0

خودرو برقی سونی و هوندا با تمرکز بر سیستم‌های گیمینگ معرفی شد

خودرو برقی سونی و هوندا با تمرکز بر سیستم‌های گیمینگ معرفی شد
بازدید 131


خودرو برقی سونی و هوندا رونمایی شد. هدف از تولید این خودروی منحصر‌به‌فرد، استفاده هرچه بیشتر از سرگرمی‌های گوناگون برای سرنشینان آن است.

خودرو برقی سونی و هوندا در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد. این خودرو یک خودوری سرگرمی‌محور است که در آن 45 دوربین مختلف با کارایی‌های متفاوت جای داده شده است. شرکت‌های سازنده این خودروی الکتریکی زیبا، برای ایجاد و لذت از سرگرمی‌های بیشتر، موتور بازی سازی گرافیکی سه‌بعدی “Unreal Engine” که مربوط به اپیک گیمز است را با آن ادغام کرده‌اند. برای دیدن تصاویر و جزئیات بیشتر این خودرو با تکرانو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مونتاژ خودروهای برقی هیوندای در عربستان انجام می‌شود

خودرو برقی سونی و هوندا در CES 2023 رونمایی شد

نزدیک به یک سال پس از طرح مشترک سونی و هوندا برای ساخت و فروش خودروهای الکتریکی، این دو شرکت نمونه اولیه‌ای را با نام تجاری Afeela رونمایی کردند.

به گفته تک کرانچ، این سدان چهار در، چهارشنبه در نمایشگاه CES 2023 روی صحنه رفت. کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی، همزمان با رونمایی از Afeela گفت:

اولویت آن‌ها ساخت خودروهایی است که قابلیت‌های مستقل دارند و به «فضای سرگرمی متحرک» تبدیل می‌شوند.

به گفته‌ی یوشیدا: «اولین پیش‌فروش Afeela برای نیمه اول سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است و فروش آن در همان سال آغاز می‌شود.» محموله‌های اولیه در بهار ۲۰۲۶ به دست مشتریان در آمریکای شمالی خواهد رسید.

خودرو برقی سونی و هوندا در CES 2023 رونمایی شد

سونی و هوندا قبلاً گفته بودند که خودروی الکتریکی جدید آن‌ها ابتدا در کارخانه هوندا در آمریکای شمالی تولید می‌شود و قابلیت‌های رانندگی خودکار سطح ۳ را در شرایط محدود ارائه می‌کند. سطح ۳ به این معنی است که خودرو می‌تواند در موقعیت‌هایی مانند ترافیک رانندگی کند، اما درصورت درخواست سیستم، راننده باید مسئولیت حرکت در ادامه مسیر را بر عهده بگیرد.

سونی در CES 2023 جزئیات جدیدی را در مورد طراحی خودروی مذکور فاش کرد. درواقع، گروه سازنده‌ی Afeela به دنبال دستیابی به خودرویی است که بتواند رسانه‌های تعاملی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

در نظر داریم امکانی را بررسی کنیم که چگونه رسانه‌ها می‌توانند تعامل سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی در حین حرکت برای سرنشینان ایجاد کنند.

به گفته یوشیدا، نمونه اولیه همچنین به ۴۵ دوربین و سنسور در داخل و خارج خودرو به منظور اطمینان از ایمنی و امنیت مجهز شده است. سنسورهای داخل کابین به منظور جلوگیری از تصادف، وضعیت راننده را کنترل خواهند کرد.

خودرو برقی سونی و هوندا در CES 2023 رونمایی شد

شرکت‌های سازنده به منظور ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی سرگرمی در Afeela، موتور بازی سازی گرافیکی سه‌بعدی Unreal Engine اپیک گیمز را با آن ادغام کرده‌اند.

کنیچیرو یوشیدا می‌گوید: «علاوه بر فیلم‌، بازی‌ و موسیقی، قصد داریم با استفاده از تخصص خود در فناوری‌های UX و UI تجربه جدیدی را در داخل کابین خلق کنیم.»

کیم لیبرری، مدیر ارشد فناوری اپیک گیمز، گفت:

در آینده‌ای نه چندان دور خودروها به مکانی برای ارتباط اجتماعی تبدیل خواهند شد. وی همچنین ادعا داشت طبیعی‌ترین راه برای تجسم داده‌های مهم در داخل خودرو، افزایش عکس‌های تعاملی بصری است، کاری که Unreal Engine به بهترین شکل انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودرو برقی سونی و هوندا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید