0

درام‌نوازی ربات انسان‌نمای شیائومی CyberOne [+ ویدیو]

درام‌نوازی ربات انسان‌نمای شیائومی CyberOne [+ ویدیو]
بازدید 116

[ad_1]

به تازگی ویدیویی از درام‌نوازی ربات انسان‌نمای شیائومی در شبکه‌های مجازی منتشر شده و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

اگر به یاد داشته باشید در ماه آگوست سال 2022، شرکت شیائومی از ربات بیونیک انسان نمای خود با نام CyberOne رونمایی کرد. این ربات با قد 177 سانتی متر و وزن 52 کیلوگرم، با توانایی منحصر به فرد خود در انجام حرکات انسانی، همگان را تحت تأثیر قرار داده است. اکنون این شرکت برای نشان دادن قابلیت‌های محصول پیشرفته خود، نحوه نواختن درام را به CyberOne آموزش داده است.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: شیائومی واچ اس 2 (Xiaomi Watch S2) رسما معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

درام‌نوازی ربات انسان‌نمای شیائومی

ربات انسان نمای شیائومی، CyberOne، برای نواختن درام آموزش دیده است. این ربات موفق شد توانایی خود در درام نوازی را در سه مرحله تکمیل کند. در ابتدا ضرب به طور خودکار از یک فایل موسیقی ورودی Midi تجزیه شده تا یک دنباله درام تولید شود. سپس، با استفاده از یک کتابخانه حرکتی آفلاین و کالیبراسیون آنلاین، مسیر حرکت هماهنگ با دنباله درام ایجاد شده و در نهایت، برای انجام هر حرکت، بدن ربات از طریق یک کنترل‌کننده هدایت شد.

در گزارش‌ها عنوان شده است که سخت‌ترین بخش اجرای موسیقی توسط CyberOne، نواختن سکانس‌های طولانی از ریتم‌های درام بوده، چرا که باید اطمینان حاصل می‌شد تا حرکات ربات پیوسته و روان باشد. برای حل این مشکل، تیم آزمایشگاه رباتیک شیائومی، بیت اصلی را استخراج کرده و سپس با ساخت یک کتابخانه آفلاین از بیت درام، حرکات ربات را بهینه سازی کرد. این کار به CyberOne کمک کرد تا آهنگی پیوسته و متناسب با بیت درام بنوازد.

درام نواختن CyberOne، بر توانایی آن در هماهنگی کل بدن و انجام حرکات سریع، دقیق و گسترده مهر تایید می‌زند. با این حال، مهارت این ربات در حد درامرهای حرفه‌ای نیست و تیم شیائومی نیز همچنان در حال کار بر روی بهبود قابلیت‌های حرکتی در نسل دوم CyberOne است.

جالب است بدانید که درام نوازی توسط ربات‌ها پیش از این نیز اتفاق افتاده است. در واقع، یک گروه رباتیک آلمانی به نام Compressorhead وجود دارد که یک درامر با چهار بازو در آن هنرنمایی می‌کند. با این حال، CyberOne اولین ربات بیونیک انسان‌نما در مقیاس کامل می‌باشد که در این مهارت آموزش دیده است.

بیشتر بخوانید

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره درام‌نوازی ربات انسان‌نمای شیائومی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید