0

خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبر نوری زیر دریا ؛ افزوده شدن 720 گیگابایت به ظرفیت اینترنت کشور

خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبر نوری زیر دریا ؛ افزوده شدن 720 گیگابایت به ظرفیت اینترنت کشور
بازدید 176

[ad_1]

خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبر نوری را می‌توان دستاورد بزرگ کشور در حوزه ارتباط و فناوری دانست. گفته می‌شود یک شرکت ایرانی با حمایت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت موفق به انجام این عملیات دشوار و پیچیده شده است.

کابل فیبر نوری (GBI) در اوایل سال جاری در بستر خلیج همیشگی فارس آسیب دید و باعث بروز مشکلاتی مانند اختلال و کاهش ظرفیت ارتباطات بین المللی شد. یک شرکت ایرانی تحت حمایت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفت و توانست در وهله اول قسمت آسیب دیده را کشف کرده و سپس آن را مرمت کند.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: تداوم کاهش درآمد همراه اول در آبان 1401 ؛ اپراتور اول کشور در وضعیت بحرانی!

خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبر نوری

طبق گزارش‌ها میزان آسیب دیدگی کابل فیبر نوری چهار کیلومتر بود که این شرکت ایرانی توانست به خوبی از عهده انجام این عملیات بربیاید. با انجام این پروژه ایران پنجمین کشور در دنیا است که به فناوری پیشرفته تعمیر کابل فیبر نوری دست پیدا کرده است.

اعلام این خبر از جانب شرکت ارتباطات زیرساخت نشان از خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبر نوری دارد و در این زمینه به نوعی جز کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود. دستیابی به این فناوری علاوه بر خودکفایی مزیت‌های دیگری مانند صرفه‌جویی در وقت و هزینه دارد که با توجه به رویکرد مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و حمایت‌هایی که از شرکت‌ها و متخصصان ایرانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌توان به آینده این فناوری امیدوار بود.

خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبر نوری

شرکت ارتباطات زیر ساخت معتقد است خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبر نوری و موفقیت‌های شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه فناوری مشغول به فعالیت هستند باعث ارتقای کیفیت خدمات خواهد شد.

به گفته مسئولین شرکت ارتباطات، این شرکت همواره سعی داشته تا از راه‌های مطمئن از شرکت‌های داخلی حمایت کرده تا بتوانند به فناوری روز دنیا دست پیدا کنند. فناوری‌هایی مانند تعمیر و مرمت کابل‌های فیبر نوری که مطمئن‌ترین راه برای انتقال داده‌ها هستند که در بستر دریا و اقیانوس‌ها گسترده شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید: «با تعمیر این ناحیه از کابل فیبر نوری عملا 720 گیگ به ظرفیت اینترنت کشور اضافه شد.» امیر محمدزاده لاجوردی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در یک نشست تلوزیونی بیان داشت:

«از داخل این فیبر ولتاژ عبور می‌کند و برای تعمیر آن باید ابتدا نقطه آسیب دیده شناسایی شود که ۴ نقطه به همین منظور شناسایی شد و کابل در کف دریا از طریق ربات، برش خورد و به بالا کشیده شد و از طریق دستگاه‌های خاص، تخلیه بار الکتریکی انجام شد تا عمل تعمیر انجام شود.»

همچنین معاون وزیر ارتباطت و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تعمیر این بخش از کابل فیبر نوری مورد تایید ناظران بین‌المللی بوده است گفت: «این شرکت دانش بنیان که این کار تعمیر را انجام داد به عنوان پیمانکار نگهداری کابل‌های دریایی خلیج فارس هم برای جام جهانی از سوی کشورهای خارجی انتخاب شد.»

لاجوردی در نهایت بیان داشت: «این فناوری که در حوزه کابل کشی و تعمیر انجام شد سالانه ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور خواهد داشت و می‌توانیم به کشورهای منطقه هم خدمت دهیم که به نوعی درآمدزایی برای کشور خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبر نوری چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید