0

حل چالش متریال به کار رفته در ساخت متاورس و جفت‌های دیجیتالی

حل چالش متریال به کار رفته در ساخت متاورس و جفت‌های دیجیتالی
بازدید 194


فرمت فایل‌ها و استانداردهای بهتر برای نمایش ساختارهای سه بعدی مانند USD و glTF نقش مهمی در پیشرفت متاورس و جفت‌های دیجیتال داشته است؛ اما متریال به کار رفته در جفت‌های دیجیتالی و متاورس با چالش‌هایی رو به رو است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat،  صنعت سه بعدی و طراحان صنعتی در حال بررسی راه‌هایی برای ارتقای متریال به کار گرفته شده در ابزارها هستند. این می‌تواند به سازندگان یا کسب‌وکارها اجازه دهد تا تصویری مجازی از پارچه، اثاثه یا لوازم داخلی، کفش یا رنگ جدید ایجاد کنند و آن را با دقت در ابزارهای مختلف و سه‌بعدی ارائه دهند.

در واقع دو چالش در متریال به کار رفته در جفت‌های دیجیتالی و متاورس وجود دارد.

اول، هر موتور رندر رویکرد متفاوتی برای ایجاد و نمایش ظاهر فیزیکی متریال در شرایط نوری مختلف دارد.

دوم، روش‌های متعددی برای نمایش ویژگی‌های فیزیکی متریال وجود دارد، مانند نحوه تا شدن، پوشاندن، احساس، وزش در باد یا مقاومت در برابر آتش.

فرمت‌های فایل مختلفی برای کمک به تبادل متریال در دنیای مجازی، از جمله U3M، AXF، MDB، MTL، KMP و SBS به وجود آمده‌ است که هر کدام نقاط قوت و ضعفی دارند.

نگاه واقع بینانه

کمپانی‌هایی که دارایی‌های سه بعدی برای بازی‌ها و سرگرمی‌ها ایجاد می‌کنند در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه تکنیک‌های بهتر پردازش متریال مانند رندر فیزیکی (PBR) می‌تواند ظاهر دنیای مجازی را بهبود بخشد.

اکثر مردم با روش ترکیب رنگ‌های اولیه مانند قرمز، زرد و آبی برای ایجاد رنگ‌های دیگر آشنا هستند.

حال متریال با بافت و جنسیت‌های متنوع مانند فلزی بودن و زبری و … یک قدم جلوتر می‌روند. اینجاست که قضیه پیچیده می‌شود.

موتورهای رندر مختلف مقادیر متفاوتی از خواص متریال را در خود جای داده‌اند؛ برخی دارای پنج پارامتر هستند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند ده پارامتر داشته باشند، بنابراین می‌توانند متفاوت عمل کنند.

این صنعت به طور سنتی با محدودیت‌های محاسباتی و حافظه برای رندر متریال مواجه بوده و اکنون، این محدودیت‌ها با کامپیوترها و الگوریتم‌های بهتر از بین رفته‌اند.

احساس واقع گرایانه

شرکت‌هایی که متریال فیزیکی مانند منسوجات، اثاث یا لوازم داخلی و پوشاک تولید می‌کنند، با چالش‌های متریال دیگری نیز روبرو هستند. آن‌ها باید با استفاده از ابزارها و رویکردهای مختلف، احساس فیزیکی اشیا را نیز به تصویر بکشند.

به عنوان مثال، Bru Textiles، یک غول نساجی بلژیکی، چهار سال را صرف توسعه یک جفت دیجیتالی منسوجات بصری و فیزیکی برای سرویس جدید Twinbru خود کرد.

با این حال، این یک فرآیند پیچیده است و تیم Twinbru سال‌ها طول کشید تا روند کار را توسعه داده و ساده‌سازی کند تا ویژگی‌های بصری و فیزیکی را به تصویر کشیده و آنها را به جفت‌های دیجیتال تبدیل کند.

آن‌ها از ترکیبی از اسکنرهای X-Rite و Vizoo برای گرفتن فایل‌های AXF و U3M که جنبه‌های بصری پارچه‌ها را نشان می‌دهند، استفاده کردند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید