0

خرید ارز دیجیتال در صرافی خارجی یا ایرانی؟!

خرید ارز دیجیتال در صرافی خارجی یا ایرانی؟!
بازدید 55

[ad_1]

همان طور که می‌دانید در سال‌های اخیر فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال به اوج خود رسیده است؛ بنابراین تعداد صرافی‌هایی که برای ارائه خدمات به کاربران تاسیس می‌شوند روز به روز در حال افزایش هستند. این موضوع باعث شده است تا انتخاب صرافی مناسب برای تریدرها اندکی سخت و چالش برانگیز شود. آیا می‌دانید صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟ اگر به دنبال این پاسخ هستید، شما را برای یافتن پاسختان به مطالعه ادامه این مطالب دعوت می‌کنیم.

عملکرد و فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال به چه صورت است؟

افرادی که در حوزه بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و از این طریق به کسب سود و درآمد می‌رسند، باید تمامی فعالیت‌های خود را در بستر یک صرافی ارز دیجیتال انجام دهند. برای کاربران و تریدرهای ایرانی پلتفرم‌های نقل و انتقال ارزهای دیجیتال در دو دسته ایرانی و خارجی قرار می‌گیرند.

صرافی‌های خارجی در واقع مجموعه‌هایی هستند که خدمات بازار کریپتو را به صورت بین‌المللی و جهانی ارائه می‌دهند و نیازی به احراز هویت ندارند؛ بنابراین افراد از سراسر جهان می‌توانند از این مجموعه‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و ترید در بازار کریپتو استفاده کنند. اما صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی به آن دسته از مجموعه‌ها گفته می‌شود که پس از احراز هویت کاربران ایرانی، در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد.

تفاوت‌های صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

امروزه شرایط سخت اقتصادی و افزایش قیمت دلار و ارز باعث شده است تا بسیاری از ایرانی‌ها برای کسب سود و درآمد، وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند؛ چرا که اساساً این بازار به دلیل نوسانات بالا و دامنه سود بیشتر به یک گزینه بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. اما با توجه به اینکه برای ترید در بازار کریپتو به یک صرافی نیاز دارید و اتفاقاً صرافی‌های ایرانی و خارجی متعددی در این زمینه ارائه خدمت می‌کنند، انتخاب صرافی مناسب، به موضوعی سخت تبدیل شده است.

همانطور که می‌دانید اعمال یک سری تحریم‌ها علیه ایران باعث شده است تا کاربران ایرانی امکان استفاده از همه صرافی‌ها را نداشته باشند؛ بنابراین یا باید در صرافی‌ ایرانی به احراز هویت بپردازند و سپس مجوز ورود به بازار کریپتو را دریافت کنند و یا در صورت استفاده از صرافی‌های خارجی، به منظور عدم شناسایی از نرم‌افزارهایی که آی‌پی آن‌ها را تغییر می‌دهند، کمک بگیرند.

با مزایای صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا شوید!

دانستن معایب و مزیت‌های مجموعه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در انتخاب یک مرجع معتبر شما آسوده خاطر باشید. برای انتخاب یک سایت ایرانی یا خارجی خوب و معتبر، بهتر است ابتدا با مزایای هر یک از این صرافی‌ها آشنا شویم:

  • انواع صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی به زبان فارسی ارائه می‌شوند و این موضوع برای افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند، بهتر است.
  • زمانی که از سایت ایرانی استفاده می‌کنید نگرانی بابت شناخته شدن آی پی نخواهید داشت و با مشکلات ناشی از تحریم مواجه نخواهید شد.
  • صرافی‌ ایرانی پشتیبانی‌‌های ۲۴ ساعته دارند و شما در هر ساعتی از شبانه روز که به مشکل مواجه شدید می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.
  • یک مجموعه ایرانی و به اصطلاح داخلی، این امکانات را برای کاربران فراهم کرده‌اند که با استفاده از پول رایج در کشور، اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند.

مزایای صرافی خارجی را بدانید!

افرادی که در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت داشته‌اند، می‌دانند که سایت‌های خارجی امکانات بیشتری دارند و می‌توان از آنها استفاده‌های خاصی کرد. در ادامه به برخی از مزایای این مجموعه‌ها اشاره می‌کنیم.

  • انواع صرافی‌ خارجی در مقایسه با نمونه‌های ایرانی تعداد کاربران بسیار بیشتری دارند.
  • اگرچه تمام صرافی‌ها از امنیت مناسبی برخوردار هستند، اما میزان امنیت صرافی‌ خارجی بسیار بیشتر است.
  • سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها و خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های مهم صرافی‌ خارجی به شمار می‌رود.
  • این مجموعه‌ها نیاز به احراز هویت دارند و برای استفاده از آن‌ها باید از برنامه‌های تغییر آی پی استفاده کرد.

برای ارزیابی صرافی ها باید چه ملاک هایی را در نظر بگیرید؟

زمانی که تصمیم می‌گیرید به عنوان یک تریدر وارد بازار کریپتو شده و در این فضا مشغول به کسب سود و درآمد شوید، باید ابتدا یک صرافی مناسب را انتخاب کنید. برای انتخاب یک صرافی معتبر بهتر است یک سری ملاک‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و با بررسی آن‌ها مورد مناسب را انتخاب کنید. از جمله ملاک‌های ارزیابی صرافی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اعتبار صرافی

میزان اعتبار صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی و نظرات کاربران راجع به آن می‌تواند یک ملاک مناسب برای انتخاب باشد.

سابقه فعالیت

تمامی اطلاعات راجع به سابقه فعالیت و سال تاسیس یک صرافی داخل وب سایت آن وجود دارد. شما می‌توانید با مطالعه بخش (درباره ما) اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید.

پشتیبانی

یکی از نیازهای اصلی کاربران در صورت مواجهه با هرگونه مشکل هنگام ترید، تراکنش و… داشتن یک پشتیبان همه ساعته است. در واقع زمانی که یک صرافی بتواند به طور ۲۴ ساعته و حتی در روزهای تعطیل در اختیار کاربران باشد و سوالات و مشکلاتشان را پاسخ دهد، احساس امنیت بیشتری را به آن‌ها القا می‌کند. به این ترتیب یکی از معیار‌های مهم برای انتخاب صرافی، پشتیبانی بالای آن خواهد بود.

کارمزد

همانطور که می‌دانید در بازار ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش ارزها، کارمزدهایی برای صرافی و شبکه باید پرداخت شود. برخی از صرافی‌ها میزان کارمزدهای بیشتری را دریافت می‌کنند و برخی از آن‌ها در این زمینه منصف‌تر هستند؛ بنابراین یکی دیگر از معیارهایی که معمولاً تریدرها برای انتخاب صرافی در نظر می‌گیرند، میزان کارمزد آن‌ها است.

سهولت استفاده از سایت صرافی

هرچه نحوه عملکرد اپلیکیشن‌های یک صرافی راحت‌تر باشد، برای کاربران بهتر است؛ چراکه معمولا کاربران با سطح علمی متفاوتی در این بازار به ترید مشغول می‌شوند.

حداقل و حداکثر میزان واریز و برداشت

معمولا صرافی‌ها برای سطح معاملات، کف یا سقف قیمتی در نظر می‌گیرند. گاهی این موضوع کاربران را با مشکل مواجه می‌کند؛ چراکه برای واریز مبلغ کم یا زیاد‌تر از حد تعیین شده، با مشکل مواجه می‌شوند؛ بنابراین هرچه سقف و کف قیمتی بیشتر باشد، دست کاربر بازتر خواهد بود.

تنوع بالا در ارزهای دیجیتال قابل معامله

اگرچه صدها ارز دیجیتال برای معامله و سرمایه گذاری وجود دارد. اما برخی از صرافی‌ها در این زمینه محدودیت‌هایی دارند؛ بنابراین یکی از معیارهایی که معمولا در انتخاب صرافی در نظر گرفته می‌شود این است که صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی تعداد بیشتری ارز را برای معامله در اختیار تریدر قرار دهد.

علاوه بر موارد بیان شده عوامل زیر نیز از ملاک‌های مهم برای انتخاب یک صرافی مناسب محسوب می‌شوند

  • میزان شفافیت عملکرد صرافی در نقل و انتقال معاملات
  • میزان نقد شوندگی
  • شیوه‌های احراز هویت
  • شکاف‌های قیمتی و شیوه تعیین قیمت ارزهای دیجیتال

همانطور که می‌دانید بررسی تمامی این موارد برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی قطعاً کاری سخت و زمان بر است.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید