0

جاویدنیا: پس از راه‌اندازی VPN قانونی، مقابله با VPNهای غیرقانونی تشدید می‌شود!

جاویدنیا: پس از راه‌اندازی VPN قانونی، مقابله با VPNهای غیرقانونی تشدید می‌شود!
بازدید 188

[ad_1]

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خبرگزاری ایرنا اعلام کرده است که طراحی فنی VPN قانونی بر عهده وزارت ارتباطات است و هنوز وضعیت نامشخصی دارد، اما پیش‌نویس مسائل قانونی اعطای این VPNها در قوه قضاییه طراحی شده و بخش عمده آن در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ( کارگروه فیلترینگ ) به تصویب رسیده است.

او همچنین تاکید می‌کند که تمامی VPN های موجود در بازار ایران غیرقانونی هستند و در زمان آغاز به کار رسمی VPN قانونی، مقابله با آن‌ها به صورت جدی‌ تری دنبال خواهد شد.

«جواد جاویدنیا» در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته که ساز و کار اپراتور رسمی VPN که قرار است به زودی توسط وزارت ارتباطات معرفی شود و مراحل فنی و شیوه قیمت ‌گذاری آن به دادستانی مربوط نیست. او تاکید کرده آنها مسائل قانونی کار را پیش برده‌اند و منتظر اقدامات وزارت ارتباطات هستند.

اما چه کسانی VPN قانونی را دریافت خواهند کرد؟ جاویدنیا اعلام کرده که رسته‌های شغلی خاص، تشکیلات قضایی و امنیتی، دانشجویان، اساتید دانشگاه، پزشکان و خبرنگاران و افرادی که بنا به اقتضائات شغلی و تحصیلی نیازمند دسترسی به سایت‌های فیلتر شده هستند جزو افرادی هستند که این VPNها را دریافت خواهند کرد: «هر یک از این افراد نیز از مراجع رسمی خود باید مجوز بگیرند، مثلا خبرنگاران از وزارت ارشاد.»

پ. ن.۱: یاد فیلم دل شکسته افتادم. سکانسی که خسرو شکیبایی گفت: خودشون، خودشون رو می گیرند؟ خودشون، خودشون رو آزاد می کنند!

پ.ن.۲: تلاش برای فیلترینگ و سانسور و محدود کردن دسترسی مردم به جریان آزاد اطلاعات ۲۰ سال است که جواب نداده و باز هم جواب نخواهد داد. هر فیلترشکنی را ببندید ۱۰ فیلترشکن دیگر بوجود خواهد آمد.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید