0

خریداران پارس خودرو چه شرکت‌هایی هستند؟

خریداران پارس خودرو چه شرکت‌هایی هستند؟
بازدید 96


چندی پیش مسئولان وزارت صمت خبر از واگذاری قریب‌الوقوع یکی از خودروسازان یعنی پارس خودرو دادند. حالا نام 3 شرکت به عنوان خریداران پارس خودرو اعلام شده است.

به نظر می‌رسد بعد از کشمکش‌های طولانی مدت دولت و خودروسازان، بالاخره قفل واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی قرار است در دولت سیزدهم گشوده شود. مدتی پیش پارس خودرو به عنوان اولین خودروسازی که واگذار می‌شود معرفی شد و حالا پروسه خصوصی‌سازی خودروسازان آغاز شده است. حالا سه مجموعه پیشنهاد خرید پارس خودرو را اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: گلایه ایران‌خودرو از قیمت‌گذاری دستوری دولت ؛ دعوایی که به نفع مردم نیست!

خریداران پارس خودرو چه کسانی هستند؟

سه شرکت مپنا، هلدینگ زر یا زرخودرو آستان قدس رضوی سه مجموعه‌ای هستند که به نظر در اندیشه خرید شرکت پارس خودرو هستند. زر خودرو البته مدتی پیش خود خبر از ورود جدی به صنعت خودرو، تاسیس کارخانه و رقابت با ایران‌خودرو و سایپا می‌گفت اما حال به نظر می‌رسد قصد دارد پارس خودرو را خریداری کند.

گروه مپنا یکی از جالب‌ترین موارد در این فهرست است. گروه صنعتی که پیش‌تر اعلام کرده تصمیم دارد وارد فرایند تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی و آماده‌سازی زیرساخت‌های آن در ایران حرکت کند. این مجموعه اقتصادی و صنعتی تمایل زیادی به عرضه خودرو و مشارکت در خودروسازی نشان داده است.

خریداران پارس خودرو چه شرکت‌هایی هستند؟

زرخودرو هم همانطور که گفتیم از مدتی پیش آمادگی خود برای ورود به صنعت خودرو و بدل شدن به یک قطب خودروسازی کشور را اعلام کرده بود و حالا در حال پیگیری برنامه‌های خود است.

علاوه بر این دو مجموعه، بخش سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی شدیدا مایل است به صنعت خودروسازی وارد شود و فراتر از خرید پارس خودرو، اعلام کرده که قصد دارد در راستای تاسیس یک کارخانه اقدام کند.

طی یک هفته گذشته، مپنا برای خرید پارس خودرو و زامیاد اعلام آمادگی کرده و در نتیجه مبنا قطعا می‌تواند یکی از خریداران خودروسازان باشد. شاید آزادشدن پارس خودرو از بخش دولتی شروعی باشد بر خصوصی‌سازی دو غول ایران‌خودرو سایپا!

گفتنی است که پارس خودرو به عنوان یکی از بهترین و مهمترین زیرمجموعه‌های سایپا در سالیان اخیر فعالیت داشته که محصولات پرفروش و جذابی ماننده خانواداه کوییک را تولید می‌کرده است. این شرکت با استانداردهای رنو کار می‌کند و همین شاید عاملی در موفقیت نسبی محصولات آن باشد. ساختار تولید و مهندسی محصولات پارس خودرو بر مبنای اوس است و از جمله خودروسازان خوب ایرانی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معرفی خریداران پارس خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید