0

درگیری و کتک کاری نمایندگان روسیه و اوکراین در حاشیه مذاکرات ترکیه [+فیلم]

درگیری و کتک کاری نمایندگان روسیه و اوکراین در حاشیه مذاکرات ترکیه [+فیلم]
بازدید 56


مذاکرات صلح اوکراین و روسیه به میزبانی ترکیه که با هدف انتقال غلات اوکراین از مسیری امن در حال انجام است یک حاشیه عجیب به همراه داشته! درگیری و کتک کاری نمایندگان روسیه و اوکراین در حاشیه این مذاکرات و ویدیویی که حالا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود!

جنگ روسیه و اوکراین تبعات ناخواسته زیادی داشته است و یکی از مهمترین آن‌ها، معضل انتقال غلات اوکراین به عنوان یکی از غله‌خیزترین کشورهای جهان به دیگر کشورها است. برای ترکیه که خود از بزرگترین مصرف‌کنندگان و واردکنندگان غلات در دنیا محسوب می‌شود، درگیری روسیه و اوکراین چیزی جز بحران غلات به همراه نداشته و طبیعی بود که رجب طیب اردوغان و مولود چاووش اوغلو از همان ماه‌های نخست آغاز درگیری، مرتب بر طبل بیایید مذاکره کنیم بکوبند!

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

حالا این تلاش‌های ترک‌ها به نتیجه رسیده و نمایندگان طرفین چند روزی است که در استانبول اقامت دارند و دور اول مذاکرات هم، بنابر آنچه چاووش اوغلو گفته «پیشرفت‌های معنی‌داری» نشان می‌دهد. اما همه این اخبار مثبت را انتشار یک ویدیو از درگیری نمایندگان اوکراین و روسیه و کتک‌کاری دو تن از اعضای هیئت‌های دیپلماتیک دو کشور به حاشیه برده است!

بیشتر بخوانید: همکاری اوکراین و پلیس فدرال آمریکا در سانسور محتوای شبکه‌های اجتماعی ؛ نه به روسیه، چون قدرت دست ماست!

درگیری و کتک کاری نمایندگان روسیه و اوکراین

ماجرا آنطور که برخی شاهدان عینی نقل کرده‌اند از این قرار است که یکی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده روسی از به اهتزاز درآوردن پرچم اوکراین توسط یکی از همتایان اوکراینی‌اش برآشفته می‌شود و پرچم را از دست او با حالتی آمیخته به عصبانیت می‌کشد. همین مسئله در ادامه به درگیری دو طرف می‌انجامد و طرف اوکراینی با مشت‌های پیاپی خود حسابی از خجالت طرف اوکراینی در‌می‌آید. در ادامه ویدیو دعوا مذاکره‌کنندگان روس و اوکراینی در ترکیه را ببینید:

الکساندر مارکفسکی، نماینده پارلمان اوکراین ویدیویی را در حساب فیسبوک خودش منتشر کرده که نشان می‌دهد در جریان مجمع پارلمانی همکاری اقتصادی دریای سیاه که در آنکارا برگزار می‌شود، نماینده روسیه پرچم اوکراین را از دست او پایین می‌کشد و در پی آن با هم درگیر می‌شوند.

روزنامه القدس العربی نیز در این باره نوشت: «عضو حاضر در هیئت اوکراینی در نشست آنکارا پس از اینکه نماینده روس پرچم اوکراین را برداشت با او درگیر شد.

الکساندر ماریکوفسکی، نماینده اوکراین ویدیویی را منتشر کرد در حالی که در آن در حال درگیری و زدو خورد با یک مسؤول روسی است و در حاشیه نشست همکاری اقتصادی در منطقه دریای سیاه پرچم اوکراین را باز می‌گرداند.

در این ویدیو نماینده اوکراین پرچم این کشور را در دست گرفته و پشت سر نماینده روسیه که در حال عکس گرفتن است، می‌ایستد. این نماینده برای گرفتن پرچم از نماینده روسیه تلاش کرده و با او درگیری فیزیکی پیدا می‌کند.»

خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد که این نماینده روسی به بیمارستان منتقل شده است. سفارت روسیه نیز این حادثه را تقبیح کرد. رئیس پارلمان ترکیه نیز این حمله تحریک آمیز را محکوم کرد و آن را یک اقدام غیر قابل قبول دانست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص درگیری و کتک کاری نمایندگان روسیه و اوکراین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید