0

جایزه بنجامین فرانکلین 2023 به یک دانشمند ایرانی رسید

جایزه بنجامین فرانکلین 2023 به یک دانشمند ایرانی رسید
بازدید 82

[ad_1]

پروفسور نادر انقطاع به عنوان یک دانشمند ایرانی ـ آمریکایی طی مراسمی در موسسه فرانکلین در فیلادلفیا آمریکا موفق به کسب جایزه بنجامین فرانکلین 2023 شد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از ایرنا،‌ پرفسور «نادر انقطاع» جایزه بنجامین فرانکلین 2023 را به عنوان دانشمندی ایرانی- آمریکایی فعال در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا در رشته مهندسی برق و سیستم‌ها به‌دست آورده است. وی درواقع بنیان‌گذار حوزه متاترونیک نوری بوده که رشته‌ای در زمینه ادغام نانوالکترونیک و نانوفوتونیک به حساب می‌آید.

کریپتال گلوبال

از برندگان این جایزه جمعه شب و طی رویدادی در موسسه فرانکلین در فیلادلفیا آمریکا تجلیل شد. پرفسور انقطاع نیز یکی از 9 نفری بود که در سال جاری به علت دستاوردهای فوق‌العاده‌ خود در رهبری علمی، مهندسی و تجاری جایزه بنجامین فرانکلین را دریافت کرده است.

مدال بنجامین فرانکلین یکی از قدیمی‌ترین جوایز علمی در مبحث علم و مهندسی بوده که از سال 1824 از سوی موسسه فرانکلین در آمریکا اعطا می‌شود.

در مورد پروفسور انقطاع لازم به ذکر است که وی متولد 16 مهر 1334 در تهران و از پیشتازان حوزه نانوفناوری در جهان محسوب می‌شود. دکتر انقطاع مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران دریافت داشته است. وی مدرک دکترای خود را نیز از موسسه فناوری کالیفرنیا دریافت کرد.

تا به امروز وی موفق به دریافت جوایزی مانند مدال طلای انجمن بین‌المللی اپتیک و فوتونیک، مدال موسسه اسحاق نیوتن، مدال جزیره الیس، جایزه مکس‌ بورن و بسیاری جوایز دیگر شده است.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت از حمله هکرهای ایرانی به زیرساخت‌های آمریکا خبر داد

کسب جایزه بنجامین فرانکلین 2023 توسط یک دانشمند ایرانی

لازم به ذکر است که پروفسور انقطاع حوزه نانو مدارهای نوری را پایه‌گذاری کرده که نانوالکترونیک و نانوفوتونیک در آن با یکدیگر ادغام شده‌اند. همچنین این دانشمند به شکل‌گیری و توسعه حوزه اپتیک نزدیک به صفر و مواد اپسیلون نزدیک به صفر(ENZ) با گذردهی الکتریکی نزدیک به صفر شناخته می‌شود.

جایزه بنجامین فرانکلین 2023

این پرفسور ایرانی – آمریکایی به علت نوآوری‌های متحول‌کننده خود در مهندسی مواد جدید که با امواج الکترومغناطیسی با روش‌های بی‌سابقه‌ای در ارتباط هستند و از کاربردهای گسترده‌ای در محاسبات فوق‌ سریع و فناوری‌های ارتباطی برخوردارند موفق به دریافت مدال بنجامین فرانکلین 2023 شد.

جایزه بنجامین فرانکلین 2023

پرفسور انقطاع در زمان اعلام برندگان طی سخنانی بیان داشت: «به عنوان یک دانشمند و یک اهل فیلادلفیا، از کسب مدال فرانکلین بسیار مفتخر هستم. دریافت جایزه‌ای که برندگان پیشین آن برخی از قهرمانان علمی من مانند آلبرت اینشتین، نیکولا تسلا، الکساندر گراهام بل و ماکس پلانک بوده‌اند، بالاترین افتخار است. من از مؤسسه فرانکلین برای اعطای این جایزه بسیار سپاسگزارم.»

این پروفسور به‌وسیله فعالیت‌های خود مرزهای جدیدی را تجربه کرده که به عنوان نمونه می‌توان به محاسبات نوری در مقیاس نانو و کنترل پراکندگی جهت پوشش و شفافیت اشاره داشت. فعالیت‌های وی نتایج گسترده‌ای در شاخه‌های مختلف مهندسی برق، علم مواد، اپتیک، امواج مایکروویو و الکترودینامیک کوانتومی درپی داشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کسب جایزه بنجامین فرانکلین 2023 توسط یک دانشمند ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید