0

خسارت حمله هکری به سرویس‌های مالی معادل 3.5 تریلیون دلار است

خسارت حمله هکری به سرویس‌های مالی معادل 3.5 تریلیون دلار است
بازدید 15

[ad_1]

براساس گزارشی از تحلیلگران میزان خسارت حمله هکری به سرویس‌های مالی چیزی در حدود 3.5 تریلیون دلار در کل دنیا تخمین زده شده است.

شرکت بریتانیایی Lloyd’s of London که در بازار بیمه فعال است، طی گزارشی هشدارآمیز اعلام کرده که احتمالاً خسارت حمله هکری به سرویس‌های مالی هزینه‌ سنگین 3.5 تریلیون دلاری در دنیا به بار آورده و امکان پوشش قسمت زیادی از این هزینه با بیمه وجود ندارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


خسارت حمله هکری به سرویس‌های مالی

مطابق با گزارش رویترز، هم‌بستگی سیستم‌های سایبری در سراسر دنیا درواقع به این مفهوم بوده که حوزه‌ای خاص نباید به‌تنهایی در مقابل خطرات مقابله کند و لازم است که جدیدترین دانش و تخصص و نوآوری‌ها در میان دولت‌ها و صنایع مختلف به‌اشتراک گذاشته شود.

خسارت حمله هکری به سرویس‌های مالی

طبق پیش‌بینی‌های Lloyd’s of London، حمله سنگین سایبری در بازه زمانی پنج‌ساله امکان ایجاد ضرر 1.1 تریلیون دلاری به ایالات متحده را دارد. این سناریو ریسک سیستمی که با همکاری مرکز مطالعات ریسک دانشگاه کمبریج به تدوین رسیده را اثبات می‌کند و چنین حمله‌ای منجر به «اختلال گسترده در تجارت جهانی» می‌شود. براساس این پیش‌بینی در بازه زمانی پنج‌ساله، چین و ژاپن به‌ترتیب ضرر 470 میلیارد دلاری و 200 میلیارد دلاری را تحمل کرده‌اند.

طبق اعلام شرکت Lloyd’s of London در سال 2022 حق بیمه مکتوب به بیش‌ از 9 میلیارد دلار دست یافت و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا سال 2025 به 13 تا 25 میلیارد دلار افزایش یابد. به باور تحلیلگران برخی از شرکت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند که بیمه‌های سایبری در مواقع جنگ نتوانند حمایت‌های لازم را ارائه کنند. همین امر برخی از شرکت‌ها را از تهیه بیمه سایبری منصرف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص میزان خسارت حمله هکری به سرویس‌های مالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید