0

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران ؛ تداوم سقوط سرعت و کیفیت!

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران ؛ تداوم سقوط سرعت و کیفیت!
بازدید 122

[ad_1]

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران منتشر شد. به رسم هر ماهه، موشکافی SpeedTest از سرعت اینترنت در جهان نشان می‌دهد که اینترنت در ایران وضعیت مساعدی ندارد.

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران نشان از افت دوباره سرعت و کیفیت دارد. وب‌سایت مشهور SpeedTest که در زمینه سنجش کیفیت و سرعت اینترنت در سراسر جهان فعالیت دارد، گزارش ماه مه خود را نیز منتشر کرده است. در این گزارش به‌وضوح دیده می‌شود که اینترنت ایران هم در بخش سرعت و هم کیفیت بازهم سقوط کرده است.این گزارش جدید مربوط‌به ماه مه 2023 می‌شود و در دو بخش اینترنت موبایل و ثابت منتشر شده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: طوفان‌های خورشیدی شدید شاید به آخرالزمان اینترنتی منجر شوند!

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران منتشر شد

SpeedTest ماهانه گزارشی را درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا در جدیدترین گزارش آن برای ماه مه 2023، سرعت اینترنت موبایل در ایران کاهش و سرعت اینترنت ثابت افزایش را تجربه کرده است.

در گزارش SpeedTest برای مه 2023، میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان برخلاف ماه‌های گذشته، کاهش یافته است. سرعت اینترنت موبایل از 42.38 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 42.30 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته. سرعت اینترنت ثابت هم از 80.05 مگابیت بر ثانیه به 79.28 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران منتشر شد

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران

در ماه مه، سرعت اینترنت ثابت در ایران افزایش را تجربه کرده و سرعت اینترنت موبایل هم کاهش یافته است. بااین‌حال شاهد کاهش رتبه کشورمان در هر دو بخش هستیم.

طبق گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در ایران از 36.01 مگابیت بر ثانیه ماه آوریل، به 35.68 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. این تغییر باعث کاهش دو‌رتبه‌ای جایگاه کشورمان در فهرست اسپیدتست شده و حالا در رتبه 64ام قرار داریم.

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران منتشر شد

در بخش اینترنت ثابت با کمی افزایش سرعت روبه‌رو هستیم. درحالی‌که در گزارش قبلی سرعت اینترنت ثابت در کشورمان برابر 11.97 مگابیت بر ثانیه عنوان شده بود، در گزارش جدید این سرعت به 12.60 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. این افزایش سرعت البته باعث بهبود رتبه کشورمان در فهرست نشده و با کاهش یک پله‌ای رتبه روبه‌رو هستیم. حالا در رتبه 146ام لیست اسپیدتست قرار گرفته‌ایم.

در سطح جهان، همچنان سنگاپور بالاترین سرعت را در بخش اینترنت ثابت در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد و این سرعت برابر 241.35 مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم شیلی به‌چشم می‌خورد. این کشور سرعت 223.21 مگابیت بر ثانیه را به شهروندانش ارائه می‌کند. در رتبه‌های بعدی امارات متحده عربی و چین قرار گرفته‌اند.

جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران منتشر شد

در بخش اینترنت موبایل جای رتبه اول و دوم جابه‌جا شده است و حالا امارات متحده عربی با سرعت 181.79 مگابیت بر ثانیه در رتبه اول به‌چشم می‌خورد. در رتبه دوم هم قطر با سرعت 164.86 مگابیت بر ثانیه خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ جدیدترین گزارش اسپیدتست از اینترنت ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید