0

جنگو چیست ؟ مزایا و معایب استفاده از جنگو / 2021

جنگو چیست؟
بازدید 250


پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است و در سال ۲۰۱۷ دومین زبان پر کاربرد در پروژه های Github بود. بنابراین اگر به زبان برنامه نویسی پایتون علاقه مند هستید ، احتمالاً در مورد چارچوب وب قدرتمند پایتون ، Django چیزی شنیده اید. محبوبیت روزافزون چارچوب های وب ، یادگیری و انتخاب بین آنها را تا حدی دشوار کرده است. امروز در این پست ، نگاهی دقیق تر به جنگو خواهیم انداخت تا با این فناوری شگفت انگیز شروع قدرتمندی داشته باشیم.

جنگو چیست ؟ Django یک فریمورک MTV برای ساخت برنامه های وب است. جنگو به توسعه دهندگان وب کمک می کند تا کدی تمیز ، کارآمد و قدرتمند بنویسند. جنگو علاوه بر اینکه در لیست محبوب ترین فریمورکE های وب جهان قرار دارد ، یکی از پرکاربردترین فناوری ها برای توسعه وب است. این فریمورک توسط اینستاگرام ، یوتیوب ، گوگل و حتی ناسا برای توسعه وب سایت خود استفاده شده است.

مطالب مرتبط

ساختار جنگو چیست؟

جنگو از معماری سه لایه MVT استفاده می کند که مخفف Model -View – Template است. این معماری نسخه اصلاح شده MVC برای فریمورک Django است و شباهت زیادی به آن دارد. هنگامی که سرور Django درخواستی را دریافت می کند ، روتر آن درخواست را به نمای مناسب هدایت می کند. سپس لایه view داده ها را از لایه model دریافت کرده و با استفاده از روش ها و توابع نوشته شده در آن ، لایه template را پر کرده و برای کاربر ارسال می کند.

ساختار جنگو

در فریمورک Django ، با استفاده از مدل ORM قدرتمند و بسیار مفید ، انجام عملیات مختلف با پایگاه داده بسیار ساده شده و روند توسعه تسریع می شود. ORM مخفف Object-Relational-Mapping است و بدون آن ، توسعه دهنده باید همه جداول را خودش ایجاد کند و برای انجام هر عملیاتی با دیتابیس داده ، باید کوئری مربوطه را خودش بنویسد ، که در پروژه های بزرگ گاهی اوقات می تواند بسیار پیچیده و خسته کننده باشد.

ORM به شما این امکان را می دهد تا تمام دستورالعمل های دیتابیس را با دستورات ساده Python و همچنین روش های داخلی برای اجرای عملیات crud با دیتابیس اجرا کنید. در واقع ، برنامه نویس نیازی به تسلط بر همه روشهای پیچیده SQL با هم ندارد.

برخلاف چارچوب های دیگر ، همه مدل ها در پرونده ای به نام models.py قرار دارند و این می تواند در روند توسعه پروژه های بزرگ بسیار مفید و کارآمد باشد. جنگو از بسیاری از پایگاه های اطلاعاتی پشتیبانی می کند. SQLite برای توسعه و آزمایش عالی است زیرا Django هنگام نصب به طور پیش فرض نصب می شود و به برنامه خاصی نیاز ندارد. برای تولید می توانید از MYSQL و PostgreSQL استفاده کنید و اگر می خواهید از NoSQL استفاده کنید ، می توانید از MongoDB با Django استفاده کنید.

مدل‌ها (Models) در Django

  • پکیج اهراز هویت (Authentication)
  • پنل ادمین پیشفرض و بسیار ماژولار
  • پکیج Sessions برای مدیریت Session ها
  • مدیریت پیام‌های موقت یا پیام‌های Session-based با استفاده از پکیج Messages
  • تولید Google sitemap XML یا استفاده از پکیج Sitemaps
  • بر پایه پایتون
  • یادگیری ساده و تسریع روند کدنویسی و توسعه پروژه

View در جنگو یک لایه تجاری از معماری سه لایه MVT است. این لایه شامل توابع و روش هایی است که درخواست کاربر را دریافت و پردازش می کند و یک نتیجه معتبر برای کاربر ارسال می کند. این لایه داده را از مدل دریافت می کند و به هر یک از template ها امکان دسترسی به داده های خاص را می دهد.

لایه template مشابه لایه View در معماری MVC است و هدف آن نمایش و اطلاع رسانی به کاربر است و در واقع شکل ظاهری برنامه است (Display Logic). اگر با الگو برداری به زبانها و چارچوبهای دیگر از جمله لاراول آشنایی دارید ، در جنگو تقریباً یکسان است. شما از یک نحو HTML مانند استفاده می کنید که بعداً به HTML وارد شده و شامل تمام داده های مربوطه است. البته ، قالب های غیر HTML نیز وجود دارد ، به عنوان مثال ، شما می توانید از اسناد XML یا JSON و. اگر می خواهید فایل کنید.

برای یادگیری Django ابتدا باید با پایتون آشنا بشید و تسلط کافی را داشته باشید. پس از پایتون باید به پایه و اساس طراحی وب که HTML/CSS/JS است مسلط شوید و سپس سراغ یادگیری فریمورک فوق العاده و بسیار قدرتمند Django را بگیرید. برای یادگیری صفر تا صد پایتون میتوانید از دوره جامع آموزش python (کامل) استفاده کنید. میتوانید پایه و اساس طراحی وب را با دوره‌های پرطرفدار و رایگان HTML، CSS، CSS3 و جاوااسکریپت در سایت کدفرند یادبگیرید. پس از یادگیری و تسلط یافتن به پیش نیازهای Django، میتوانید با دوره جامع و پروژه محور آموزش جنگو در کدفرند به این فریمورک کاملا مسلط شوید.

Click to rate this post!

[Total: ۰ Average: ۰]

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید