0

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی ؛ 10 روش برای کنترل و کاهش دما

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی ؛ 10 روش برای کنترل و کاهش دما
بازدید 18


در این مطلب با راهکارهای ساده و مؤثر برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی آشنا می‌شوید که برای پیشگیری از آسیب رسیدن به سخت‌افزار گوشی هم مفید هستند.

عوامل مختلفی می‌توانند باعث افزایش گوشی شیائومی یا هر گوشی دیگری شوند. از جمله این عوامل می‌توان به وجود بار کاری سنگین روی پردازنده، عدم تهویه مناسب هوا، آسیب دیدن باتری‌ها، مشکلات نرم‌افزاری و قرار داشتن در معرض هوای گرم اشاره کرد.

علت داغ شدن گوشی شیائومی هر چه که باشد، توصیه می‌شود که در اسرع وقت آن را شناسایی و رفع کنید؛ چون گرما و داغ شدن زیاد می‌تواند باعث آسیب رسیدن به گوشی و قطعات سخت‌افزاری آن شود. در این مطلب هم با راهکارهایی مفید و ساده همراه شما هستیم که به حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی کمک می‌کنند. پس اگر شما هم به دنبال پیدا کردن پاسخ این سوالات هستید که چرا گوشی شیائومی داغ می کند و چگونه گوشی شیائومی را خنک کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

بازار گوشی‌های هوشمند روزبروز پیشرفته‌تر می‌شود و با ارائه هر نسخه جدید و آپدیت شده، قدرت پردازشی دستگاه‌ها هم بیشتر می‌شود. این افزایش قدرت پردازشی می‌تواند باعث داغ شدن گوشی شود؛ به ویژه این مشکل در گوشی‌های اندرویدی که گرما را به خوبی تهویه نمی‌کنند، متداول‌تر است.

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

می‌توان گفت که مهم‌ترین علت داغ شدن گوشی شیائومی و خیلی از گوشی‌های اندروید، استفاده از سخت‌افزار جدید بهینه‌سازی نشده، بدون انجام ارزیابی‌های مناسب است. در حال حاضر قدرت پردازنده‌های موبایل به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و رم بعضی از این گوشی‌ها به 8 گیگابایت یا بیشتر هم می‌رسد. این افزایش قدرت می‌تواند در داغ شدن گوشی‌ها هم نقش مهمی داشته باشد.

خوشبختانه یکسری راهکار مفید و نسبتاً ساده برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی وجود دارد که در ادامه مطلب به بررسی آنها می‌پردازیم. اما قبل از آن، بد نیست بدانید که ما برای حل سایر مشکلات گوشی شیائومی از جمله حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی و حل مشکل هنگ گوشی شیائومی مطالب مخصوصی داریم که در رفع مشکلات گوشی‌های شیائومی می‌توانند به شما کمک کنند.

راهکارهای توصیه شده برای رفع مشکل داغ شدن گوشی شیائومی عبارتند از:

1. بستن اپلیکیشن گالری

بسیاری از کاربران شیائومی گزارش داده‌اند که اپلیکیشن گالری این گوشی، پردازش‌های اضافه زیادی انجام می‌دهد که باعث داغ شدن و تخلیه سریع شارژ این گوشی‌ها می‌شود. بستن اجباری این اپلیکیشن از طریق تسک منیجر، به میزان چشمگیری به خنک کردن گوشی شیائومی کمک می‌کند.

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

اگر شما هم این مشکل را دارید، می‌توانید گالری را از قسمت اپلیکیشن‌های پس‌زمینه ببندید تا باعث ایجاد بار سنگین روی پردازنده نشود. برای بستن اپلیکیشن‌های پس‌زمینه، صفحه را از پایین به بالا بکشید تا فهرست اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه را مشاهده کنید. حالا برای بستن اپلیکیشن گالری، آن را به بالا بکشید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل ساعت شیائومی

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

2. به روزرسانی MIUI

گاهی اوقات، یک آپدیت نرم‌افزاری بد هم می‌تواند باعث افزایش دما نسبت به دمای نرمال گوشی شیائومی شود. ممکن است یکسری باگ در آپدیت‌های نرم‌افزاری وجود داشته باشد که باعث نقص عملکرد و داغ شدن گوشی شیائومی شوند. در چنین مواقعی، راه حل داغ شدن گوشی شیائومی به روزرسانی و نصب نسخه بعدی نرم‌افزار است.

ممکن است آپدیت بعدی، شامل راهکارهایی باشد که برای حل رفع مشکلات نسخه قبلی طراحی شده‌اند. بعلاوه، به روزنگه داشتن نرم‌افزار، به افزایش سرعت گوشی شیائومی و عملکرد کلی دستگاه هم کمک می‌کند. برای به روزرسانی گوشی، مراحل زیر را طی کنید:

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

  1. به قسمت Settings رفته و صفحه را اسکرول کنید تا About phone را پیدا کرده و باز کنید.
  2. حالا روی MIUI Version و سپس Download update ضربه زده و آپدیت جدید را نصب کنید.

3. عدم استفاده از گوشی در حین شارژ

برای جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی از کار کردن با گوشی حین شارژ خودداری کنید. همچنین، گوشی را بیش از حد شارژ نکنید چون این کار می‌تواند باعث داغ شدن گوشی شود.

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که خاموش کردن گوشی حین شارژ هم به حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی کمک می‌کند. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، گوشی را در هنگام شارژ شدن آن خاموش کرده و پس از شارژ شدن کامل دستگاه، دوباره آن را روشن کرده و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

کد عیب یابی گوشی شیائومی

4. بستن کارهای پس‌زمینه

وقتی تعداد زیادی کار در پس‌زمینه در حال اجرا باشند، بار زیادی روی پردازنده ایجاد شده و دمای آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، بهتر است برای پیشگیری و رفع داغ شدن گوشی شیائومی تعداد فعالیت‌های پس‌زمینه را به حداقل برسانید. می‌توانید به قسمت تنظیمات رفته و بررسی کنید که چه اپلیکیشن‌هایی انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و برای حفظ شارژ باتری و پیشگیری از داغ شدن دستگاه، آنها را ببندید. مراحل بررسی میزان مصرف اپلیکیشن‌ها عبارتند از:

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

  1. وارد مسیر Settings > Battery & Performance شده و گزینه Batter & performance را انتخاب کنید.
  2. روی گزینه Battery usage stats ضربه بزنید تا آمار مصرف باتری را مشاهده کنید.
  3. در اینجا می‌توانید بررسی کنید که چه اپلیکیشن‌هایی باتری بیشتری مصرف کرده و باعث داغ شدن گوشی می‌شوند.
  4. پس از بررسی آمار باتری و مشخص کردن اپلیکیشن‌های پرمصرف، می‌توانید برای جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی این اپلیکیشن‌ها را ببندید.

کارهای پس‌زمینه، می‌توانند شامل بعضی از قابلیت‌های گوشی هم باشند؛ از جمله حالت مطالعه، جی‌پی‌اس، اینترنت همراه و غیره. برای رفع مشکل داغ شدن گوشی شیائومی می‌توانید این قابلیت‌ها را غیرفعال کنید. مثلاً وقتی از اینترنت همراه استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید یا قابلیت‌های غیرضروری را که به آنها نیازی ندارید، از طریق control center غیرفعال کنید.

5. حذف اپلیکیشن‌های مشکوک

ممکن است علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو یا هر مدل دیگری، وجود اپلیکیشن‌های مشکوک روی گوشی باشد. اگر دمای نرمال گوشی شیائومی در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید زیاد است، ممکن است یک نفخ‌افزار باعث بروز این مشکل شده باشد. همچنین، بدافزارها باتری گوشی را خیلی زودتر از حالت عادی تخلیه می‌کنند.

اگر پس از دانلود یک اپلیکیشن از منبعی تأیید نشده، متوجه بالا رفتن دمای گوشی شدید، بلافاصله آن را حذف کرده و از نصب مجدد اپلیکیشن‌های غیرقابل اطمینان در آینده خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

6. استفاده از گوشی در محیطی سرد

معمولاً وقتی از گوشی در محیط‌های گرم استفاده کنیم، دمای دستگاه به سرعت افزایش پیدا می‌کند. در مقابل، استفاده از گوشی در محیط‌های خنک‌تر، مانع از داغ شدن آن می‌شود. بنابراین، برای رفع داغ شدن گوشی شیائومی، هر زمان که در محیط‌های گرم قرار دارید، زیاد از دستگاه استفاده نکنید. اگر نیاز دارید که در چنین فضایی از گوشی استفاده کنید، هر از گاهی به دستگاه استراحت بدهید.

همچنین، دقت داشته باشید که قرار گرفتن در معرض هوای گرم، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به باتری، نمایشگر و سایر قطعات دستگاه و کاهش طول عمر آن شود. بعلاوه، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای گرم، می‌تواند باعث از بین رفتن بعضی از پیکسل‌های نمایشگر یا بروز مشکلات مختلف دیگر در آن شود.

7. استفاده از فن یا پد خنک کننده

برای خنک کردن گوشی شیائومی اگر از دستگاه برای کارهای سنگینی مثل گیمینگ، ویرایش ویدیو یا پخش زنده استفاده می‌کنید، می‌توانید یک فن یا پد خنک کننده بخرید. این دستگاه‌ها، به انتشار گرما و جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی کمک می‌کنند.

8. برداشتن قاب گوشی

یکی از مهم‌ترین دلایل داغ شدن گوشی‌ها، عدم تهویه مناسب هوا است. وقتی گوشی را با قابی می‌پوشانید که آن را محکم نگه می‌دارد، امکان تخلیه گرمای تولید شده توسط پردازنده وجود نداشته و گوشی بیش از حد داغ می‌شود. در چنین مواقعی، احتمال بروز مشکلات دیگری مثل تخلیه سریع شارژ باتری و افت سرعت دستگاه هم وجود دارد. برداشتن قاب به حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی و سایر مشکلات عملکردی دستگاه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی

قابلیت های مخفی در گوشی های اندرویدی

9. تعویض باتری

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل داغ شدن گوشی، مربوط به باتری دستگاه است. اگر باتری گوشی قدیمی شده یا آسیب دیده باشد، ممکن است شارژ را به خوبی نگه ندارد و باعث داغ شدن گوشی و مشکلات مختلف دیگر شود.

اگر مشکل اصلی باتری باشد، تنها راهکار برای حل مشکل گوشی شیائومی تعویض باتری است که توصیه می‌شود توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شود.

10. بررسی احتمال وجود آسیب سخت‌افزاری

اگر راهکارهای قبلی برای پیدا کردن پاسخ این سوال که چرا گوشی شیائومی داغ می کند مؤثر نبودند، توصیه می‌شود که سخت‌افزار گوشی را بررسی کنید. گاهی اوقات، داغ شدن گوشی نشان دهنده وجود یک مشکل جدی‌تر مثل مشکلات سخت‌افزاری است.

در صورت امتحان کردن راهکارهای قبلی و حل نشدن مشکل داغ شدن گوشی، بهتر است از یک تعمیر کار حرفه‌ای بخواهید گوشی را بررسی و تعمیر کند.

جمع‌بندی

گاهی اوقات گوشی‌ها حتی در صورت استفاده‌های معمولی هم دچار مشکل داغ شدن می‌شوند. با وجود اینکه داغ شدن گوشی در بعضی موارد امری طبیعی است، اما ممکن است نشان دهنده یک مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری بوده یا در بلند مدت به گوشی آسیب برساند. در واقع، داغ شدن گوشی می‌تواند باعث افت کیفیت باتری، افت سرعت گوشی و مشکلات مختلف دیگر شود. امیدواریم که این مطلب به شما برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

چرا گوشی شیائومی داغ میکنه ؟

به گفته شیائومی، در گوشی‌های این شرکت از سیستم‌های پردازش تصویر قوی استفاده شده و پردازنده هم باید هنگام ضبط تصویر یا عکاسی محاسبات زیادی انجام دهد. به همین دلیل، مصرف انرژی گوشی و دمای آن افزایش پیدا می‌کند.

چگونه گوشی شیائومی را خنک کنیم ؟

کارهایی مثل بستن اپلیکیشن گالری، به روزرسانی MIUI، عدم استفاده از گوشی حین شارژ، بستن کارهای پس‌زمینه، برداشتن قاب گوشی و غیره به حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی کمک می‌کنند.

آیا شیائومی 13 سیستم خنک کننده دارد؟

بله این دستگاه مجهز به یک سیستم خنک کننده VC بزرگ 4642mm² است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید