0

دلیل کند شدن سرعت شارژ گوشی در 80 درصد به بالا

دلیل کند شدن سرعت شارژ گوشی در 80 درصد به بالا
بازدید 247

[ad_1]

شاید شما هم متوجه این مشکل شده‌اید؛ که غلیرغم اینکه گوشی شما در ابتدا به سرعت شارژ می‌شود؛ اما زمانی که به شارژ 80 در صد رسید؛ سرعت شارژ آن به شدت کند می‌شود.

سه مرحله شارژ باتری لیتیوم یونی

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از howtogeek، باتری‌های لیتیومی دارای سه مرحله شارژ هستند که هر مرحله برای محافظت از باتری طراحی شده است.

  • پیش شارژ ثابت، همچنین به عنوان “شارژ قطره‌ای” شناخته می‌شود.
  • تنظیم شارژ با جریان ثابت
  • تنظیم شارژ با ولتاژ ثابت

پیش شارژ

اولین مرحله زمانی است که باتری خالی است یا ولتاژ سلول زیر 3.0 ولت باشد. سلول باید به آرامی دوباره فعال شود و شارژ قطره‌ای با ولتاژ پایین این امکان را فراهم می‌کند. این مرحله در حدود 10 درصد از حداکثر سرعت شارژ انجام می‌شود.

در این مرحله جریان ثابت است؛ در حالی که ولتاژ به تدریج افزایش می‌یابد.

شارژ با جریان ثابت

هنگامی که باتری به 3.0 ولت می‌رسد، سرعت شارژ سریع‌تر می‌شود. در این مرحله از شارژ، جریان روی یک نرخ بالا ثابت تنظیم می‌شود در حالی که ولتاژ در طول زمان افزایش می‌یابد. این مرحله باتری را با خیال راحت تا حدود 80 درصد شارژ می‌کند.

شارژ با ولتاژ ثابت

هنگامی که باتری 80 شارژ شد، شارژ به حالت تنظیم ولتاژ ثابت تغییر می‌کند. در این مرحله، ولتاژ ثابت نگه داشته می‌شود تا باتری را در حداکثر شارژ نگه دارد، در حالی که جریان به آرامی کاهش می‌یابد. این مانع از شارژ بیش از حد و جلوگیری از آسیب به باتری می‌شود. در این صورت با نزدیک شدن به شارژ صد در صد، سرعت شارژ کاهش می‌یابد.

این فرایند چگونه بر شارژ سریع تأثیر می‌گذارد؟

برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تبلیغات شارژ سریع را به این صورت بیان می‌کنند که‌ این شارژ سریع قادر است گوشی شما را در مدت زمان کوتاه از 50 تا 80 درصد شارژ کند. این به این دلیل است که شارژ سریع بیشتر بر فرایند شارژ زیر هشتاد درصد تأثیر می‌گذارد و در درصدهای بالاتر برای محافظت از سلول در برابر آسیب، اقدامات حفاظتی انجام می‌شود.

شارژ بیش از حد باتری خطرناک است و می‌تواند به باتری صدمه وارد کند. خوشبختانه تلفن‌های هوشمند مدرن فرآیند شارژ را برای شما مدیریت می‌کنند تا از این اتفاق جلوگیری شود.

قابلیت شارژ بهینه در گوشی‌های آیفون

ویژگی Optimized Battery یا شارژ با کمک یادگیری ماشین می‌تواند عادت‌های شما برای شارژ کردن باتری را بیاموزد و از این طریق به بهبود عمر باتری کمک کند.

سلامت باتری خود را ارتقا دهید

چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای حفظ سلامت باتری خود رعایت کنید. اولین نکته این است که باتری گوشی را به صورت کامل خالی نکنید. از قانون 40-80 استفاده کنید. یعنی اجازه ندهید که باتری گوشی شما به زیر 40 درصد برسد و یا بیش از 80 درصد شارژ شود. سلول‌های لیتیومی در این حالت بهترین عملکرد را دارند.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید