهد بود، در ادامه روشن است این شرکت مانند گذشته تابع قوانین و مقررات بوده و بدون مجوز از وزارت صمت افزایشی قیمتی نخواهد داشت و شرکت بهمن موتور تنها مخاطب این مجوز نخواهد بود و مرجع صادر کننده در این مجوز امکان انتشار آن را دارد.

افزایش قیمت خودرو از خودروهای مونتاژی آغاز شده است

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ چرا دولت با وجود همه وعده و وعیدها در خصوص کنترل بازار خودرو، روند عکس را پیش می‌گیرد؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید