0

ثبت تصویری خیره‌کننده از برخورد دو کهکشان توسط جیمز وب

ثبت تصویری خیره‌کننده از برخورد دو کهکشان توسط جیمز وب
بازدید 39


تلکسوپ فضایی جیمزوب با ثبت تصویری خیره‌کننده از برخورد دو کهکشان با یکدیگر بازهم قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را نشان داد.

تلسکوپ فضایی جیمزوب که بهترین و پیشرفته‌ترین تلسکوپ فضایی این شرکت و جهان است توانسته تصویری خیره‌کننده و جذاب از برخورد دو کهکشان به یکدیگر را به ثبت برساند. این نوع برخوردها اصلاً موضوع جدیدی نیست و قبلاً نیز تصاویری از این پدیده ثبت شده است. اما تصویری که جیمزوب توانسته ثبت کند در نوع خودر بی‌نظیر است و نشان از تکنولوژی پیشرفته و ویژگی‌های خاص این تلسکوپ دارد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: تصاویر خیره کننده جیمز وب از سیاره اورانوس [+ویدیو]

برخورد دو کهکشان مارپیچی توسط تلسکوپ جیمزوب ثبت شد

تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویری زیبا از یک رویداد کیهانی جالب‌توجه، برخورد دو کهکشان مارپیچی در طول موج مادون قرمز ثبت کرده است.

برخورد و ادغام دو یا حتی چند کهکشان موضوعی غیرمعمول نیست، اما در تصویر ثبت‌شده از برخورد دو کهکشان، موضوع قابل‌توجه آن است که ادغام کهکشان‌ها با ساطع‌شدن نور درخشانی همراه شده است که جذابیت‌های بصری خاص خودش را دارد و جیمز وب توانسته این رویداد کیهانی دراماتیک را ثبت کند.

ثبت تصویری خیره‌کننده از برخورد دو کهکشان توسط جیمز وب

وقتی از زمین به دو کهکشان نگاه می‌کنیم، آن‌ها به‌صورت یک جسم واحد به نظر می‌رسند و نام ترکیبی Arp 220 دارند. آن‌ها درخشان‌تر از کهکشان مارپیچی معمولی مانند کهکشان راه شیری هستند که از آن‌ها به عنوان کهکشان مادون قرمز بسیار درخشان (ULIRG) یاد می‌شود.

گفتنی است Arp 220 مانند یک فانوس دریایی درخشان در میان دریایی از کهکشان‌ها می‌درخشد و می‌تواند آسمان شب را در تصویر ثبت‌شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا روشن کند. کهکشان مادون قرمز فوق درخشان (ULIRG) با درخشندگی بیش از یک تریلیون خورشید توسط جیمز وب ثبت شده است.

گفتنی است Arp 220 در فاصله ۲۵۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد. جیمز وب توانسته است با استفاده از دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) و دوربین مادون قرمز میانی (MIRI) از این کهکشان تصاویری را ثبت کند. دانشمندان ناسا می‌گویند برخورد دو کهکشان مارپیچی حدود ۷۰۰ میلیون سال قبل آغاز شده است. همچنین گفتنی است که Arp 220 قبلاً توسط تلسکوپ فضایی هابل در سال ۲۰۰۸ تصویربرداری شده است.

با مقایسه دو تصویر ثبت‌شده به خوبی مشخص است که جیمز وب توانسته تصاویری با کیفیت و جزییات بیشتر ثبت کند. به لطف پیشرفت تکنولوژی اکنون محققان به تصاویری با جزییات خیره‌کننده دست پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درخصوص ثبت تصویری خیره‌کننده از برخورد دو کهکشان توسط جیمز وب چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید