0

خیز چین برای ارسال فضانورد به ماه تا پیش از سال 2030

خیز چین برای ارسال فضانورد به ماه تا پیش از سال 2030
بازدید 50


برخی شواهد و برنامه‌ها حاکی از خیز چین برای ارسال فضانورد به ماه تا سال پیش از سال 2030 بوده که در همین زمان هم آمریکا برای بازگشت به ماه آماده خواهد شد.

به گزارش ABCNews، «لین شیچیانگ»، معاون رئیس آژانس فضانوردی انسانی چین، روز دوشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی بر هدف این کشور در جهت دستیابی به ماه تا سال 2030 تأکید کرد. آن‌ها همچنین جهت اقامتی کوتاه در سطح ماه مشغول آماده‌سازی هستند و قصد انجام کاوش‌های مشترک انسانی و رباتیک در قمر زمین را دارند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

این روزها چین با جدیت بیشتری در پی توسعه برنامه‌های فضایی خود در رقابت با آمریکا بوده و حالا به‌طور رسمی شاهد خیز چین برای ارسال فضانورد به ماه هستیم که قصد دارد تا پیش از سال 2030 این برنامه را عملی کند. این امر در شرایطی رقم می‌خورد که ناسا برنامه دارد تا در حدود سال 2025 به ماه بازگردد.

دو کشور چین و آمریکا، هر دو برنامه‌هایی به‌منظور ساخت پایگاه بر روی ماه دارند و این امر پرسش‌هایی را در خصوص نحوه همکاری‌های احتمالی میان این دو کشور شکل داده است. اما، قوانین ایالات‌متحده دارای ممنوعیت‌هایی برای همکاری این کشور با پکن است.

بیشتر بخوانید: رکورد سرعت انتقال داده از فضا به زمین توسط ناسا شکسته شد

خیز چین برای ارسال فضانورد به ماه تا پیش از 2030

«لی یینگ‌لیانگ»، رئیس بخش فناوری آژانس پروازهای فضایی انسانی چین‌، ضمن ابراز امیدواری درباره امکان همکاری‌های بین‌المللی بیشتری ازجمله با آمریکا بیان داشت: «موضع استوار کشور ما می‌گوید مادامی که هدف استفاده از فضا برای اهداف صلح‌آمیز باشد، آماده همکاری و ارتباط با هر کشور یا سازمانی هستیم. شخصاً متأسفم که کنگره آمریکا قوانینی را برای منع همکاری در حوزه هوافضا بین ایالات‌متحده و چین وضع کرده است. شخصاً خیلی زیاد از این بابت افسوس می‌خورم.»

خیز چین برای ارسال فضانورد به ماه

همچنین چین طی روزهای اخیر سه فضانوردی را برای اعزام به ایستگاه فضایی این کشور معرفی کرده و قرار است جانشین فضانوردانی شوند که از حدود شش ماه قبل در این ایستگاه بوده‌اند. ظاهراً این سازمان قصد دارد از این به بعد هر سال دو مأموریت فضایی را جهت تعویض فضانوردان ایستگاه خود اجرایی کند.

«گویی هایچو»، استاد مؤسسه تحقیقات هوافضای پکن، «جینگ هایپنگ»، فرمانده عملیات و «ژو یانگژو»، متخصص بخش محموله خواهند بود. هایچو نخستین فضانورد غیرنظامی چین بوده که در طول تاریخ مأموریت‌های این کشور به فضا خواهد رفت.

قبلاً نیز اعلام شده بود که کار ساخت ایستگاه فضایی تیانگونگ در ماه نوامبر 2022 به سرانجام رسیده است؛ هم‌اکنون باید منتظر پرتاب چهارمین ماژول این ایستگاه باشیم که جهت میزبانی از آزمایش‌های علمی و کمک به بهبود شرایط زندگی فضانوردان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خیز چین برای ارسال فضانورد به ماه تا سال 2030 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید