0

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
بازدید 41


جزیره زیبای کیش به‌ عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ ترین جزیره‌های ایران در بین گردشگران شناخته شده است و همچون الماسی در خلیج‌ فارس می‌درخشد. این جزیره زیبا جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که در تمام فصل‌های سال مسافران می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند. هر یک از جاهای دیدنی کیش دارای ویژگی‌های خاص مربوط به خود هستند و به گونه‌ای نظر گردشگران را جلب می‌نمایند.

افرادی که به جزیره کیش سفر کنند، می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شماری بازدید به عمل آورند و در کنار همراهان‌شان سفری به‌ یادماندنی و پرهیجان داشته باشند. علاوه‌بر بازدید جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی، می‌توان تفریحات آبی و ورزشی متنوعی همچون چتربازی، شاتل سواری، غواصی، قایق‌ سواری، ماهیگیری و سافاری را نیز در آن جا انجام داد.

مستر بلیط

از این‌ رو اگر شما هم قصد دارید در تعطیلات، برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به جزیره رویایی کیش سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید تا اطلاعات مفیدی درباره زیباترین و معروف ترین جاذبه‌های جزیره در اختیارتان قرار دهیم.

سفر گروهی یا خانوادگی با اتوبوس می‌تواند لذت گردشگری را دوچندان کند. وب‌سایت بازارگاه با ارائه خدماتی همچون سواری دربستی یا اتوبوس دربستی می‌تواند این فرصت را در اختیار شما قرار دهد. علاوه‌براین می‌توانید از برنامه سفر شرکت‌های مسافربری مطلع شوید، بلیط اتوبوس شیراز تهران و یا هر شهر مبدا به هر شهر مقصدی را تهیه کنید و از امکانات رده‌بالای شرکت‌های مسافربری بهره‌مند شوید.

مهم ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی کیش

جزیره کیش سرشار از آرامش است و گردشگرانی که به آن‌ جا سفر کنند، می‌توانند از تماشای منظره‌ طلوع و غروب خورشید، دوچرخه‌ سواری، رصد ستارگان، پیاده‌روی در ساحل زیبا، طبیعت بکر و سواحل جذاب لذت ببرند. جاهای دیدنی کیش نیز در کنار این موارد موجب شده‌اند افراد بیشتری برای گردش به آن‌ جا سفر کنند. به‌ همین‌ علت ما در ادامه فهرستی جامع از مکان‌های دیدنی جزیره کیش آماده کرده‌ایم تا بتوانید مقصد خود را خیلی راحت‌تر انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
پارک برفی

پارک برفی

پارک برفی یک مجموعه برفی بسیار جذاب در جزیره کیش است که گردشگران و توریستان می‌توانند در آن‌ جا تفریحات برفی هیجان‌ انگیزی را انجام دهند‌. این پارک در شمال شرقی جزیره جای گرفته‌ است و می‌توانید به‌ راحتی در بلوار موج رو به روی هتل ویدا آن را پیدا کنید.

پارک برفی پنگوئن کیش از 7 قسمت هیجان‌ انگیز تشکیل‌ شده و گردشگرانی که به این مجموعه بروند، می‌توانند لحظات شادی را در کنار عزیزان‌شان تجربه کنند. یکی از مفرح‌ ترین قسمت‌های این پارک، پینگوفان است که در آن تفریحاتی همچون تیوپ سواری، برف‌ بازی، اسنوبرد، سورتمه‌ سواری و اسکی انجام می‌شود.

پارک برفی پنگوئن کیش حدود 19 هزار متر مساحت دارد و برف‌های آن نیز به صورت طبیعی نیستند. درواقع مسئولین این مجموعه با ایجاد برف مصنوعی که دمایی حدود -6 درجه دارد، سعی کرده‌اند یک تجربه برف‌ بازی هیجان‌ انگیز و بی‌همتا را برای گردشگران فراهم نمایند.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
دره پرتغالی‌ها

دره پرتغالی‌ها

حال که به معرفی مهم ترین جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس پرداختیم، بهتر است با دره پرتغالی‌ها نیز آشنا شوید. بهتر است بدانید در زمان‌های بسیار دور، پرتغالی‌ها در این مکان سکونت داشته‌اند و به‌ همین‌ علت نیز آن را دره پرتغالی‌ها می‌نامند. در این دره آب‌های سطحی از بخش جزیره کیش سرازیر می‌شوند و همین امر موجب شده منطقه‌ای زیبا و بسیار سرسبز پدید آید.

در دره پرتغالی‌ها می‌توانید از درخت کهنسال انجیر معابد و مجموعه درخت سبز نیز دیدن نمایید. مجموعه جذاب درخت سبز با فضایی خاص و امکاناتی عالی همچون سرویس بهداشتی، آلاچیق، بوفه، رستوران و امکانات تفریحی پرهیجان، فرصتی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه فراهم کرده است.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
پارک دلفین‌ها

پارک دلفین‌ها

یکی دیگر از عالی ترین جاهای دیدنی کیش که‌ دارای بخش‌های جذاب زیادی است، پارک دلفین‌ها نام دارد. این پارک محبوب حدود 100 هکتار مساحت دارد و می‌توانید آن را در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش پیدا کنید. پارک دلفین به‌ عنوان اولین دلفیناریوم ایران شناخته‌ شده است و در آن باغ پرندگان و همچنین فضای سبز دیدنی نیز وجود دارد.

در این پارک می‌توان از گونه‌های مختلف پستانداران دریایی مانند شیر دریایی شمالی، دلفین، شیر دریایی جنوبی، گراز دریایی، گربه دریایی شمالی و پنگوئن هم دیدن نمایید و از هنرنمایی‌شان لذت ببرید.

در باغ پرندگان این مجموعه بیش‌ از 57 گونه پرنده کمیاب مانند طوطی ماکائو، پلیکان، شتر مرغ و انواع لک‌ لک وجود دارد. با رفتن به داخل محوطه پارک نیز می‌توانید از تمساح پوزه کوتاه بازدید نمایید و خود را ساعت‌ها سرگرم کنید.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
پایاب کیش

پایاب کیش

پایاب نیز یک نمونه دیگر از جاذبه های توریستی کیش به شمار می‌رود که زیبایی بی‌همتایی دارد. این مجموعه با قدمتی نزدیک به 2 هزار سال، به‌ عنوان قسمتی از گنجینه‌های تاریخی کیش شناخته‌ شده است. پایاب درواقع یک‌سری دهلیز یا کانال‌ با شیب تند است که در کنار قنات و چاه‌ها قرار می‌گرفتند و افراد با طی کردن چند پله می‌توانند به سطح آب قنات در زیرزمین نزدیک شوند.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
قلعه وحشت

قلعه وحشت کیش

قلعه وحشت کیش که به‌ تازگی شروع به کار کرده است، اولین قلعه وحشت در ایران به حساب می‌آید. مسافرانی که دوست دارند با تمام وجود ترس و هیجان را احساس کنند، می‌توانند به این مکان تفریحی جذاب بروند و در آن جا حسابی غافل‌گیر شوند. قلعه وحشت کیش تاکنون توانسته تمام بازدید کنندگان خود را راضی نگه دارد و روزانه افراد زیادی را به سمت خود بکشاند.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
شهر حریره

شهر حریره

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش که می‌توانید در طول سفرتان از آن هم بازدید نمایید، شهر حریره نام دارد. قدمت این شهر به سده 5 تا 10 هجری قمری مربوط می‌شود و به دلیل اهمیت زیادی که دارد نیز توانسته در لیست آثار ملی ایران به ثبت برسد. این شهر باستانی در قسمت شمالی جزیره جای گرفته و وسعت آن حدود 3 کیلومتر مربع است.

وسعت زیاد شهر حریره نشان‌ دهنده این است که در زمان گذشته، جمعیت زیادی در آن‌ جا زندگی کرده‌اند. در سمت شمال این شهر جذاب می‌توانید از ساختمان‌های بندرگاه و دفاتر آن هم بازدید به عمل آورید. در حال حاضر تنها سقف‌ها و دیوارهای مختلفی از این شهر باستانی به جای مانده است.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن از جمله مهیج‌ ترین جاذبه‌های گردشگری کیش به حساب می‌آید که سالانه گردشگران بی‌شماری را به سمت خود می‌کشاند. این پارک با توجه به داستانی از دزدان دریایی و چند برادر، ساخته‌ شده و به‌ عنوان اولین تم پارک ایران شهرت پیدا کرده است. پارک آبی اوشن در منطقه پرواز ممنوع احداث شد و هیچ‌ گونه ساختمان و سازه بلندی در نزدیکی آن وجود ندارد.

سرسره‌های آبی مختلفی وجود دارد که به 3 دسته هولناک، تند و آرام تقسیم می‌شوند. علاوه‌بر این سرسره‌ها انواع سونا، استخرها و جکوزی نیز در پارک اوشن کیش نیز وجود دارد که در مجموع می‌توانند اوقات بسیار عالی را برای شما به وجود آورند. به همین علت توصیه می‌کنیم هنگام بررسی جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس ، این جاذبه گردشگری را هم در لیست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
کشتی یونانی

کشتی یونانی

در غرب جزیره کیش و سواحل نیلگون می‌توانید از یک کشتی بزرگ که آن را با نام کشتی‌ یونانی می‌شناسند، دیدن نمایید. با توجه به گفته مردمان محلی منطقه می‌توان گفت این کشتی عظیم الجثه در سال 1345، در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته اما تاکنون بعد از گذشت سال‌های زیاد، دلیل مشخص و تأیید شده‌ای برای این مسئله وجود ندارد و هر کسی عقیده خاص خود را دارد. اکثر افرادی که در این منطقه هستند، معتقدند که کشتی یونانی به دلیل وجود نداشتن فانوس دریایی در جزیره کیش و مه‌ آلود بودن هوا به گل نشسته‌ است.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
پارک آهوان

پارک آهوان

پارک آهوان یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است که نباید از دیدن آن غافل شوید. این پارک محبوب فضایی دست‌ نخورده دارد و در آن تنوع پوششی و حیوانی بسیار زیاد است. پارک آهوان را می‌توانید در خیابان فردوسی جزیره کیش به‌ راحتی پیدا کنید و از تماشای ویژگی‌های منحصر به‌ فرد آن لذت ببرید.

در این پارک تماشایی می‌توانید آهوهای بسیار زیبایی را ببینید که آزادانه در حال گشت‌ و گذار هستند. این پارک درواقع یک فضای حفاظت‌ شده است و بازدید کنندگان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به آن وارد شوند. البته ناگفته نماند که در پارک آهوان حدود 17 قفس برای نگهداری حیواناتی همچون میمون، شیر، گوزن، شغال، سنجاب، پرندگان استرالیایی و اسب نیز وجود دارد.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
خانه مردم شناسی بومیان کیش

خانه مردم‌ شناسی بومیان کیش

این خانه قدیمی حدود 200 سال قدمت دارد و سبک معماری آن به‌ صورت بومی است. خانه مردم‌ شناسی بومیان کیش در یک محله قدیمی ساخته شده‌ و در گذشته شخصیت معروفی به نام حاج عبدالله ابن شاهین در آن زندگی می‌کرده‌ است اما از سال 1393 به بعد، این ساختمان به خانه مردم‌ شناسی تبدیل شد.

در خانه تاریخی مردم‌ شناسی بومیان کیش که جزو مهم ترین جاذبه های توریستی کیش به حساب می‌آید، می‌توانید سبک زندگی و کار بومیان در دوران گذشته را مشاهده کنید و با ابزار و وسایل قدیمی که از آن‌ها برای پخت‌ و پز، ماهیگیری و نگهداری خرما استفاده می‌کرده‌اند نیز آشنا شوید. بازدیدکنندگان و علاقه‌مندانی که قصد دارند از خانه مردم‌ شناسی بومیان کیش دیدن نمایند، می‌توانند صبح‌ها از ساعت 10 الی 13 و ظهرها از ساعت 16 الی 21 به دیدن این موزه بی‌همتا بروند.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش، یک آکواریوم بسیار بزرگ و جذاب است که می‌توانید در آن بیش‌ از 70 نوع ماهی کمیاب و گونه‌های مختلف دریایی را مشاهده کنید. تنوع آبزیان در این آکواریوم بسیار زیاد است و همین امر موجب شده گردشگران بیشماری جذب آن شوند. جالب است بدانید این آبزیان در 2 قسمت مجزای آب شور و آب‌ شیرین نگهداری می‌شوند و هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای نظر بازدید کنندگان را به خود جلب می‌نماید.

علاوه‌بر ماهی‌های مختلف، می‌توانید در این مجموعه از حیوانات دیگری مانند پرندگان کمیاب، کوسه و تمساح نیز دیدن نمایید. این آکواریوم جذاب ظرفیتی حدود 20 هزار لیتر دارد و به عنوان بزرگ‌ ترین آکواریوم در ایران ان را می‌شناسند. آکواریوم کیش در خیابان فردوسی واقع‌ شده و برای بازدید از آن باید به ساختمان کانون هنر کیش وارد شوید.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
خانه اعیانی

خانه اعیانی

خانه اعیانی یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است که در زمان ایلخانیان جهت استفاده شخصی بنا شده و قدمت کهنی دارد. در داخل این بنا می‌توانید تزئینات بسیار جالبی را مشاهده کنید و از معماری منحصر به‌ فرد و کاشی‌کاری‌های وارداتی استفاده‌ شده در قسمت‌های مختلف، حیرت‌زده شوید.

این خانه وسعت بسیار زیادی دارد و شامل قسمت‌های مختلفی مانند محل سکونت بانوان، آشپزخانه، مهمان خانه و ایوان می‌شود. خانه اعیانی کیش درواقع یکی از زیر مجموعه‌های شهر باستانی حریره به شمار می‌رود و با دیدن ان قطعا حس ‌و حال‌تان تازه‌تر خواهد شد.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
آب انبار دوقلو

آب‌ انبار دوقلو

یکی دیگر جاهای دیدنی کیش ، آب‌ انبار قدیمی و دوقلوی آن است. این آب‌ انبار در سال 1372 شمسی با توجه به آب‌ انبارهای مناطق کویری نظیر یزد، ساخته‌ شده و از آن برای ذخیره کردن آب و خنک نگه‌ داشتن آن بهره می‌گرفتند.

البته لازم به ذکر است که با مرور زمان این آب‌ انبار کاربرد اصلی خود را از دست داده و در حال حاضر به دلیل معماری خاصی که دارد، بازدیدکنندگان می‌توانند از آن به‌ عنوان یک مکان توریستی بازدید کنند. آب‌ انبار دوقلوی کیش دارای 5 بادگیر و 2 گنبد بسیار زیبا به سبک معماری بناهای یزدی است و جذابیت نامحدودی دارد.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
گذر هنرمندان

گذر هنرمندان

گذر هنرمندان نیز جزو مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های توریستی کیش به شمار می‌رود. این مجموعه در ضلع شرقی پارک حاشیه‌ای میان میدان ساحل و میدان سنائی ساخته‌ شده و در آن مجسّمه‌های هنرمندان ایرانی زیادی وجود دارد.

مجموعه گذر هنرمندان در سال 1378 احداث‌ شده و طراحی بی‌نظیری دارد. از جمله اشخاصی که مجسمه آن‌ها در این مکان وجود دارد می‌توان پروین اعتصامی، عزت‌ الله انتظامی، استاد فرشچیان، مرتضی آوینی، امیرکبیر و شهریار را نام برد. در کنار هر کدام از تندیس این هنرمندان، زندگینامه و سرگذشت‌شان نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بخوانید و با زندگی هر یک بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری کیش همراه با عکس
ساحل مرجان

ساحل مرجان

ساحل مرجان از جمله زیباترین سواحل جزیره کیش به حساب می‌آید که همه روزه گردشگران زیادی به دیدن آن می‌روند. این ساحل تماشایی، چشم‌ انداز و منظره بسیار جذابی دارد و امکانات رفاهی و تفریحی زیادی را هم برای راحتی بیشتر مسافران در خود جای داده‌ است که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

جاهای دیدنی کیش به‌ قدری زیاد هستند که حتی در یک هفته‌ام نمی‌توان از همه آن‌ها بازدید به عمل آورد. به همین علت ما سعی کردیم در این مقاله شما را با چند مورد از ویژه‌ترین و خارق‌العاده‌ترین گزینه‌های ممکن آشنا کنیم تا راحت‌تر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید و تجربه‌های عالی نیز به دست آورید.

نظر شما درباره جاهای دیدنی کیش چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید