0

خودروی معرفی نشده اپل از همین حالا مشتری دارد!

خودروی معرفی نشده اپل از همین حالا مشتری دارد!
بازدید 216


طبق یک نظرسنجی که موسسه Strategic Vision منتشر کرده، 26 درصد از مشتریان بازار خودرو علاقه‌مند به خرید خودروی معرفی نشده اپل هستند.

شرکت اپل یکی از معدود برندهایی‌ است که همیشه مشتریان وفادار و متعصب خود را داشته و دارد. در واقع یکی از رموز موفقیت این کمپانی آمریکایی، همین جایگاه مستحکم و طرفداران پرشماری است که در سرتاسر جهان برای خرید محصولات آن صف می‌کشند.

آبان تتر

بیشتر بخوانید:‌ کارمند سابق اپل به جاسوسی اطلاعات Apple Car برای چین متهم شد

محبوبیت خودروی معرفی نشده اپل

احتمالا شما هم خبرهایی مبنی بر تمایل کوپرتینویی‌ها به ورود به بازار خودروسازی را شنیده باشید. حال، نتایج تحقیقات جدیدی که توسط موسسه Strategic Vision انجام شده، نشان می‌دهد در صورت عرضه اتومبیلی با برند اپل، 26 درصد از مشتریان بازار خودرو، آن را جزو گزینه‌های خرید خود در نظر خواهند گرفت؛ که این آمار خود یک دستاورد بزرگ، آن هم در زمانی است که هنوز خودرویی به صورت فیزیکی وجود ندارد و همه این‌ها نشان از قدرت نفوذ برند اپل در بازار جهانی است.

خودرو معرفی نشده اپل از همین حالا مشتری دارد!

این موسسه تحلیلی مشاوره‌ای در تحقیقی با عنوان «تجربه مشتریان از خودروهای نو»، نظرات مشتریان را درباره کیفیت محصولات بیش از 45 برند خودروسازی سنجیده است. در این تحقیق از مشتریان خواسته شده تا برندهای موجود در بازار خودرو و همچنین برندهایی که در ایالات متحده حضور ندارند را بر اساس کیفیت رتبه‌بندی کنند. برای نخستین بار این موسسه از مشتریان تقاضا کرده که اپل را نیز جزو گزینه‌های خود در نظر بگیرند.

اما نکته جالب اینجاست که شرکت اپل با شگفتی تمام از بین ده‌ها برند خودروسازی موفق و به نام، آن‌ها را کنار زده و در رتبه سوم جا خوش کرده است. همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره شد، 26 درصد از مشارکت‌کنندگان معتقدند در صورت تولید، گزینه خرید خودرویی با برند اپل را حتما بررسی می‌کنند.

موسسه Strategic Vision تولید خودرو با برند اپل را برای سایر خودروسازان تهدید قلمداد می‌کند. این موسسه می‌گوید اپل بیشتر از هر شرکت خودروساز دیگر، در ایجاد عشق و علاقه بین مشتریانش متخصص است و جایگاه خاصی در بین آن‌ها دارد.

همچنین به این نکته نیز باید اشاره کنیم که طبق تحقیق Strategic Vision تقریبا 24 درصد از مشتریان شیفته کیفیت محصولات اپل هستند. به بیان واضح‌تر و در مقام مقایسه، این رقم دو برابر میزان علاقه مشتریان به محصولات برندهای خودروسازی همچون هوندا، تویوتا و تسلا است. ضمن اینکه این میزان علاقه در شرایطی است که هنوز هیچ خودرویی با برند اپل به خط تولید نرسیده و نسخه فیزیکی از آن وجود ندارد.

آیا اپل تهدیدی برای تسلاست؟

کاملا واضح است که با وجود محبوبیت فراوان برند اپل، طراحی، پیشرانه و قابلیت‌های کلیدی نقشی اساسی در میزان استقبال از خودروی اپل خواهند داشت. البته شکی نیست که عمق نفوذ برند اپل و جایگاه مستحکم آن در بین مشتریان کشورهای مختلف می‌تواند برای هر خودروسازی چالش بیافریند و این یک تهدید بزرگ برای برندی مثل تسلا است. طبق نتایج تحقیق Strategic Vision، نیمی از مشتریان خودروهای تسلا، حتما خرید خودرویی با برند اپل را در گوشه ذهن خود خواهند داشت.

خودرو معرفی نشده اپل از همین حالا مشتری دارد!

اما فعلا می‌توان اینگونه خودروسازان را امیدوار کرد که هنوز خبری از خودروی اپل در دنیای واقعی نیست؛ زیرا ظاهرا تیم توسعه این پروژه با چالش‌هایی جدی روبرروست و مدیرعامل شرکت نیز روی این پروژه، جدیتی به خرج نمی‌دهد؛ حداقل تا زمان حل مشکلات خط تولید.

اما به هر حال، با توجه به سابقه درخشان اپل در تولید محصولات خاص و با کیفیت و سرشار از نوآوری‌های خلاقانه، قطعا در صورت تولید خودرویی توسط این شرکت، مشتریان بسیاری برای آن صف خواهند کشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خودروی معرفی نشده اپل چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: Carscoops

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید