0

جزئیات طرح مزایده خودروهای دپو شده اعلام شد

جزئیات طرح مزایده خودروهای دپو شده اعلام شد
بازدید 206


قرار است در طرح مزایده خودروهای دپو شده ، تعداد 1062 خودروی وارداتی که به علت مسائل قضایی در کمرگ مانده‌اند به فروش برسند.

به گفته عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان تملیکی، خودروهای وارداتی که از اواخر سال 1396 به دلیل عدم موفقت در ثبت سفارش نتوانستند از گمرک ترخیص شوند از انبارهای سازمان جمع آوری شده و به فروش اموال تملیکی انتقال یافتند و وقت آن رسیده که این خودروهای رسوبی وارداتی از طریق مزایده به فروش برسند.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: تغییر آیین نامه واردات خودرو برای سال 1402 ؛ وعده وزارت صمت

جزئیات طرح مزایده خودروهای دپو شده

پرونده این خودروها دپو شده که تعداد آنها به 1062 عدد می‌رسد در دادگاه انقلاب تشکیل شده است. این خودروها که در انبارهای تملیکی دپو شده‌اند شامل 62 دستگاه لکسوس، 459 دستگاه هیوندای، 154 دستگاه تویوتا، 43 دستگاه پورشه، 182 دستگاه کیا، 152 دستگاه بی ام و، 8 دستگاه بنز و یک دستگاه ولوو می‌شوند.

جزئیات طرح مزایده خودروهای دپو شده اعلام شد

اوایل شهریور ماه خاندوزی، وزیر اقتصاد دستور تعیین تکلیف این خودروهای دپو شده را به سازمان تملیکی داد و خواست که هرچه سریع‌تر فرآیند مزایده را ترتیب داده و تا آخر مهر ماه اجرایی کند.

اجتهادی درباره طرح مزایده خودروهای دپو شده گفته که این فرآیند به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و متقاضیان باید از قبل در سامانه ستادیران ثبت‌نام و برای گواهی امضای الکترونیکی اقدام کنند. متقاضان می توانند پس از ثبت نام نوع خودرویی که مدنظرشان است را انتخاب نمایند. مشخصات فنی، شهر و بندری که خودروها در آنجا انبار شده‌اند روز چهارشنبه 6 مهر ماه 1401 روی سایت قرار می‌گیرد. اجتهادی گفت:

تاریخ بازدید از خودروها هفتم تا ۱۲ مهر بوده و افراد بعد از بازدید باید پیشنهاد خود را ارائه کرده و همزمان با آن ۱۵ درصد قیمت خودرو را به عنوان ضمانت سپرده‌گذاری کنند. متقاضیان باید حتما توجه داشته باشند که سپرده مخصوص مزایده فوق‌العاده ۵۶۵ ثبت سفارش است.

گفتنی است که تمامی این خودروها زیر 2500 سی‌سی هستند و هیچ محدودیتی برای شرکت در مزایده چند خودرو وجود ندارد. تاریخ اعلام برندگان این مزایده 16 مهر خواهد بود و افرادی که از خرید خود پشیمان شده باشند می‌توانند تا ساعت 14 سیزدهم مهرماه نسبت به انصراف خود از خرید از طریق سایت ستادیران اقدام کنند. معاون وزیر اقتصاد درباره طرح مزایده خودروها دپو شده گفت:

برندگان تا سه روز بعد از مزایده فرصت دارند برای تسویه مراجعه کرده و خودرو را تحویل بگیرند.

توجه داشته باشید مالکین این خودروها چندین نفر هستند که اتهام آنها جعل ثبت سفارش بوده که به نوعی قاچاق محسوب می‌شود. افرادی که موفق به خرید آنها می‌شوند می‌توانند پس از برنده شدن در مزایده، خودروی خود را شماره‌گذاری ملی کنند.

از آنجایی که در این مزایده چندین ماشین سنگین راهسازی نیز وجود دارد، در صورت به فروش نرسیدن برخی از خوردوها، مزایده تکرار خواهد شد و این بار مالکان خودروها نیز مجاز به شرکت در آن خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح مزایده خودروهای دپو شده چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید