0

خالق این تصاویر حیرت انگیز از طبیعت، هوش مصنوعی است

خالق این تصاویر حیرت انگیز از طبیعت، هوش مصنوعی است
بازدید 230

[ad_1]

اورول مانئا با استفاده از هوش مصنوعی ، دست به خلق تصاویری زده که در عین واقعی بودن، غیر واقعی هستند. این تصاویر باعث می‌شوند به چشمان‌تان شک کنید.

تئوری‌های مختلفی در مورد کنترل انسان توسط هوش مصنوعی وجود دارد. اینکه آیا AI جایگزین هوش انسانی خواهد شد یا خیر، سوالی ست که دانشمندان درصدد کشف آن هستند.

آبان تتر

اورول مائنا گفتگویی با پتا پیکسل مبنی بر استفاده از هوش مصنوعی Stability AI داشت و عنوان کرد، فناوری‌ها توانایی این را دارند که تغییرات زیادی در دنیای عکاسی ایجاد کنند.

او در ادامه گفتگو و نحوه ایجاد این آثار می‌گوید: «البته که تصاویر خلق شده توسط این AI عکس واقعی نیستند و تنها شبیه مکان‌های واقعی هستند، با این حال اکثر مخاطبین این عکس‌ها تنها به زیبایی موجود در آن‌ها اهمیت می‌دهند.»

خلق تصاویر با هوش مصنوعی

به نظر می‌رسد مائنا برای این مجموعه تصاویر از DALLE-2 استفاده کرده است. به گفته مائنا این هوش مصنوعی در تصاویر چهره بسیار قدرتمند عمل می‌کند اما برای عکس مناظر طبیعی مناسب نیست.

همین امر باعث شد که مائنا، DALLE-2 را با Stable Diffusion جایگزین کند. او با وارد کردن چند کد دستوری مانند « عکاسی از مناظر طبیعی اثر مارک اداموس، دریاچه یخبندان، غروب، نورپردازی دراماتیک، کوهستان، ابرها، زیبا» دست به خلق آثاری زد که در عین واقعی بودن غیر واقعی هستند.

گفته می‌شود که یک نسخه بتا از Stable Diffusion وجود دارد که فیلتری برای محتوا ندارد و منبع آن باز است و کاربر می‌تواند هر کد دستوری را برای آن تعریف کند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ممکن است استفاده از این AI مشکلاتی امنیتی و حفاظتی زیادی داشته باشد. به این ترتیب استفاده فناوری AI در زمینه تصویر‌سازی که سرعت بالایی نیز دارد می تواند راه را برای کلاهبرداران هموار کند.

با تمامی این احوال به نظر می رسد با پیشرفت Stability AI جای نگرانی نباشد و بتوان از این فناوری به جهت پیشرفت صنعت عکاسی بهره برد.

Stable Diffusion با ایجاد منبع باز به نام LAION 5B  با حجم 250 ترابایت، شامل 5.6 میلیارد تصویر جمع آوری می شود که در حال پیشرفت است.

نکته قابل توجه در استفاده از هوش مصنوعی Stability AI این است که برخلاف DALLE-2، به دنبال حق مالکیت تصاویر نیست. بلکه عکس‌هایی که توسط Stable Diffusion ایجاد می‌شوند به نام کاربری خواهد بود که آن را خلق کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر مشا درباره این تصاویر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید