0

جلوگیری از نمایش دقیق محل لوکیشن شما در اینستاگرام

جلوگیری از نمایش دقیق محل لوکیشن شما در اینستاگرام
بازدید 151


بسیاری از کاربران اینستاگرام فکر می‌کنند این برنامه می تواند مکان دقیق آن‌ها را داشته باشد و با دیگران به اشتراک بگذارد. این در صورتی است که کاربر می‌تواند مجوز دسترسی به آدرس دقیق 🗺️ را غیرفعال کند و تنها امکان دسترسی به مکان تقریبی را به برنامه بدهد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه جلوگیری از نمایش دقیق محل لوکیشن شما در اینستاگرام را آموزش می دهیم.

چگونه محل زندگیمان را در اینستاگرام مخفی کنیم؟

?How to Hide Your Location on Instagram

مدتی است که امکان غیرفعال کردن Precise Location یا مکان دقیق در آیفون فراهم شده است. در ابتدا Precise Location تنها آدرسی بود که گوشی آیفون به آن دسترسی داشت اما پس از مدتی برای امنیت کاربران فعال کردن این قابلیت اختیاری شد. در واقع، کاربران آیفون می‌توانند آن را غیرفعال کنند و صرفا به امکان ارسال مکان تقریبی خود مجوز بدهند. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه تنظیمات لوکیشن در اینستاگرام را آموزش می دهیم.

جلوگیری از تشخیص مکان در اینستاگرام آیفون

وقتی برنامه ای را در آیفون نصب می کنید، از شما خواسته می شود تا مجوز دسترسی به مکان را به آن بدهید. در این زمان شما می توانید گزینه Precise یا آدرس دقیق را غیرفعال کنید. همچنین می توانید تنها یک بار و در زمان استفاده از برنامه اجازه دسترسی به لوکیشن را بدهید. در این حالت هر زمان وارد برنامه شوید، درخواست مجوز دسترسی به لوکیشن فعال می شود و شما می توانید گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید.

جلوگیری از تشخیص مکان در اینستاگرام

از آنجایی که دسترسی به مکان دقیق تنها گزینه در iOS 14 است، به صورت پیشفرض برای اکثر برنامه ها فعال است. اگر iOS 14 دارید، می توانید آن را غیرفعال کنید.

جلوگیری از تشخیص مکان در اینستاگرام

با این حال اگر هم این گزینه فعال باشد، آدرس دقیق شما برای دیگران ارسال نمی شود. مگر این که خودتان آن را در پست یا استوری و… تگ کنید.

این که اینستا چه مکانی را در تگ لوکیشن پست و… نشان می دهد به آن چه خودتان تگ کرده اید، بستگی دارد نه فعال بودن Precise Location. حتی اگر این گزینه هم فعال باشد، جایی نشان داده می شود که خودتان آن را انتخاب کردید. برای غیر فعال کردن لوکیشن دقیق اینستاگرام در آیفون به Settings > Instagram > Location > Precise Location بروید. Precise Location را غیرفعال کنید.

نحوه حذف لوکیشن از اینستاگرام آیفون

برای انجام این کار به تنظیمات گوشی بروید. روی Privacy بزنید.

جلوگیری از تشخیص مکان در اینستاگرام

سپس روی Location Services بزنید.

 جلوگیری از تشخیص مکان در اینستاگرام

حال علامت جلوی آن را خاموش کنید و روی Turn Off بزنید.

جلوگیری از نمایش دقیق محل لوکیشن

با این روش دسترسی به مکان در همه برنامه ها غیرفعال می شود. بنابراین برای استفاده از برنامه هایی مثل Maps باید دوباره آن را فعال کنید.

نحوه حذف لوکیشن از اینستاگرام اندروید

برای انجام این کار وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس روی App management > App list بز نید.

در فهرست روی Instagram بزنید. سپس روی Permissions بزنید.

حذف لوکیشن از اینستاگرام اندروید

اگر برای Location گزینه Allowed نوشته شده است، روی آن بزنید. سپس روی Deny بزنید.

حذف لوکیشن از اینستاگرام اندروید

حذف لوکیشن از پست اینستاگرام اندروید و آیفون

با انجام این کار باز هم لوکیشن هایی که قبلا در پست ها قرار داده اید، وجود خواهند داشت. پس باید آن ها را هم حذف کنید. روی پست موردنظر بزنید. سپس ر وی منوی سه نقطه ای بالا و سمت راست آن بزنید. حال روی Edit بزنید. سپس روی نام لوکیشن که در زیر نام کاربری قرار دارد، بزنید. حال روی علامت ضربدر بزنید تا حذف شود.

حذف لوکیشن از اینستاگرام اندروید

در اندروید به جا ضربدر باید روی Remove Location بزنید.

جلوگیری از نمایش دقیق محل لوکیشن

حال که نحوه جلوگیری از نمایش دقیق محل لوکیشن اینستاگرام را یاد گرفتید، برای یادگیری قرار دادن لوکیشن در بیوی اینستا، مطلب آموزش ۲ روش ثبت و گذاشتن آدرس یا لوکیشن در بیو اینستاگرام را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال روش های غیر فعال کردن لوکیشن دقیق اینستاگرام در اندروید و آیفون را آموزش دادیم. آیا موفق به غیر فعال کردن این قابلیت شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.



۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید