0

خودروهای خودران بایدو ، محصولات تسلا را به چالش می‌کشند!

خودروهای خودران بایدو ، محصولات تسلا را به چالش می‌کشند!
بازدید 153


بایدو ادعا می‌کند، نسل فناوری خودروهای خودران بایدو از خودروهای تسلا جلوتر است. این شرکت خودروسازی قصد دارد به صورت همه جانبه، وارد بازار خودرو برقی شود.

آبان تتر

شرکت خودروسازی Jidu Auto تصمیم دارد، در سال 2028 بیشتر از 800 هزار خودرو رباتیک را به بازار وارد کند و نقش پررنگ‌تری در این عرصه داشته باشد. اولین خودرو رباتیک Jidu در سال ژوئن 2022 رونمایی شد.

این خودرو، دستگیره در ندارد و فقط از طریق سیستم تشخیص صدا، در را باز و بسته می‌کند. Jidu ادعا دارد، خودروی بدون دستگیره در سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. تولید انبوه دومین مدل از خودروهای رباتیک، جزو برنامه‌های سال 2024 این شرکت است.

بیشتر بخوانید: ربوتاکسی های بایدو ؛ آینده حمل و نقل جاده‌ای در چین

خودروهای خودران بایدو

یکی از تولیدکننده‌های خودرو برقی که زیرمجموعه بایدو (Baidu) و موتورجستجوی چینی است، شرکت خودروساز Jidu Auto نام دارد. این شرکت ادعا دارد که فناوری استفاده شده در خودروهایش، یک نسل جلوتر از خودروهای تسلا است. مدیر عامل بایدو، رابین لی، در مورد این موضوع بیان می‌کند:

«درک ما از وسایل نقلیه‌ی هوشمند بدین‌صورت است که تولید خودرو برقی مرحله‌ی نیمه‌نهایی و تولید خودرو هوشمند مرحله‌ی نهایی است.»

خودروهای خودران بایدو

خودروهای رباتیک تولید شده در شرکت Jidu، برای حرکت به صورت خودران، به فناوری توسعه داده شده توسط بایدو مجهز خواهند شد. این خودروهای رباتیک دارای 12 دوربین و دو حسگر لایدار هستند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که حسگر لایدار چیست؟

در جواب این سوال باید بگوییم که حسگر لایدار، سیستمی حرفه‌ای است که مانند رادار عمل کرده و از نور لیزری پالس‌دهی برای تشخیص محیط اطراف، به جای امواج رادیویی استفاده می‌کند. یکی از نقاط قوت این شرکت خودروسازی، وجودِ همین حسگر است، زیرا خودورهای شرکت تسلا دارای این حسگر نیستند.

تسریع برنامه‌های بایدو برای خرید خودروهای خودران و الکترونیکی، زمانی صورت می‎گیرد که پس از موفقیت تسلا در زمینه تجاری‌سازی خودروهای الکترونیکی، دیگر شرکت‎های فعال نیز وارد این مسیر شده‌اند. بنابر گفته‌ها، شرکت‌های اپل و شیائومی نیز در حال حاضر بر روی تولید خودروی اختصاصی، مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خودروهای خودران بایدو چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید