0

دانشمندان هوش مصنوعی درست شبیه به کودک انسان‌ خلق کردند که می‌تواند رشد کند

دانشمندان هوش مصنوعی درست شبیه به کودک انسان‌ خلق کردند که می‌تواند رشد کند
بازدید 18


مارک ساگار، یکی از کارشناسان حوزه تکنولوژی با ابداع یک سیستم عصبی مجازی، موفق به خلق هوش مصنوعی درست شبیه به کودک انسان‌ شده که توانایی رشد دارد. این اقدام نوآورانه، باعث احیای آواتارهای خودمختار می‌شود.

بر اساس گفته ساگار، مدیرعامل شرکت Soul Machines که در زمینه توسعه آواتارهای هوشمند با قابلیت پاسخگویی هیجانی فعالیت می‌کند؛ ما در آستانه یک آینده قرار داریم که ربات‌های هوشمند، از انسان‌ها قابل تمییز نخواهند بود و در عرض ده سال آینده در میان ما زندگی و کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

خلق هوش مصنوعی درست شبیه به کودک انسان‌

ساگار، کارشناس حوزه هوش مصنوعی، مهندس اصلی این تکنولوژی بوده که در آثاری همچون “بیبی ایکس”، یک نوزاد مجازی قابل یادگیری از تجارب و نمایش احساسات، به نمایش گذاشته شده است. او در حال تلاش برای ساخت آواتارهای بزرگسال شبیه به واقعیت است که به عنوان دستیارهای مجازی عمل کنند و با سیستم‌هایی همچون آی‌بی‌ام و کورتانا هماهنگ شده و در نتیجه لمس انسانی را به تعاملات دیجیتال اضافه کنند.

ساگار تصور می‌کند که یک آینده مانند داستان‌های نمایش داده شده در “وست‌ورلد” اچ‌بی‌او، خلق خواهیم کرد که در آن انسان‌ها با ربات‌های هوشمند تعامل می‌کنند که نه تنها ظاهر، بلکه به شکل هیجانی نیز مانند انسان‌ها واکنش نشان می‌دهند. با این حال، او تأکید دارد که پیشرفت در حوزه رباتیک باید به سرعت افزایش یابد تا با پیچیدگی هوش مصنوعی هماهنگ شود. رویکرد ساگار ریشه در مدل‌های شناختی الهام‌گرفته از بیولوژیک و شبیه‌سازی احساسات انسانی از طریق انتقال‌دهنده‌های عصبی مجازی دارد که هدف آن پر کردن این شکاف است.

ابتکارات او به حوزه گرافیک کامپیوتری نیز گسترده شده و امکان ایجاد انسان‌های مجازی با قابلیت تقلید حرکات ظریف انسانی مانند لبخند زدن یا چشمک زدن را فراهم کرده است؛ حوزه‌ای که هنوز به دلیل هزینه‌ها و محدودیت‌های مواد، در زمینه رباتیک پیشرفت چشمگیری نداشته است. . با این حال، ساگار به کاربردهای بالقوه فناوری خود در بازی‌های واقعیت مجازی در آینده نزدیک خوشبین است و تجربه‌های VR را نوید می‌دهد که در آن شخصیت‌ها آگاهی خودشان را دارند.

Soul Machines در حال حاضر فناوری خود را با توسعه نسخه بعدی Baby X پیش می‌برد، که نشان دهنده جهشی قابل توجه به سمت تحقق این دیدگاه‌های آینده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی خلق هوش مصنوعی درست شبیه به کودک انسان‌ چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید