0

جریمه 9.7 میلیون دلاری سامسونگ به خاطر تبلیغات گمراه کننده گلکسی

جریمه 9.7 میلیون دلاری سامسونگ به خاطر تبلیغات گمراه کننده گلکسی
بازدید 249


سامسونگ برای رفع و رجوع شکایتی که از این کمپانی شده بود، پذیرفت که جریمه 9.7 میلیون دلاری برای تبلیغات گمراه کننده گلکسی را پرداخت کند.

مستر بلیط

در سال 2019 از کمپانی سامسونگ شکایتی انجام شد. در این شکایت مدعی شدند که کمپانی سامسونگ گوشی‌های گلکسی خود را ضد آب معرفی کرده است، در حالی که اصلا ضدآب نیست! حالا پس از مدت‌ها، سران این شرکت کره‌ای تصمیم گرفتند تا برای رفع و رجوع این پرونده قضایی، به پرداخت جریمه 9.7 میلیون دلاری برای تبلیغات گمراه کننده گلکسی تن دهند.

بیشتر بخوانید: حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ

جریمه 9.7 میلیون دلاری برای تبلیغات گمراه کننده گلکسی آیا کافیست؟

طبق گزارشی که در وبسایت SamMobile منتشر شد، آقای مایکل مورفی، قاضی فدرال ایالات متحده، از توافق بین سامسونگ و کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) خبر داد. به نظر می‌رسد این پرونده که طولانی مدت در حال بررسی از سوی مقامات قضایی است، بالاخره به نتیجه خواهد رسید.

جریمه 9.7 میلیون دلاری برای تبلیغات گمراه کننده گلکسی آیا کافیست؟

پپیش از این ACCC مدعی شده بود که سامسونگ از فوریه 2016 تاکنون، در بیش از 300 اطلاعیه خود، به گمراه کردن مشتریان با ادعاهای گمراه‌کننده‌ در مورد گوشی‌های خود پرداخته و آن‌ها را فریب داده است. از طرفی  وکیل سامسونگ؛ نیکلاس دی یانگ در حاشیه‌ی دادگاه اخیر تایید کرد که تا به امروز تعداد کل اطلاعیه‌هایی که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند و کاربرانی که با توجه به این تبلیغات خرید کرده‌اند، به 684 عدد می‌رسد.

این اطلاعیه‌ها عبارت هستند از تبلیغات آنلاین، تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهایی که توسط این کمپانی منتشر شده است. در این تبلیغات نشان داده شده است که با این گوشی‌ها قابلیت مقاومت در برابر آب را دارند و کاربران می‌توانند از این گوشی‌ها در استخر و سواحل بدون نگرانی استفاده کنند. اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که علی‌رغم این تبلیغات، گوشی‌ها در برابر آب استخر یا آب شور مقاومتی ندارند و اصلا ضد آب نیستند.

علاوه بر این مشکلات، گفته می‌شود که در طی این شرایط، زمانی که کاربران تصمیم بگیرند که گوشی خود را شارژ کنند و همچنان در پورت آن آب وجود داشته باشد، ارور و هشداری برای آن‌ها به نمایش در می‌آِید که در آن توصیه شده است از شارژ کردن گوشی خود بپرهیزند. طبق اعلام دادگاه، کمپانی سامسونگ در صدد رفع این مشکل در مدل‌های بعدی گلکسی با تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برآمد و توانست آن را حل کند.

سامسونگ تصمیم گرفت با حل‌ و‌ فصل کردن این پرونده، موافقت کند. این کمپانی قبول کرد که 9 آگهی تبلیغاتی برای هفت دستگاه که بین سال‌های 2016 تا 2018 منتشر شده‌اند، گمراه‌کننده بوده است. البته جالب است بدانید که کمپانی سامسونگ در طی این مدت فقط در کشور استرالیا توانست 3 میلیون مدل گوشی گلکسی به فروش برساند.

گوشی‌های هوشمند گلکسی S7 و S7 Edge، نسخه استاندارد و پلاس S8، نوت 8، A7 و A5 از جمله‌ دستگاه‌هایی هستند که تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرند. علاوه بر این سخنگوی سامسونگ اعلام کرد که دستگاه‌ها را پیش از فروش با آب دریا و استخر نیز به طور گسترده‌ای آزمایش کرده‌ است، اما این پرونده را می‌پذیرد و جریمه 9.7 میلیون دلاری برای تبلیغات گمراه کننده گلکسی را پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین گوشی های سامسونگ 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید